Lapseton miehen takia
Hei ja hyvää äitienpäivää!
Voiko sanoa olevansa tahattomasti lapseton, kun itse on halunnut lapsia jo useamman vuoden, mutta mies ei ole ollut vielä valmis edes yrittämään? :( Olen yli kolmekymppinen ja tämä asia hiertää omaa mieltä jatkuvasti. Mies on koko ajan sellaisessa "kohta"-tilassa enkä jaksaisi enää olla kärsivällinen ja odottaa. Pelkään, että tilaisuus menee viivyttelyn takia ohi. Kuitenkaan en haluaisi erota, koska suhteemme on muuten ihan hyvä. Ja eihän siitä ole mitään takeita, että toista isäehdokasta tässä myöskään lähiaikoina löytyisi.
Onko kohtalontovereita? Kaipaisin vertaistukea. <3 Tätä näkökulmaa ei koskaan oikein lapsettomuuskeskusteluista löydy.
Kommentit (7)
Kiitos vastauksesta! Olen itse asiassa aiemmin aikarajan asettanut, mutta päädyin lopulta antamaan lisäaikaa, koska en halua miehestäni erota. Nyt olemme sopineet, että tämän vuoden puolella yrittäminen alkaisi, mutta on vaikea luottaa siihen. Enkä jaksa ymmärtää, että jos kerran tänä vuonna, niin miksi vieläkin odotuttaa eikä suostu jo hommaan ryhtymään. Keskustelemme asiasta kyllä usein ja hän tuntuu toivovan olevansa valmis ja harmittelee, kun ei ole.
Olen kyllä vakuuttunut, että mies haluaa olla juuri minun kanssani ja haluaa lapsia kanssani joskus, mutta hänellä on omia käsittelemättömiä asioita ja odottelee kai, että elämä olisi jossain "täydellisessä" järjestyksessä, että lapsi voisi tulla.
Onko hän antanut mitään syytä? Tuollainen epämääräinen "en ole valmis" epäilyttää. Milloin hän sitten on valmis? Mitä täytyy tapahtua, että hän on valmis? Tuollaiset miehet eivät ole valmiita koskaan.
Miettisin myös sitä, että myös miesten hedelmällisyys laskee nykyään kuin lehmän häntä. Eli on niillä miehilläkin aikaraja. Vaikka löytäisit uuden kumppanin suhteellisen nopeasti, voi olla että hän onkin jo siinä iässä hedelmätön.
Sanot, että teillä on ihan hyvä suhde, mutta kyllähän lapset on sellainen kysymys, että ei toinen voi loputtomiin vain vedota siihen, että "ei ole vielä valmis". Olen ihan riittävästi nähnyt näitä tapauksia kuten toinenkin kommentoi, että hoetaan ei olla valmis ja sitten menee vuosia eikä vieläkään olla valmis ja sitten tulee ero ja toisen naisen kanssa heti lapsi.
Mikäli oikeasti haluat lapsia ja olet jo yli 30 niin ei sinulla ole aikaa hukattavana tuollaiseen ukkoon. Jälkikasvu on niin iso kysymys, että jos et nyt lähde ja edes yritä toteuttaa toivettasi lapsista niin kadut koko loppuelämäsi. Tuon miehen kanssa tuskin onnistuu. Ei kuulosta, että hänestä ihan yhtäkkiä tulisi jotenkin valmis tuohon isoon muutokseen, joten sinun on nyt tehtävä päätös.
Harva mies haluaa lapsia. Suostuvat kuitenkin siihen yleensä parisuhteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Olen itse asiassa aiemmin aikarajan asettanut, mutta päädyin lopulta antamaan lisäaikaa, koska en halua miehestäni erota. Nyt olemme sopineet, että tämän vuoden puolella yrittäminen alkaisi, mutta on vaikea luottaa siihen. Enkä jaksa ymmärtää, että jos kerran tänä vuonna, niin miksi vieläkin odotuttaa eikä suostu jo hommaan ryhtymään. Keskustelemme asiasta kyllä usein ja hän tuntuu toivovan olevansa valmis ja harmittelee, kun ei ole.
Olen kyllä vakuuttunut, että mies haluaa olla juuri minun kanssani ja haluaa lapsia kanssani joskus, mutta hänellä on omia käsittelemättömiä asioita ja odottelee kai, että elämä olisi jossain "täydellisessä" järjestyksessä, että lapsi voisi tulla.
"Tämä vuosi" alkaa olla puolivälissä...
Tee selväksi se homma. Vuoden sisällä maha pystyssä tai ero
mies53v
Sinuna antaisin miehelle jonkun tietyn aikarajan. Ei mitään kiristystä mutta tyyliin ”lapsen saaminen on mulle tosi tärkeä asia ja kun naisilla tuo hedelmällisyys laskee päälle kolmekymppisenä nopeaa tahtia niin haluan alkaa yrittää vuoden sisällä, tää on mulle niin tärkeä asia että valitettavasti en voi jatkaa meidän suhdetta sen jälkeen jos et ole silloin vielä valmis yrittämään”.
Liian usein näkee tapauksia jossa mies on kokoajan ”juu kyllä mä haluan mutta en vielä” linjalla. Se on tarkoittanut lähestulkoon aina seuraavaa: Mies toistaa vuorokaudella em. mantraa. Nainen odottaa ja suree. Pariskunta eroaa 5-10v kuluttua kun mies ei lopultakaan halua lasta. 9kk erosta miehellä on uusi nainen joka on raskaana.
Eli mies kyllä haluaa lapsia - ei vaan sen nykykumppanin kanssa. Kun oikeampi löytyy mies on valmis saamaan lapsen nopeastikin.
Ihan turhaan kulutat aikaa miehen kanssa tällaista surren. Anna vähän vielä aikaa mutta jos ei yhäkään halua eroa ja etsi uusi mies joka haluaa lapsen. Kyllä heitä löytyy.