Vaikka jollakin on kulissit kunnossa
Se ei aina automaattisesti tarkoita että kaikki muu olisi hyvin.
Kommentit (40)
Kateelliset väittävät kulisseiksi ihan normaaleja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta vaikka kulissit on kunnossa, niin kaikki muukin on eli tuo "siellä takana kaikki on paskaa" -puhe ei yleensä pidä paikkaansa.
Ja mitä tuo "kulissit kunnossa" edes tarkoittaa?
Luulen että juurikin ne joilla "kulissit" on kunnossa ovat onnellisempia.
Ei tarvitse stressata niin paljon jos kulisseilla nyt tarkoitetaan että on rahaa, kaunis koti, hyvät autot, lomareissuja ihaniin kohteisiin jne.
Ajatellaan kaksi perhettä joissa molemmissa äiti, isä, tytär ja poika sekä kultainen noutaja.
Toisessa perheessä ne kulissit on kunnossa eli kaikki tuo yllämainittu maallinen hyvä. Lapset myös harrastaa kalliita harrastuksia. Koiran kanssa samoin harrastetaan. Lapsilla vimpan päälle vaatteet ja elektroniikka.
Toisessa perheessä ei ole niitä kulisseja vaan asutaan vaikka vuokralla kaupungin asunnossa, rahaa ei ole kuin pakollisiin jos niihinkään, ei varaa harrastaa, toivotaan ettei koira sairastu kun ei ole varaa eläinlääkäriin. Lapsilla toisten vanhat tavarat ja puhelin halvin mahdollinen joka sekin monta vuotta vanha ja näytössä säröjä.
Molemmissa perheissä olisi samanlainen alkoholiongelma. Äiti juo. Isät käy vieraissa.
Veikkaan silti että siinä kulissiperheessä ollaan onnellisempia kuin perheessä jossa ei ole ne kulissit kunnossa.
Epäilen myös että enemmän on ongelmia elämänhallinnassa näissä ei kulissiperheissä kuin kulissiperheissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta vaikka kulissit on kunnossa, niin kaikki muukin on eli tuo "siellä takana kaikki on paskaa" -puhe ei yleensä pidä paikkaansa.
Niillä ei yleensä ole kaikki kunnossa joiden on pakko keksiä muista ilkeitä juoruja :D
Tässäkin pitää osata erottaa juorut ja totuus. Joskus jonkun tietyn ihmisen uskollinen lähipiiri ja ystävät on niin sokaistuneita, että pitävät minkään sortin kritiikkiä henkilöä X kohtaan pelkkänä kateellisuuden merkkinä . Ne ystävät jotka on uskaltaneet olla eri mieltä laitetaan mustalle listalle ja niiden mielipiteitä voidaan sitten pitää pelkkänä kateellisten panetteluna ja hullujen puheena.
Jos jollain ihmisellä on paljon ”ex kavereita” niin kannattaa tosiaan miettiä kahteen kertaan, miksi näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse stressata niin paljon jos kulisseilla nyt tarkoitetaan että on rahaa, kaunis koti, hyvät autot, lomareissuja ihaniin kohteisiin jne.Ajatellaan kaksi perhettä joissa molemmissa äiti, isä, tytär ja poika sekä kultainen noutaja.
Toisessa perheessä ne kulissit on kunnossa eli kaikki tuo yllämainittu maallinen hyvä. Lapset myös harrastaa kalliita harrastuksia. Koiran kanssa samoin harrastetaan. Lapsilla vimpan päälle vaatteet ja elektroniikka.
Toisessa perheessä ei ole niitä kulisseja vaan asutaan vaikka vuokralla kaupungin asunnossa, rahaa ei ole kuin pakollisiin jos niihinkään, ei varaa harrastaa, toivotaan ettei koira sairastu kun ei ole varaa eläinlääkäriin. Lapsilla toisten vanhat tavarat ja puhelin halvin mahdollinen joka sekin monta vuotta vanha ja näytössä säröjä.Molemmissa perheissä olisi samanlainen alkoholiongelma. Äiti juo. Isät käy vieraissa.
Veikkaan silti että siinä kulissiperheessä ollaan onnellisempia kuin perheessä jossa ei ole ne kulissit kunnossa.
Epäilen myös että enemmän on ongelmia elämänhallinnassa näissä ei kulissiperheissä kuin kulissiperheissä.
Jos "köyhässä" perheessä on päihteiden käyttöä, on todennäköisempää että sossu/lasu kiinnittää heihin huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kulissien ylläpitäjä saattaa myös olla todella privaatti henkilö, eikä halua julistaa todellista elämäänsä koko maailmalle.
Entäs nää instatyypit, joiden pitää esitellä kotinsa sisustusta, joka tosin voisi olla mistä tahansa.
Entä "nää" jotka seuraavat ja kihisevät? Olisiko parempi jättää some vähemmälle ja keskittyä omaan irl eloon? Tuoko ne somen pling pling blogia / instaa päivitetty viestit hyvää vai pahaa oloa?
Ohi, mutta IRL: maalaan tauluja, teen veistoksia mutta vain omaksi ilokseni enkä laita kuvia mihinkään.
En tajua mitä "kopiokodit" antaa ihmisille. Että kaikilla on samanlaiset asunnot, kuin jostain valmiista kataloogista, miksi niitä pitää esitellä, kun ei kerro omistajasta mitään? Kuin että pitää esitellä, että on samanlaista kuin muillakin? Mikä on pointti? Tuskin kaikilla liittyy kaupalliseen yhteistyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka puhuu kulisseista on katkera ja pettynyt omaan elämäänsä.
Jos se toinen on antanut hyvän vaikutelman itsestään, vain valmistellakseen että pääsee lähipiiriin, jotta pääsee lopulta tekemään jotain pahaa niin kai sitä pettyy, siihen että toinen on petollinen. Pettyä sen toisen pinnallisuuteen tai miksi sitä sanotaan, kun arvo mitataan sillä kadehtiiko muut vaikka itse olisi ainoa kateellinen.
Poseeraajatyypit voi raivostua, että joku ei lopulta arvosta samoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ajattelen niin, että ihmisellä, jolla asiat ihan oikeasti on kunnossa, ei edes ole kulisseja.
Näinhän se on. Jos elämässä on kaikki hyvin niin ei ole tarvetta esittää.
Ne joilla on kulissit, tunnistaa kyllä todella helposti. Kaverit ja lähipiiri voi muuta väittää, mutta ulkopuolisena on helppo nähdä kulissit.
Ja kulissit voi olla ihan kenellä vaan. Rikas, köyhä, keskituloinen, whatever.
Sitäkin saatetaan kadehtia, jos ei laita niitä omimpia asioita kaikkien näkyviin.
Mitä vähemmän somea, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ajattelen niin, että ihmisellä, jolla asiat ihan oikeasti on kunnossa, ei edes ole kulisseja.
Ne joilla on kulissit, tunnistaa kyllä todella helposti. Kaverit ja lähipiiri voi muuta väittää, mutta ulkopuolisena on helppo nähdä kulissit.
Sitäkin saatetaan kadehtia, jos ei laita niitä omimpia asioita kaikkien näkyviin.
En ole ikinä lörpötellyt kaikista asioistani muille, vaan suurinta osaa ei tiedä kukaan muu. Se mitä kerron, on tavallista tarinointia ja ne mitä ulkopuolisille näkyy, on tavallista arkea, ei enempää eikä vähempää.
Ystäväni tietävät jotakin vähän syvällisempää, mutta eivät hekään luonnollisesti kaikkea tiedä ja olen varma, että ketään ei edes kiinnostaisi "ihan kaikki", sillä ystävilläni on omakin elämänsä ja se "ihan kaikki" on oikeasti hyvin tylsää. Someen en ole jakanut itsestäni mitään ja en meinannut koskaan edes jakaa.
Olen ihan tavallinen keski-ikäinen perheellinen nainen ja uskon, että meitä samanlaisia on paljon. En usko, että minun ja perheeni elämä on muiden mielestä mitenkään erityisen kiinnostavaa ja siksi en usko, että meitä myöskään kukaan ajattelee, saati kadehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, ketä kiinnostaa?
Minkälainen ihminen on sairaan kiinnostunut jonkun toisen ihmisen elämästä? Sairas?
esim insta famous elisabet rioux esitti vuosikausia miten hänellä on niin täydellinen parisuhdes; todellisuudessa miehensä hakkasi tätä ja heidän lastaan. mut kuhan instassa kaikki on perfect!!1
Moni perhe feikkaa. On niin nähty. Mikseivät vaan eroa. On rohkeutta erota ja elää omaa elämää onnellisena.
Niin, monet ihmiset ovat elämäänsä tyytyväisiä vaikka olisi pettämistä, juomista tai vaikkamitä. Heillä myös saattaa olla somekulissit kunnossa, vaikkei siellä koskaan ongelmista puhuta. Eli ei tämä ole ihan mustavalkoista. Se kylläkin pitää muistaa, että itseensä ja elämäänsä tyytyväiseltä ihmisellä ei pitäisi olla mitään tarvetta jakaa elämäänsä tai hakea tunnustusta somesta.
Miksi instassa pitäisi esitellä elämänsä kaikki puolet? Eihän töissäkään kerrota kaikkea.
Kenelle niitä kulisseja pitävät yllä,kun kaikki ymmärtävät,että monessa perheessä on asiat päin prinkkalaa?
Jos on yhtään minkäänlaista "kulissia", on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Miksi instassa pitäisi esitellä elämänsä kaikki puolet? Eihän töissäkään kerrota kaikkea.
Mulla ei ole instaa eikä Facebookia. Töissä olen ja asun tyttären kanssa. On turvallista,ei ole parisuhdetta. Joskus ollut jotain pientä säätöä,mutta kotiini en tuo miestä. Turvallista ja onnellista elämä näin ja rahat riittää,kun ei ole miestä siivellä elämässä. Kulisseja ei tarvita,kun ei ole mitään epämääräistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse stressata niin paljon jos kulisseilla nyt tarkoitetaan että on rahaa, kaunis koti, hyvät autot, lomareissuja ihaniin kohteisiin jne.Ajatellaan kaksi perhettä joissa molemmissa äiti, isä, tytär ja poika sekä kultainen noutaja.
Toisessa perheessä ei ole niitä kulisseja vaan asutaan vaikka vuokralla kaupungin asunnossaSossujen pitäis salakuunnella omakotitalossa asuvia perheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole instaa eikä Facebookia. Töissä olen ja asun tyttären kanssa. On turvallista,ei ole parisuhdetta. Joskus ollut jotain pientä säätöä,mutta kotiini en tuo miestä. Turvallista ja onnellista elämä näin ja rahat riittää,kun ei ole miestä siivellä elämässä. Kulisseja ei tarvita,kun ei ole mitään epämääräistä
Sama täällä. Onnellinen vapaa sinkkuäiti olen ja en jaksa kuunnella naimisissa tai avoliitossa olevien vinkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisessa perheessä ei ole niitä kulisseja vaan asutaan vaikka vuokralla kaupungin asunnossa, rahaa ei ole kuin pakollisiin jos niihinkään, e
Eiköhän tuo ole yhtään kurjaa missä vaan kun miehet pettää ja huorrat jakaa niille haisevia vitujaan😄Mian vitu haisee .
Kulissien takana hakataan vaimoa/miestä, hyväksikäytetään lapsia (v L), yritetään päästää pois päiviltä, alkoholisoidutaan, rännitetään, kiristetään...