Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko nyt saa aloittaa paska äitienpäivä nillityksen?

Vierailija
09.05.2021 |

Aamulla sain nukkua pitkään vain huomatakseni, että kukaan ei ole ulkoiluttanut lemmikkejä. Mies oli laittanut tiskikoneen sentään pyörimään, mutta loukkaantui kun en sitä noteerannut. Lapsi pelannut pleikkarilla miltein koko päivän, ei siis mitään korttia edes tehnyt kun oli viime viikon koulusta pois. Onnitteli isänsä kehoituksesta. Mies alkoi lounasaikaan kysellä, että mikä fiilis jne. No ei kauhean kiva fiilis, mutta minähän siitä sain kuulla, että kun ei kelpaa kun kotitöissä autettu, vaan pitäis kuu hakea taivaalta jotta olisi hyvä mieli.

Miten ennen niin romanttisesta miehestä voi olla kuoriutunut täysin minua itsestäänselvänä pitävä juntti?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä soitin exälle eilen. Rupesi siinä kyselemään että ei kai sitä osaa muuta kuin kukan ostaa äidilleen. Kysäisin että mitäpä olette minulle ostaneet. Oli ihan että öö... Ihan kuin olisi tullut yllätyksenä että minäkin "vietän" äitienpäivää, näin 20 vuoden jälkeen. Eivät lapsetkaan ole tajunneet oikein koskaan, että vähän erikoista että mummolle viedään lahjat, äidille ei.

No, toinen sentään laittoi whatsapissa viestin.

Eihän tuo nyt ole sun exän tehtävä, hohhoijaa..

No kyllä se olisi lasten huoltajana ollut tehtävänä opettaa.

Älä viitsi. Todella noloa ruinata exältä jotain lahjoja! Ja lapsetkin ilmeisesti ovat jo isoja, jos olet jo 20 vuotta viettänyt äitienpäivää.

No enhän minä mitään ruinannut. Oli vaan niin hassua kun kyseli minulta pitäisikö äidilleen viedä muutakin kuin kukkia. Ja ensimmäisen kerran tosiaan 20 vuoteen sanoin, ja ihan kuin olisi joku lamppu syttynyt hänellä. Ei siltikään saanut sanottua toiselle lapselle että voisi viestin laittaa.

En ole koskaan saanut lahjoja äitienpäivänä, synttäreinä tai jouluna, olen hyvinkin tottunut siihen.

No niin, hän omalla esimerkillään näyttää lapsille, että OMAA ÄITIÄ huomioidaan.

Minkä ikäisiä nämä lapset siis on? Kyllä syy on jossain ihan muualla ku exässäsi, jos ei noin isot älyä itse huomioida.

Ei se kyllä ihan noin mene. Miten ne kaverilahjat synttäreinä, jouluna tms. opitaan ostamaan, jos vain esimerkillä kun vanhempi ostaa omalle kaverilleen? Ja isä pistää lapset ostamaan/viemään ne kukat mummolle, antaa rahan, niin eipä tuokaan oikein ole ihan hyvä esimerkki, jos ei omaa äitiä opeta muistamaan.

Vierailija
42/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on toinen äitienpäiväni. Sain mieheltä ja lapselta lahjaksi herkkuja ja korun. Sain nukkua pidempään ja herättivät suoraan aamupalalle. Aamupalan jälkeen mies vei lapsen ulos jotta saan omaa aikaa ja toivat tullessaan lounasta. Päikkäreiden jälkeen lähtivät mummolle kyläilemään, jotta saan lisää omaa aikaa. Ah mikä päivä, ilo olla äiti ♥ Illaksi mies on varannut herkkuja ja katsotaan yhteistä sarjaa. 

Omalle äitihahmolleni soitin ja sain kuulla olevani hänelle kaikkein rakkain ja miten hän arvostaa ja on kiitollinen siitä että juuri minä olen hänet äidiksi valinnut. Elämä on hyvää just nyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukuin aamulla pitkään. Lapsi muisti äitienpäivän vasta kun kehotin häntä onnittelemaan isänsä äitiä. Kakkua ei ole ja ruuan saan itse laittaa kun olen siivonnut eiliset astiat. Ei eroa yh:n äitienpäivä muista päivistä. Yhtä masentunut olin eilen ja olen huomennakin.

Oma vikas että oot elämässä näin valinnut ;)

Vierailija
44/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on toinen äitienpäiväni. Sain mieheltä ja lapselta lahjaksi herkkuja ja korun. Sain nukkua pidempään ja herättivät suoraan aamupalalle. Aamupalan jälkeen mies vei lapsen ulos jotta saan omaa aikaa ja toivat tullessaan lounasta. Päikkäreiden jälkeen lähtivät mummolle kyläilemään, jotta saan lisää omaa aikaa. Ah mikä päivä, ilo olla äiti ♥ Illaksi mies on varannut herkkuja ja katsotaan yhteistä sarjaa. 

Omalle äitihahmolleni soitin ja sain kuulla olevani hänelle kaikkein rakkain ja miten hän arvostaa ja on kiitollinen siitä että juuri minä olen hänet äidiksi valinnut. Elämä on hyvää just nyt. 

Ihana äitienpäivä kun saa olla yksin kotona? Lol, oisko kannattanut jatkaa yksin asumista :D

Vierailija
45/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana äitienpäivä kun saa olla yksin kotona? Lol, oisko kannattanut jatkaa yksin asumista :D

Pienen lapsen kotiäitinä harvoin saa omaa aikaa, joten kyllä joillekkin oma aika on silloin lahjoista parhain. Tule sitten uudestaan kommentoimaan, kun tiedät millaista on olla äiti. 

Vierailija
46/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millainen aikuinen mies tekee omassa kodissaan kotitöistä numeron? :D Kaikkien kanssa tekin lapsia teette.

Ei tämäkään ennen ollut tällainen. Itse asiassa kun tein vuorotöitä ja mies kotitoimistossa töissä, niin hän teki töiden ohella suurimman osan kotitöistä.

Nykyään mies tuntuu jotenkin olevan turtunut tähän yhteiseloon ja pitävän minua itsestäänselvänä kuten jo aiemmin mainitsin. Jotenkin myös mies turvautuu sanomaan, että kun hän alkaa olla jo keski-iässä, niin ei jaksa enää puuhailla samalla tavalla yhdessä asioita. Mies tuntuu pitävän itseään kauhean vanhana ja raihnaisena. Ap

Ehkä onkin? Jos hänestä tuntuu tuolta, kuka olet sanomaan mikä hänen vointi oikeasti on. Miksi et ole huolissasi tai vähättelet? Voihan tuo olla vaikka masennusta...

Niin perusmeininkiä "kyllä mäki huomioin miestä hieronnalla tai jollain muulla paskalla, mitä mies tuskin haluaa". Mut annas olla ku se mies avaa suunsa ja kertoo miltä hänestä tuntuu, ni eihän se sua kiinnosta paskaakaan.

Vierailija
47/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienen lapsen kotiäitinä harvoin saa omaa aikaa, joten kyllä joillekkin oma aika on silloin lahjoista parhain. Tule sitten uudestaan kommentoimaan, kun tiedät millaista on olla äiti. 

Mä ymmärrän tämän hyvin. Erikoisen päivän vaan oot valinnut tuolle toiveellesi.

-eri

Vierailija
48/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväni, elämäni, pilasi nistikusipääpaska

Vierailija
49/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän tämän hyvin. Erikoisen päivän vaan oot valinnut tuolle toiveellesi.

-eri

Mitä väliä sillä on onko se just nyt tämä sunnuntai tai sitten seuraava? Kun äidillä on mukavaa, on kaikilla mukavaa oli päivä mikä tahansa. Eri myös.

Vierailija
50/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei välttämättä liity edes sinuun mitenkään. Ulkomaailmassa jos saa kuunnella jatkuvasti (mies paha -mantraa), se voi pinttyä miehen alitajuntaan.

Tuskinpa. Olen selkeästi kertonut kun mies on kysynyt mitä haluaisin lahjaksi tai haluaisinko tehdä jotain erityistä, mutta nykyään tuppaa unohtumaan jostain kumman syystä juuri äitienpäivänä, naistenpäivänä jne. Ennen kävi ostamassa kukkia, saattoi ostaa lahjankin, vei ulos syömään. Tuntuu ettei mies enää arvosta saati välitä enää. Ap

Osoitatko sinä miehelle, että hän on tärkeä, (ja nyt tulee olennaisin:) SILLÄ TAVALLA, jota HÄN ARVOSTAA. Eli ei tavalla, joka itsestäsi tuntuu kivalta, vaan mikä miehen saa tuntemaan itsensä rakastetuksi ja arvostetuksi?

Tykkään hemmotella miestä hieromalla hartioita, kokkaamalla jotain hänelle mieluista ruokaa jne. Olen tosin ollut työttömänä jo jonkin aikaa, niin en ole voinut ostaa samalla tavalla mitään lahjoja joilla myös tykkään hemmotella miestä. Että en sitten varmaan ansaitse mitään työtön p kun olen. Ap

Nuo on niitä tapoja, joita toivot mieheltä. Onko ne myös sitä, mitä mies kaipaa? Sanoit, että mies kokee itsensä raihnaiseksi eikä jaksa enää samalla tavalla. Olisiko aika osoittaa välittämistä sen suhteen, että haluat auttaa häntä jaksamaan?

Molemmat hokee tuossa mitä tarvitsee tai mikä on omasta mielestään huonosti, eikä kumpikaan kuule toista. Perusongelma parisuhteessa.

Vierailija
51/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millainen aikuinen mies tekee omassa kodissaan kotitöistä numeron? :D Kaikkien kanssa tekin lapsia teette.

Ei tämäkään ennen ollut tällainen. Itse asiassa kun tein vuorotöitä ja mies kotitoimistossa töissä, niin hän teki töiden ohella suurimman osan kotitöistä.

Nykyään mies tuntuu jotenkin olevan turtunut tähän yhteiseloon ja pitävän minua itsestäänselvänä kuten jo aiemmin mainitsin. Jotenkin myös mies turvautuu sanomaan, että kun hän alkaa olla jo keski-iässä, niin ei jaksa enää puuhailla samalla tavalla yhdessä asioita. Mies tuntuu pitävän itseään kauhean vanhana ja raihnaisena. Ap

Ehkä onkin? Jos hänestä tuntuu tuolta, kuka olet sanomaan mikä hänen vointi oikeasti on. Miksi et ole huolissasi tai vähättelet? Voihan tuo olla vaikka masennusta...

Niin perusmeininkiä "kyllä mäki huomioin miestä hieronnalla tai jollain muulla paskalla, mitä mies tuskin haluaa". Mut annas olla ku se mies avaa suunsa ja kertoo miltä hänestä tuntuu, ni eihän se sua kiinnosta paskaakaan.

En yritä tässä vähätellä. Olen kannustanut miestä kyllä hakemaan ammattiapua, mutta tämä sama väsymys hänellä ollut jo ainakin 3 vuotta, eikä muuksi muutu. Tyytyy vain pelailemaan vapaa-ajalla jotain kännykkäpelejä ja valittamaan väsymystä. Itsekin masentunut siinä sivussa, kun olen yrittänyt tehdä miehen elämästä mahdollisimman helppoa jottei rasita itseään liikaa. Ap

Vierailija
52/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei välttämättä liity edes sinuun mitenkään. Ulkomaailmassa jos saa kuunnella jatkuvasti (mies paha -mantraa), se voi pinttyä miehen alitajuntaan.

Tuskinpa. Olen selkeästi kertonut kun mies on kysynyt mitä haluaisin lahjaksi tai haluaisinko tehdä jotain erityistä, mutta nykyään tuppaa unohtumaan jostain kumman syystä juuri äitienpäivänä, naistenpäivänä jne. Ennen kävi ostamassa kukkia, saattoi ostaa lahjankin, vei ulos syömään. Tuntuu ettei mies enää arvosta saati välitä enää. Ap

Osoitatko sinä miehelle, että hän on tärkeä, (ja nyt tulee olennaisin:) SILLÄ TAVALLA, jota HÄN ARVOSTAA. Eli ei tavalla, joka itsestäsi tuntuu kivalta, vaan mikä miehen saa tuntemaan itsensä rakastetuksi ja arvostetuksi?

Tykkään hemmotella miestä hieromalla hartioita, kokkaamalla jotain hänelle mieluista ruokaa jne. Olen tosin ollut työttömänä jo jonkin aikaa, niin en ole voinut ostaa samalla tavalla mitään lahjoja joilla myös tykkään hemmotella miestä. Että en sitten varmaan ansaitse mitään työtön p kun olen. Ap

Nuo on niitä tapoja, joita toivot mieheltä. Onko ne myös sitä, mitä mies kaipaa? Sanoit, että mies kokee itsensä raihnaiseksi eikä jaksa enää samalla tavalla. Olisiko aika osoittaa välittämistä sen suhteen, että haluat auttaa häntä jaksamaan?

Molemmat hokee tuossa mitä tarvitsee tai mikä on omasta mielestään huonosti, eikä kumpikaan kuule toista. Perusongelma parisuhteessa.

Voi hyvänen aika, luuletko tosissaan etten aikuisena ihmisenä ole kysynyt mitä tarvitsee tai kaipaa? On vain asioita joihin minä en puolisona pysty vaikuttamaan kuten hänen työtaakkansa yrittäjänä. Ap

Vierailija
53/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä soitin exälle eilen. Rupesi siinä kyselemään että ei kai sitä osaa muuta kuin kukan ostaa äidilleen. Kysäisin että mitäpä olette minulle ostaneet. Oli ihan että öö... Ihan kuin olisi tullut yllätyksenä että minäkin "vietän" äitienpäivää, näin 20 vuoden jälkeen. Eivät lapsetkaan ole tajunneet oikein koskaan, että vähän erikoista että mummolle viedään lahjat, äidille ei.

No, toinen sentään laittoi whatsapissa viestin.

et sinä ole exäsi äiti, eikä exälläsi ole mitään velvollisuutta lahjoa sinua. onneksi sinulla, laatunaisella, on lapsia useiden exien kanssa ja joku edes lähetti onnitteluviestin pönkittämään narsistisuuttasi

Vierailija
54/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka sinä olet sanomaan, että hieronta on paskaa? Kuulostat itse vähättelevältä ihmiseltä kun et tunnu arvostavan asioita joita mainitsin miehelleni tekevän. Mitä itse teet miehesi hyväksi sitten?

Ap

Vierailija
55/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli tehnyt ihanaa ruokaa ja ostanut kakun. Lapsi tuli käymään ja toi kukkia ja lahjan. Oli kiva päivä. Olen sitä mieltä etteihän miehen tarvitse mitään ostaa tai järkätä koska en ole hänen äiti mutta olihan se kiva yllätys.

Vierailija
56/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oppisin viettämään näitä äitienpäiviä? Aina etukäteen odotan päivää ja sitten petyn kun perhe ei tunnu haluavan ilahduttaa minua. Ei tunnu samalta, jos pyydän, että saisinko esim. kakkua äitienpäivänä.

Vierailija
57/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli tehnyt ihanaa ruokaa ja ostanut kakun. Lapsi tuli käymään ja toi kukkia ja lahjan. Oli kiva päivä. Olen sitä mieltä etteihän miehen tarvitse mitään ostaa tai järkätä koska en ole hänen äiti mutta olihan se kiva yllätys.

Mikset mene tekemään uutta aloitusta kuinka kiva päivä sulla oli kun sitä tässä ketjussa ei pyydetty. Tarvitseeko tulla tähän ketjuun leuhkimaan kuinka oli kiva päivä, kun on oikeasti ihmisiä joilla on paha olla sen takia ettei puoliso tai lapsi välitä?

Vierailija
58/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu käännä vain veistä haavassa. Olet varmaan niitä ihmisiä jotka soittavat perheestä haaveilevalle sinkkukaverillekin kuinka ihana päivä kun sait lahjoja mieheltä jne, kun toinen taas pidättelee itkua puhelimen toisessa päässä.

Vierailija
59/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aamulla ruusuja, kahvia, shampanjaa, mansikoita ja lettuja. Ruoaksi lohta muusilla ja jälkkäriksi täytekakkua. Lapsilta kortit ja käsityön. Olen niin kiitollinen heille äitiydestäni.

Vierailija
60/74 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö edes äitienpäivä voi olla äidin vapaapäivä?