Miksi kukaan järkevä ihminen vastustaisi koronapassia? Esim. Tanskassa ja Saksassa se on jo käytössä
Eikä kellään mitään ongelmaa. Kukaan ei vastusta eikä valita. Suurin osa noissa maissa kannattaa passia.
Kommentit (420)
Vastaus löytyy kysymyksestäsi. Järkevä ei vastusta.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä suurin ongelma on siinä, ettei kaikilla halukkailla ole ollut mahdollisuutta rokotteeseen. Silloin passilla laitetaan ihmiset eriarvoiseen asemaan heidän ikänsä, asuinpaikkansa ja terveydentilansa perusteella. Vieläpä niin että vapaampia ovat ne joiden suojelemiseksi rajoitukset ylipäätään on laadittu.
Niinpä. Odotetaanpa vielä hetki lisää rokotteita, sitten vapaaehtoisesta rokotteesta tulee käytännössä pakollinen rokote. Passisovelluksen esittelytilaisuudessa oli siihen koodattu jo valmiiksi COVID19 kahden rokoteruksin alle paikka COVID21 kahdelle rokoteannokselle. Jos tuo tuolee, se tulee jäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten rekisteröinti ja luokittelu on yksilönvapauksien vastaista. Tervemenoa passin vonkaajat Pohjois Koreaan tutustumaan sosialistiseen totalitarismiin.
Tervetuloa katsomaan potilastietojärjestelmää ja kanta-arkistoa. Ei tarvitse sunkaan lähteä Pohjois-Koreaan asti.
Laita ne tietosi tähän näytille niin arvostellaan.
Sä olet aika monessa rekisterissä jo nyt, millä tavall rokoterekisteri eroaa niistä?
Ei mitenkää. Samassa rekisterissä ovat. Ehkö terveydenhoitoalalla oleva naapurintätisi voi lukea ne sieltä sinulle.
Selitä mitä selität, rokotepassi ei vaaranna kenenkään yksityisyydensuojaa muita rekistereitä enempää. Olet kyllä harvinaisen outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten rekisteröinti ja luokittelu on yksilönvapauksien vastaista. Tervemenoa passin vonkaajat Pohjois Koreaan tutustumaan sosialistiseen totalitarismiin.
Tervetuloa katsomaan potilastietojärjestelmää ja kanta-arkistoa. Ei tarvitse sunkaan lähteä Pohjois-Koreaan asti.
Miksi? Mitä sä niillä tiedoilla tekisit?
Miksei? Lueskelen muutenkin ihmisten potilaskertomuksia. Parempaa viihdettä kuin tosi-TV.
Joopa joo. Sillä tiedolla, että joku on rokotettu sä et saa hupia.
Et tainnut ymmärtää lukemaasi. Mikset julkaise tietojasi itse. Eihän sinulla ole mitään salattavaa. Vai oletko ehkä käyttänyt esim mielenterveyspalveluja tms?
Hämmästyttävää ettei siitä pöpilän tietomurrosta ole kuin puoli vuotta ja jo ihmiset ovat auliisti jakamassa pääsyä omiin potilasrekisyereihinsä.
Hei ap. Haluaisin tavata sinut. Meillä voisi olla paljon keskusteltavaa. Ehdota paikkaa niin tavataan. Tule yksin.
Vierailija kirjoitti:
ei tarvitse noin kauas mennä, kun kiina ja venäjä ovat lähempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet aika monessa rekisterissä jo nyt, millä tavall rokoterekisteri eroaa niistä?
Ei mitenkää. Samassa rekisterissä ovat. Ehkö terveydenhoitoalalla oleva naapurintätisi voi lukea ne sieltä sinulle.
Selitä mitä selität, rokotepassi ei vaaranna kenenkään yksityisyydensuojaa muita rekistereitä enempää. Olet kyllä harvinaisen outo.
Olen tietoturva-alalla. Jonkunverran tiedän asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotukset eivät anna 100% suojaa tartunnoilta, varsinkaan uusimpien muunnosten kohdalla. Eilen puitiin uutista Seychelleiltä. https://www.vauva.fi/keskustelu/4151036/maassa-jonka-kansasta-yli-60-sa…
Ei mikään muukaan rokote anna sataprosenttista suojaa. Silti monissa maissa on pakollisia rokotuksia.
Mitenkä se liittyy koronapassiin?
AP on kommunisti. Vain sosialistissa maissa ihmisten valvominen kuuluu puolueen ideologiaan. Amerikassa ja muualla vapaissa yhteiskunnissa tämmöisten rekistereiden ehdottajat kurmuutettaisiin oikopäätä.
Omakannan tietojen leviämisen voi estää. Sitä ei ole pakko käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet melko tyhmä, anteeksi vain. "Viekää valtiovalta yksityisyydensuojani ja liikkumisvapauteni kaikin mokomin, olen valmis - en kyseenalaista, enkä mieti pidemmän aikavälin seurauksia." Kohti tulevia 'pandemioita'!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Mitä sä niillä tiedoilla tekisit?
Miksei? Lueskelen muutenkin ihmisten potilaskertomuksia. Parempaa viihdettä kuin tosi-TV.
Joopa joo. Sillä tiedolla, että joku on rokotettu sä et saa hupia.
Et tainnut ymmärtää lukemaasi. Mikset julkaise tietojasi itse. Eihän sinulla ole mitään salattavaa. Vai oletko ehkä käyttänyt esim mielenterveyspalveluja tms?
Hämmästyttävää ettei siitä pöpilän tietomurrosta ole kuin puoli vuotta ja jo ihmiset ovat auliisti jakamassa pääsyä omiin potilasrekisyereihinsä.
Ei kukaan ole antamassa kenellekään mitään pääsyä mihinkään. Toki jokainen rekisteri on mahdollinen hakkerin kohde, mutta se, että esim. Kela-korttiin kytkettäisiin rokotetieto, ei tarkoita sitä, että se olisi yhtäkkiä kaikkien käytettävissä. Kukahan ei ymmärrä asiaa. Ja mähän julkaisin jo tiedon siitä, että mut on rokotettu ja mulla on passi, ihan äsken.
Vierailija kirjoitti:
AP on kommunisti. Vain sosialistissa maissa ihmisten valvominen kuuluu puolueen ideologiaan. Amerikassa ja muualla vapaissa yhteiskunnissa tämmöisten rekistereiden ehdottajat kurmuutettaisiin oikopäätä.
Niinhän se on. Kelamassit juoksee kun poika elää av:lla fantasiamaailmassa ja muistaa pestä esinahan alta kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet melko tyhmä, anteeksi vain. "Viekää valtiovalta yksityisyydensuojani ja liikkumisvapauteni kaikin mokomin, olen valmis - en kyseenalaista, enkä mieti pidemmän aikavälin seurauksia." Kohti tulevia 'pandemioita'!
😂 Sä et siis lainkaan tiedä mikä on rokotepassi. Multa ei ole viety mitään, päinvastoin olen saanut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on. Kelamassit juoksee kun poika elää av:lla fantasiamaailmassa ja muistaa pestä esinahan alta kerran viikossa.
Milläs tavalla rokotepassin kautta ihmisiä valvotaan? Ei niin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdenvertaisuuslakien ym takia mahdoton nykysuomessa.
Ajatuksena hyvä mutta vertautuu valitettavasti samaan kategoriaan kuin tähti juutalaisten hihoissa joskus ennen.
No ei vertaudu. Passi on merkintä rokotteesta, ei mitään muuta. Olen pariin ketjuun kertonut omia kokemuksiani passista, mutta ketjut poistuvat jostain ihmeen syystä aina. Minulla on siis passi ollut jo vuoden vaihteesta lähtien ja olen sitä käyttänyt matkustamiseen kolme kertaa ulkomailla ja maan sisällä useamman kerran. Todella toimiva ja hyvä systeemi. On siis id kortissa ja appilla näytetään virnomaisille. Voimassa aina vkon neg. testillä. Tämä siis UAEssä. Pari pienempää tapahtumaa avattu rokotetuille, muutoin on vain matkustusasiakirja. Ihan suotta pelottelette passin olevan tasa-arvokysymys tai demokratiaa vastaan. Höpönlöpö.
Minun sukulaiseni asuu myös Dubaissa ja olen seurannut kateellisena miten rokotukset ja passi on siellä otettu käyttöön. Kaikki on auki ja kukaan ei valita, jos joku pääsee liikkumaan vapaammin. Ehkä joskus siellä itsekin.
Dubaihan on vapaa demokratia jossa kunnioitetaan yksilön oikeuksia.
No kyllä kunnioitetaan ja pandemian hallinnassa ovat ihan eri tasolla kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tietoturva-alalla. Jonkunverran tiedän asiasta.
Eli tiedät, että olen oikeassa.
Minulla keltainen paperinen rokotuspassi. Otan siihen merkinnän jos käyn rokotettavana. Näytän passin kun olen itse paikalla jos on tarvis. Nettiin sitä tietoa ei tarvita mihinkään rekisteriin katseltavaksi.
Dubaihan on vapaa demokratia jossa kunnioitetaan yksilön oikeuksia.