Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin käytös ruokapöydässämme, sanoo "tää maistuu pahvilta" ja räplää puhelinta kiellosta huolimatta

Vierailija
09.05.2021 |

Väkisinkään ei voi ottaa puhelinta pois ja 14v poika jo isompi kuin minä. Eli mitään väkisin vääntämistä en edes yritä. Kotonaan on aika huonot olot, eikä selvästi saa ruokaa tarpeeksi. Jäi kiinni siitäkin kun varasti kaupasta täytettyjä leipiä nälkäänsä. Lähinnä säälistä olen päästänyt meille ruokailemaan, mutta kun tuo käytös on mitä on.

Ei kiitä, tulee pipo päässä pöytään. Jos on jotain hänen makuunsa hyvää, kuten kalapuikkoja tai nakkeja, ottaa lautasen täyteen. Riippumatta sitä että meille muille kolmelle henkilölle jää esim. 5 kalapuikkoa.

Tekeekö lastensuojelu enää mitään näin "vanhan" kohdalla vai olisiko ylireragointia?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa munaton kun et osaa avata suutasi ja sanoa että pöytään pääsee vain ilman puhelinta. Ja miksi annat pojan ottaa niin paljon ruokaa että muille ei jää tarpeeksi? Joko sanot montako nakkia saa ottaa tai annostelet itse ruuan lautasille. Ihme avuttomuutta.

Vierailija
22/31 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä ei muuten sanoisiko tuolla tavoin kuin yhden ainoan kerran ja ei aivan varmasti räpläilisi kännykkää jos kiellän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetat sille pojalle että talossa talon tavalla. Olet aikuinen. Kyllä sinun pitäisi osata.

Vierailija
24/31 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos haluat jatkossa täällä syödä, niin.."

.

Tuo aloitus olisi varmasti paikallaan. Poika saattaa jopa kaivata ( tietämättään) sitä, että joku ottaa kopin hänen käytöksestään.

Sitä kutsutaan välittämiseksi.

Vierailija
25/31 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat!

Vierailija
26/31 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä se on pois, jos se pipo on päässä ja katselee puhelinta? Maha tulee täyteen ja pärjää seuraavalle ruualle. Ja jatketaan päivän askareita... Ihme nillitystä nämä tavat, kukin laillaan.

Vierailija
27/31 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneltä se on pois, jos se pipo on päässä ja katselee puhelinta? Maha tulee täyteen ja pärjää seuraavalle ruualle. Ja jatketaan päivän askareita... Ihme nillitystä nämä tavat, kukin laillaan.

Käyttäydytä sinä kylässä noin ? Vierailla ollessasi räplätä puhelinta ruokapöydässä ?

Ja se pipokin on kyseenalaista pitää päässä ruokapöydässä.

Vierailija
28/31 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ruoki. Se että teini varastaa ei ole nälkää, vaan kokeilun halua tehdä jotain kiellettyä.

Vierailija
29/31 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukka visiitillä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäydytä sinä kylässä noin ? Vierailla ollessasi räplätä puhelinta ruokapöydässä ?

Ja se pipokin on kyseenalaista pitää päässä ruokapöydässä.

Kyseessä lapsi, joka on kaverinsa luona kylässä. Ja samat aikuiselle, jos on tosi kaverin luona kylässä niin kyllä siellä voi olla oma itsensä. Eri asia jos on ns. virallinen päivällinen, nyt lienee ollut kyseessä tuiki tavallinen ruokailuhetki? Kyllä herra, kyllä rouva, minä olen siivosti kuin partiopoika. Heppu ei häirinnyt ketään, ei haistatellut? Söi lämmin pipo suojanaan, kertoi rehellisen mielipiteen ruuasta ja hiljaa harjoitteli tulevaa uraansa varten esporttia.

Vierailija
30/31 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän perheessänne se voi olla tapana, mutta toisissa perheissä ei. Toivottavasti sinulle tulee vielä tilaisuus opetella käytöstapoja. Mahtaa olla kivaa istua tulevien appivanhempien pöydässä pipo päässä näpräämässä puhelinta...

Meillä ei olla pipo päässä, eikä räplätä puhelinta. Meillä keskustellaan ja kerrotaan päivän kuulumisia. Ruokailuhetki on muutakin, kuin vain mahan täyttämistä.

Vierailija
31/31 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Kyseessä lapsi, joka on kaverinsa luona kylässä. Ja samat aikuiselle, jos on tosi kaverin luona kylässä niin kyllä siellä voi olla oma itsensä. Eri asia jos on ns. virallinen päivällinen, nyt lienee ollut kyseessä tuiki tavallinen ruokailuhetki? Kyllä herra, kyllä rouva, minä olen siivosti kuin partiopoika. Heppu ei häirinnyt ketään, ei haistatellut? Söi lämmin pipo suojanaan, kertoi rehellisen mielipiteen ruuasta ja hiljaa harjoitteli tulevaa uraansa varten esporttia.[/quote]

jos aikuisen "olla oma itsensä" on sitä, että istuu pöydässä pipo päässä keskittyen puhelimeensa, niin eipä tosi kavereita taida olla ollenkaan. Ja kun vielä haukkuu tarjottua ruokaa, niin katovat ne vähän vieraammatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän