Mikä 4-vuotiasta tyttöä vaivaa?
Meillä me vanhemmat syömme kaikkia ruokia ja samaa vaadimme lapsiltamme. Eilen päiväruoalla 4-vuotias tyttö kuitenkin kieltäytyi syömästä kaalilaatikkoa maistettuaan sitä. Sen jälkeen hän ei ole saanut ruokaa koska päätimme miehen kanssa, että hän ei saa mitään muuta ruokaa ennen kuin on syönyt kaalilaatikkoa. Tyttö ei ole siis saanut mitään ruokaa reiluun vuorokauteen koska ei ole suostunut syömään kaalilaatikkoa ja juomaksikin hän on saanut vain vettä. Nyt tyttö makaa lattialla, itkee ja valittaa nälkäänsä. Mutta kun minä käsken hänet keittiöön että minä lämmitän hänelle kaalilaatikkoa iltapalaksi, niin tyttö alkaa huutamaan, että ei halua syödä sitä vaan haluaa mitä tahansa muuta ruokaa vaikka hän tietää että mitään muuta ruokaa ei tule ennen kuin hän syö kaalilaatikkoa. Juomaksikin hän saa siis vain vettä. Mikä tyttöä vaivaa kun hän itkee nälästä mutta ei suostu syömään kaalilaatikkoa?
Kommentit (87)
Pahin mahdollinen henkisen väkivallan muoto. Onneksi olkoon, mokasitte ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella että tämä on pelkkä trolli.
Tämä on trolli. Sama tyyppi, joka kirjoittelee tänne jatkuvasti näitä älyttömiä aloituksia. Aina sama kirjoitustyyli ja pikkutarkka kuvaus. Sairasta nautintoa kun saa ihmiset kuohuntaan.
Minäkin luulin, että poika teeskentelee kun sanoi ettei kerta kaikkiaan voi syödä pinaattikeittoa tai raejuustoa. No, hän oli päiväkodissa oksentanut kaaressa raejuustot ylös yritettyään ensin kiltisti syödä. Pakko se on uskoa ettei kaikkea vaan voi syödä. Eikä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Tehty ilmoitus nettipoliisille.
Minun mielestäni ilmiselvän huonon trollin ilmoittaminen poliisille pitäisi rinnastaa siihen että soittaa poliisit turhaan paikalle.
Kuulostaa porvoolaiselta kaalilaatikolta.
Ennustan, että 40 vuotta tulevaisuudessa tällä palstalla on juttuketju: "2020-luvun äidit, onko teillä tällaista"...
Kokoomus kirjoitti:
Kuulostaa porvoolaiselta kaalilaatikolta.
Tai Turgulaiselt gaalilaadigolt...
Kyllä ne lapset aikanaan syö. Ei kannata kyllä nykyaikana vuorokautta nälässä lasta antaa olla.
Niinkuin huomaat ihmiset ovat tällä aika vihaisia...
Itse olen huomannut että kyllä lapsi pikku hiljaa kaikkeen ruokaan tottuu, meillä syövät melkein kaikkea. Hapankaalia esimerkiksi eivät syöneet, annoin pikkuisen aina peruna muusin ja sian makkaran kanssa ja nykyään tykkäävät paljon. Sama juttu punajuuren ja monen muun ruoan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin, että poika teeskentelee kun sanoi ettei kerta kaikkiaan voi syödä pinaattikeittoa tai raejuustoa. No, hän oli päiväkodissa oksentanut kaaressa raejuustot ylös yritettyään ensin kiltisti syödä. Pakko se on uskoa ettei kaikkea vaan voi syödä. Eikä tarvitse.
Minäkään,aikuinen,en saa alas raejuustoa tai sieniä.Lastentarhasta on painajaismainen muisto,kun ruokana oli ruismarjapuuroa.Koulussa joku tyttö oksensi ruispuuropäivänä.
Ei sekään ole hyvä että lapsi saa kokoajan päättää mitä syödään. Yksikin ipana ei suostunut syömään muuta kuin ranskanperunoita. Curlingvanhemmat.
Meillä jos nirsoillaan niin sanotaan että ole syömättä
Hän ei ole valmis kaalilaatikon makumaailmaan. Hyvä että maistoi, se riittää. Et opeta mitään pakottamalla olemaan nälässä, aiheutat sillä pelkoja ja ahdistusta joka ehkä säilyy hänen mukanaan aina :) lapsuuteni voimakkaimpia muistoja on kun istuin itkien koko päivän ruokapöydässä maksapihvi edessäni. Miksi sinä kuvittelet hänen oppivan nauttimaan asioista pakottamalla puolustuskyvyttömän olennon toimimaan tahtosi mukaan ja käyttämällä valtaasi väärin? Tiedätkö mitä on oppiminen ja miten se tapahtuu? Nyt ruokit hänet kunnolla ja sanot että anteeksi, en tiedä miksi käyttäydyin noin ikävästi, mutta lupaan etten enää tee niin. Olet hyvä. Ymmärrän ettet pidä kaalilaatikosta, voit joskus myöhemmin oppia pitämään siitä.
Osa äideistä antaa siis lasten päättä mitä perheessä syödään, kieltäytymällä tarjotusta ruoasta ja ottamalla vain herkkuja saa siis vain herkkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikähän tosiaan vaivaa? Olisiko idiootit hirviövanhemmat?
Vinkkinä sanon, että kannattaisi perehtyä lastenkasvatusoppaisiin ja yrittää ymmärtää lukemansa.
Toivottavasti tämä on provo.
Mitä jos itsellesi pakkosyötettäisi jotain mitä et kerta kaikkiaan saa alas, ja sinua pidettäisiin nälässä, muuta ei tarjota kun et sitä pysty syömään.
Tiedoksesi, että kaaliruuat on semmoisia, joita osa ihmisistä inhoaa aivan aidosti eikä pysty syömään.
Minä pystyn syömään mitä tahansa ruokaa joka on syötäväksi tarkoitettu.
Koiraa?
Kyllä, olen syönytkin sitä.
Minä myös, Guangzhoussa. Ei se kyllä kovin hääviltä maistunut, mutta jos muuta ruokaa ei olisi, niin ilman muuta voisin elää koiralla.
Vierailija kirjoitti:
Minua panetti, ja halusin tavallaan kokea jotain uutta, joten rullasin Sultanin naintilihani päälle ja painoin sen milf-Chizuen lämpimään aasialaiseen pilluun. Välitön orgasmi. Tähän eivät suomalaiset naiset pysty.
Oikeassa olet, eivät pystykään. Mutta onhan tuo nyt vähän turhan pulska, itselläni ei ota eteen noin läskien kanssa.
Näin niitä ruokatraumoja ja syömishäiriöitä tulee, onnittelut vanhemmille. Täysin vastenmielistä pakottaa syömään jotain mistä ei tykkää jos muuten syö kuitenkin. Siihen en lähde, että aletaan antaa muuta jos tarjottu ruoka ei kelpaa, mutta sitten seuraavalla aterialla syödään jotain muuta. Kunnioitan kuitenkin lapseni mieltymyksiä siinä mielessä, että esim. tiedän ettei hän tykkää spagetista niin hän saa sitten kastikkeen kanssa makarooneja. Ei ole iso vaiva, koska rakastan lastani. Maistaa pitää aina jos on jotain uutta ja pöydässä käyttäydytään kauniisti, ei heitellä eikä syljetä, mutta ketään ei pakoteta syömään.
Sekin on täysin ok, ettei jaksa syödä ottamaansa ruokaa. Lapsi vasta harjoittelee ottamaan ruokaa sen verran kuin syö. Tämä kuuluista afrikassa lapset näkee nälkää joten lautanen on syötävä tyhjäksi on väkivaltaa ja pakottamista.
Ei tuo tyttö ole vieläkään suostunut kaalilaatikkoa syömään vaikka koko ajan itkeskelee ja valittaa nälkäänsä. Ei syönyt vaikka pidin häntä väkisin sylissä ja yritin työntää kaalilaatikkoa väkipakolla suuhun. Lopulta tyttö onnistui pääsemään pois sylistäni, juoksi pois paikalta ja huusi itkien, että "Minä vihaan sinua äiti" minkä takia hän sai tietenkin piiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole valmis kaalilaatikon makumaailmaan. Hyvä että maistoi, se riittää. Et opeta mitään pakottamalla olemaan nälässä, aiheutat sillä pelkoja ja ahdistusta joka ehkä säilyy hänen mukanaan aina :) lapsuuteni voimakkaimpia muistoja on kun istuin itkien koko päivän ruokapöydässä maksapihvi edessäni. Miksi sinä kuvittelet hänen oppivan nauttimaan asioista pakottamalla puolustuskyvyttömän olennon toimimaan tahtosi mukaan ja käyttämällä valtaasi väärin? Tiedätkö mitä on oppiminen ja miten se tapahtuu? Nyt ruokit hänet kunnolla ja sanot että anteeksi, en tiedä miksi käyttäydyin noin ikävästi, mutta lupaan etten enää tee niin. Olet hyvä. Ymmärrän ettet pidä kaalilaatikosta, voit joskus myöhemmin oppia pitämään siitä.
Jos me vanhemmat päätämme, että tytön on syötävä kaalilaatikkoa niin hänen on syötävä sitä koska me vanhemmat olemme päättäneet niin! Mitään muuta ruokaa hän ei saa ennen kuin syö kaalilaatikkoa! Olkoot vaikka viikon syömättä jos ei sitä ennen syö kaalilaatikkoa!
Että sellainen viikonloppuprovo.