Yritän elää Jeesuksen opein mutta pahojen ihmisten hyysääminen kyllästyttää. Miten tulisi toimia?
Eivät he opi. Tavallaan säälittää mutta itse saat sitten kärsiä tyhmän ihmisen toimintaa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ketkä ovat mielestäsi niitä "pahoja ihmisiä"?
Sellaiset jotka haluavat muille pahaa ja mielellään sallivat sen
Ap
Mulla osittain sama,mut erona myös se vaikka kuinka itse yritän elää Jeesuksen oppien mukaan niin teen kuitenkin syntiä,enkä ole uudestisyntynyt:( menen luultavasti sinne Tulikivi järveen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli siis persut ja kristilliset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla osittain sama,mut erona myös se vaikka kuinka itse yritän elää Jeesuksen oppien mukaan niin teen kuitenkin syntiä,enkä ole uudestisyntynyt:( menen luultavasti sinne Tulikivi järveen
No en usko että tyytyväisenä oikein nautit kun jollekin tapahtuu pahaa. Jeesus tuli ottamaan synnit pois.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
He varmaankin haluavat Jumalan tahdon mukaan elää, ymmärrys siitä onkin sitten asia erikseen.
Ap
Miksi sitten hyysäät? Ei Jeesus kynnysmattona käskenyt toimimaan. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Jos olet valmis pistämään muiden tarpeet omiesi edelle, niin jotta kohtelisit lähimmäisiä kuten itseäsi, niin syrjäytä niiden muiden tarpeet yhtä kylmästi kuin omasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meillä on sitten eri käsitys pahuudesta,yleensä vassarit,kokoomus yms tuon kaltaiset puolueet on niitä jotka solvaa ja nimittelee ja vähättelee muita puolueita ja mitä jotka pitää suomalaisia perus arvoja kunniassa,kun on hylätty näiden toimesta koti,uskonto ja isänmaa niin vaikutukset näkyy kaikkialla: nuorten väkivallan teot, mielenterveysongelmat ihmisillä,Itsemurha tilastot korkealla yms.
Silti väitetään esim että nykyinen hallitus on toimiva ja puolustaa isänmaata, lisäksi valhe että Suomi olisi neljänneksi onnellisin maa, onnellisia,kenelle? No niille iän ikuisille työpaikka ja koulu kiusaajille,jotka vuodesta toiseen pääsee kuin koira veräjästä,eikä unohdeta rikkaita eliitti kansaa joiden tarkoitus on liittää Suomi liittovaltioon.
Vierailija kirjoitti:
Do no harm but take no shit.
Hyvin sanottu. Mutta sellaisiakin on olemassa, että jos et sitä _aivan_ suoranaista paskaa ota, hän "loukkaantuu". Jos sanoo suoraan että nyt puhut aivan paskaa (vaikka mitä törkeyttä suoltaisi), ei hän ole koskaan väärässä. Ei koskaan vastaa sanoistaan. Ei näe omaa osuutta missään, hän on aina uhri ja muut "epäluotettavia" vaikka itse etsisi omaa etuaan minkä kerkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Do no harm but take no shit.
Hyvin sanottu. Mutta sellaisiakin on olemassa, että jos et sitä _aivan_ suoranaista paskaa ota, hän "loukkaantuu". Jos sanoo suoraan että nyt puhut aivan paskaa (vaikka mitä törkeyttä suoltaisi), ei hän ole koskaan väärässä. Ei koskaan vastaa sanoistaan. Ei näe omaa osuutta missään, hän on aina uhri ja muut "epäluotettavia" vaikka itse etsisi omaa etuaan minkä kerkeää.
Sanoistaan vastaaminen on aina kauhistus. Puhelin menee kiinni silloin hänen osalta jos satut vaatimaan perusteluja sille mitä kokee oikeudekseen toisille suoltaa ja loukata. Mutta hän se vaan on aina herkkä uhri. Ja häntä kiusataan jos joku sanoo tasaväkisesti hänelle takaisin.
Empatia- ja itsereflektiokykyä kun jaettiin... ei tainnut osua apajille.
Täytyy vaan pyrkiä hyvyyteen, reiluuteen ja oikeudenmukaisuuteen. Kaikkien kanssa ei pärjää, mutta parempi kuitenkin olla hermostumatta ja pysyä mahdollisimman neutraalina.
AP, sun täytyy huolehtia itsestäsi ensin. Siinä ei ole mitään väärää.
Terveet suhteet on tasa-arvoisia ja jokainen antaa ja saa yhtä paljon.
Valitettavasti pahuus eli itsekkyys, jossa eräät kokee, ettei heidän tarvi antaa mitään takaisin, on väärin eikä sitä myöskään tarvi antajan mahdollistaa. Nuo loiset menee niin pitkälle kuin niiden antaa mennä.
Muiden on laitettava rajat. Nyt ap sun on oltava itsesi puolella. Voit itse päättää ettet vastaa tiettyjen puheluihin enää etkä avaa oveasi. Suojele itseäsi.
”Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niin kuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.”
- Jesse
Vierailija kirjoitti:
”Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niin kuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.”
- Jesse
Kiitos Jesse. Mitä siis tekisit?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on nyt kristinuskon perustus ihan hukassa. Sekä VT että UT opettavat että kaikki ihmiset (myös uudestisyntyneet kristityt) tekevät syntiä.
1. Johanneksen kirjeessä sanotaan kristityille selvästi ”Jos me sanomme ettei meillä ole syntiä niin me eksytämme itsemme - eikä totuus ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on Jumala uskollinen ja vanhurskas ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
Muutenkin kannattaa lukea tuo 1. Johanneksen kirje ajatuksen kanssa läpi.
Terve viha kuuluu ihmisyyteen.
Oletko miettinyt sitä, että Jeesuksen esimerkki on täydellinen esimerkki eli sellainen, jonka tarkoitus on saattaa ihmisen pyrkimys häpeään?
Toisin sanoen - ottaa valta pois siltä, joka tekee inhimillisyydestä tabun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Jesse
Kiitos Jesse. Mitä siis tekisit?
No, tuossa lainauksessa (Joh. 15:6) Jesse käskee polttaa vääräuskoiset roviolla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt sitä, että Jeesuksen esimerkki on täydellinen esimerkki eli sellainen, jonka tarkoitus on saattaa ihmisen pyrkimys häpeään?
Hyvin sanottu. Taas. Tajuan sen että Jeesus on tavallaan inhimillisyyden puolustus. Mutta miten siihen pääsisi itse kiinni. Varsinkin narsistin kanssa, miten puolustat inhimillisyyttä narsistille :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu. Taas. Tajuan sen että Jeesus on tavallaan inhimillisyyden puolustus. Mutta miten siihen pääsisi itse kiinni. Varsinkin narsistin kanssa, miten puolustat inhimillisyyttä narsistille :)
ap
Oikeastaan vastasit jo alussa tähän: Ei sinulla ole mitään syytä - eikä varsinkaan velvollisuutta - sovitella toisten ihmisten syntejä. Näin uskonnollisessa jargonissa pysyäkseni.
Suomeksi: huonosti käyttäytyvät käyttäytykööt huonosti esim keskenään.