En mä ainakaan haluaisi pestä kuukautissiteitä ja laittaa saman vaipan takaisin. Mieti omalle kohalle.
Kommentit (25)
kaikki käyttivät kankaisia siteitä.
yöks! siistimpää hommaa on laittaa se side roskiin ja ottaa uusi ja puhdas paketista. En varmaan alkais omia siteitäni hitto liottaan jossain kylppärissä.. mieskin varmaan olis ihan irti. Sitä paitsi tamponit ei hiosta senkään vertaa!
Mietin että missä niitä säilytellään pesua odottamassa mutta oikeastaan en halua edes tietää ;)
Harkitsen itse kestositeiden ostoa näin kotikäyttöön. Eikös ne vaikka jossain omassa sangossaan lioteta ja säilytetä ennen pesua...
Täällä av:lla sen aina huomaa, kuinka pinnallista porukkaa voi olla olemassa. Miten joku voi pelätä ja inhota näin paljon omia eritteitään? Eihän niitä nyt rakastaakaan tarvitse, mutta että oppia elämään sen tosiasian kanssa, että tällaisia me naiset ollaan...
enkä halua olla yhtään enempää tekemisissä vuotojeni kanssa.
Ei kai kukaan tervejärkinen pese kuukautisrättejään ja säilytä niitä jossain ämpärissä, nykyaikana vielä?
Kyllä minusta on inhottavinta, että alapää hikistyy ja hautuu niissä muovi-paperi-geelisiteissä. Tämän lisäksi olen herkistynyt suurimmalle osalle merkkivaihtoehdoista, ja tämän lisäksi vuoto alkaa mielestäni haiskahtaa ikävälle näissä kertiksissä.
Jos vaihdan siteen muualla kuin kotona, laitan sen minigrippussiin, kostutan niitä hieman vedellä ja kotona tietty suoraan liotukseen. Liotusastiana toimii muovinen nutrilett-sekoitusastia (muovia), jossa ne likoavat villapesuainevesiliuoksessa yleensä yön yli. Mies ei mokomista piittaa.
Käytännössä pesua ei tarvita enää tämän jälkeen, sen verran hankaan ja huuhdon, että pesuaine lähtee pois. Kuivaan puhtaat siteen rullaamalla ne pyyhkeen avulla kuivaksi, ja ripustan kuivumaan nivelvarsipartapeilin varteen, josta ne nappaan suoraan housuihin. Vuotojen välissä pidän sidearsenaaliani kaapissa.
Näin käsityöihmisenä näiden valmistaminen on suorastaan hobby ja kehitystyö jatkuu. Seuraaviin kuukautisiin valmisteilla on yksi taskuvaipan tyyppinen täyttöside, jossa kuorena on vaippaharso ja ytimenä erillinen villaimu. Kuoren voisikin sitten pestä koneessa jos haluaa.
Jos tahraa alkaa hankaamaan ilman liotusta, niin sitten menee jo minuutteja.
:D
Minusta tuo pesuhomma jne. kuulostaa työläälle. Ja en ole ompeluihmisiäkään...
Miten luotettaviksi ne siteet saatte? Valskaako?
Sen uskon, että ovat miellyttävämmän tuntuisia kuin kertikset.
Jos satunnaisesti reissussa käytän muovisidettä, minä ja pimppa tullaan pahalle tuulelle. Miestä ei kestositeet haittaa ja on ostanutkin niitä mulle Ruohonjuuresta Hesan reissulla. Ja hän haluaa lapselle (syntyy kohta) kestovaipat ja aikoo niitä myös pyykätä.
Itse tosin käytän yleensä kuppia, mutta myös kestositeitä mulla on, kun ei aina jaksa pitää kuppia. Ja eipä ole vielä ikinä isommin ällöttänyt, käytetyn siteen huuhtaisen kylmällä vedellä (ja kyllä, ihan siis olen kosketuksissa sen veren kanssa) ja laitan pyykkikoriin, ei niitä tarvi missään ämpäreissä liotella. Ja sanottakoon vielä, että huomattavasti enemmän mulla ällötti nyppiä kaverin jättämää veristä sidettä vessan roskiksesta kun oli tarttunut sinne kiinni ja ties kuinka pitkään siellä muhinut.
Kangassiteet ovat todella paljon miellyttävämmän tuntuiset. Ja mitään tamponeja tai kuukuppeja en halua käyttää.
et kai sä niitäkään toista kertaa päällesi pane, hyi olkoon.
En tiedä lietsooko hivaa?
Mistä te hankitte noita kestositeitä? Onko pakko tehdä itse?
Jos ottaisi kestot osittaiskäyttöön, niin ei olisi niin tukala olo...
myllymuksut, kestovaippakauppa, igulee, hilivinksis, moni muukin..
mitäpä tästä ainokaisesta maapallostamme, joka on muutenkin hukkumassa jätevuoriin. Oma napa, ja Mun Vauvan napa, viis muista; itsekkyys rulettaa!
Jestas sentään, ottakaa kertakäyttöhihhulit se pää pois per*seestä ja ajatelkaa vähän huomista pidemmälle!
Minä tilasin iguleesta kokeilupaketin ja odotan mielenkiinnolla mitä posti tuo...juuri tuo hautumis-ja kirvelyongelma sai aikaan tuon päätöksen.
Vierailija:
mitäpä tästä ainokaisesta maapallostamme, joka on muutenkin hukkumassa jätevuoriin. Oma napa, ja Mun Vauvan napa, viis muista; itsekkyys rulettaa!Jestas sentään, ottakaa kertakäyttöhihhulit se pää pois per*seestä ja ajatelkaa vähän huomista pidemmälle!
Pidän housuissani mitä muo kiinnostaa pitää, ja ei vois vähempää kiinnostaa mitä täällä maan päällä tapahtuu 100 vuoden päästä.
Pakko vielä sanoa sen verran, että sähän itse vaikutat aikamoiselta hihhulilta. Ällöttää tollasest jotka työntää housuihinsa ruohoa...
at liotuksella ja pesen siteeni käsin. Ajattelehan sinä sitä ;) Ikinä en laittaisi hiostavaa muovilätkää housuihin enkä taatusti laittaisi sellaita lapselleni, jonka ihosta tuo lätkä peitää kolmanneksen ja käytää ekat 2-3 vuotta.