Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannutteko jos viesteihinne ei vastata?

Vierailija
08.05.2021 |

Kaukana asuva ystäväni on kahden pienen lapsen äiti. Olemme olleet ystäviä 25 vuotta.

Hän on aktiivinen päivittämään arkeaan someen, ja hän kertoi siellä että lapset ovat kipeänä. Laitoin viestiä että onpa kurjaa ja kyselin, että flunssako vaivaa vai mikä. Hän vastasi mikä lapsilla on, terveyskeskuksessakin ravaamista oli ollut ja huonosti nukkumista yms. Kiirettä pitänyt siis pari päivää.

Samalla hän kysyi minulta, että mitäs minulle kuuluu. Vastasin ja kerroin rehellisesti, että töissä ollut paljon irtisanomisia ja työt kasautuneet meille muille, uupumus kolkuttelee ovella jo. Kerroin myös muita yleisiä kuulumisia parilla lauseella. Lisäksi kysyin häneltä, että onko hän päässyt yhtään hengähtämään lasten hoidosta, ettei aivan uupuisi.

Ystävä ei vastannut enää mitään viestiini. Aikaa on kulunut yli viikko.

Ollaan kolmekymppisiä molemmat. Siksi olenkin tässä miettinyt, että olenkohan lapsellisen erityisherkkä, kun vähän ehkä loukkaannun tällaisesta. Tuli olo, että ystävää ei kiinnosta minun asiani sen vertaa, että olisi edes lyhyesti kommentoinut jotain. Miksi edes kysyä mitä kuuluu, jos vastaus ei kiinnosta. Tai sitten että olen niin etäinen henkilö, ettei hän halua kertoa omasta voinnistaan sen enempää, vaikka olen hänestä vähän huolissani.

Someen hän on tuon jälkeen päivitellyt tavalliseen tapaan arkeaan lähes joka päivä. Oli näköjään saanut lapsivapaan illankin pitkästä aikaa ja päässyt syömään valmiiseen pöytään miehensä kanssa, hyvä niin.

Tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun viesteihini ei vastata, vaan aloitettu keskustelu jää ikään kuin kesken. Minulle tulee tällaisesta paha mieli, onko se ylireagointia?

Ymmärrän tietenkin, että varsinkaan pienten lasten kanssa ei heti ehdi vastata joka viestiin. Mutta viikko olisi jo itselleni aika pitkä aika olla vastaamatta jollekin.

Miten itse suhtaudutte tällaisiin tilanteisiin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, kuulostaa maalaisjuntilta. Kuka normaali päivittää someen asioitaan koko ajan? 😱 Hanki muita kavereita ja tekemisiä

Vierailija
2/4 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko elämänne erilaisia? Jospa mietti, mitä vastaa. Kerroit töistä, milloin hän on ollut viimeksi töissä? Koti voi viedä aikaa. Toisaalta jos vertauduit elantoa hankkivaan mieheen, kotinainen voi kokea statuksesi vaarantuneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä tuossa oli nyt ongelma. Hän kertoi kuulumiset ja sinä kerroit kuulumiset. 

Vierailija
4/4 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jättänyt tuon viimeisen kysymyksen kysymättä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi