Puhelinetu työsuhteessa, tarkoittaako pelkkää liittymää?
Vai kuuluuko puhelinetuun myös puhelin? Jos kuuluu niin saako sen itse valita?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
En tajua puhelinetua.
Mikä etu se on, että se työpuhelin kulkee sun mukana 24/7 ja palkasta vähennetään vielä se koko 20e etu? Siis tuossahan nimenomaan häviää. Mulla on oma puhelin ja liittymä 16 euroa kuussa. Työnantaja tuputtaa puhelinetua, jolloin joutuisin raahaamaan sitä muinaisrotiskoa (=työpuhelin) mukanani ja vielä lisäksi ottavat edun arvon palkasta pois. Kerrotteko, miksi tämä on nimellä etu?
Voit myös ottaa työpuhelimen, jota käytät vain töissä siitä et maksa mitään, mutta sillä ei saa soittaa omia puheluita
Tuo etu on kyllä tosi vanhanaikainen, 20€ on paljon varsinkin kun 240€/12kk
Puhelinetu on ainakin omassa työssäni puhelinvaiva. Palkasta otetaan 20 euroa kuussa siitä ilosta, että saa vapaa-ajalla vastailla asiakkaiden puheluihin.
Itse puhun niin vähän, että varmaan 10 € kuussa liittymä riittäisi.
Yksi työkaveri luopui puhelinedustaan, niin joutui pomon vakavaan puhutteluun.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinetu on ainakin omassa työssäni puhelinvaiva. Palkasta otetaan 20 euroa kuussa siitä ilosta, että saa vapaa-ajalla vastailla asiakkaiden puheluihin.
Itse puhun niin vähän, että varmaan 10 € kuussa liittymä riittäisi.
Yksi työkaveri luopui puhelinedustaan, niin joutui pomon vakavaan puhutteluun.
Mä puhun niin vähän sekä töissä että vapaalla, että mieluusti otan puhelinedun, ettei tarvitse raahata kahta puhelinta töihin.
Ei sitä 20 euroa oteta palkasta ainakaan meillä vaan etu lisätään palkkaan. Ilmeisesti työnantajasta kiinni.
Itsellä toimii näin:
Oma palkka ilman puhelinetua 3150 euroa
Puhelinedun kanssa 3170 euroa
Maksan tuosta 20 eurosta vain verot eli käytännössä puhelin maksaa minulle n. 7 e kk. Tosi hyvä diili. Sillä hinnalla ei saa edes liittymää. Ja puhelin tulee tietysti mukaan, meillä saa valita parin vuoden välein uuden mallin. Yleensä on kaksi vaihtoehtoa, Iphone ja Samsung, n. 600-800 euron mallit. Jos puhelin hajoaa niin saa uuden. Vanha pitää palauttaa tai sitten voi ostaa itselle edullisesti, yleensä oon lunastanut ja antanut lapselle, 50 eurolla voi meillä lunastaa.
Puhelinetuja on monenlaisia, kannattaa omasta firmasta varmistaa, millainen systeemi on. Itselleni tämä on kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua puhelinetua.
Mikä etu se on, että se työpuhelin kulkee sun mukana 24/7 ja palkasta vähennetään vielä se koko 20e etu? Siis tuossahan nimenomaan häviää. Mulla on oma puhelin ja liittymä 16 euroa kuussa. Työnantaja tuputtaa puhelinetua, jolloin joutuisin raahaamaan sitä muinaisrotiskoa (=työpuhelin) mukanani ja vielä lisäksi ottavat edun arvon palkasta pois. Kerrotteko, miksi tämä on nimellä etu?Puhelinetusumma (20 e/kk) on veronalaista tuloa eli maksat siitä veroprosenttisi mukaan - et tietenkään koko summaa.
Kyllä maksat. laske itse. esimerkiksi vuosibruttopalkka 28 000 jolloin veroprosentti keskimäärin on 21,8 %.
Näin ollen tilille tulevat summat ovat
ilman puhelinetua: 21896 €
Puhelinedulla: 21656 €
Nyt voit ihan itse laskea paljonko vähemmän rahaa saat vuodessa..
Esimerkissäsi olet vähentänyt sen 20×12=240/vv alkuperäisestä netosta. 240:stä maksetaan vain verot. Toimii kuten lounasetu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua puhelinetua.
Mikä etu se on, että se työpuhelin kulkee sun mukana 24/7 ja palkasta vähennetään vielä se koko 20e etu? Siis tuossahan nimenomaan häviää. Mulla on oma puhelin ja liittymä 16 euroa kuussa. Työnantaja tuputtaa puhelinetua, jolloin joutuisin raahaamaan sitä muinaisrotiskoa (=työpuhelin) mukanani ja vielä lisäksi ottavat edun arvon palkasta pois. Kerrotteko, miksi tämä on nimellä etu?Puhelinetusumma (20 e/kk) on veronalaista tuloa eli maksat siitä veroprosenttisi mukaan - et tietenkään koko summaa.
Kyllä maksat. laske itse. esimerkiksi vuosibruttopalkka 28 000 jolloin veroprosentti keskimäärin on 21,8 %.
Esimerkissäsi olet vähentänyt sen 20×12=240/vv alkuperäisestä netosta. 240:stä maksetaan vain verot. Toimii kuten lounasetu.
Lounareista saa veron pois, eli pari euroa loput on palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua puhelinetua.
Lounareista saa veron pois, eli pari euroa loput on palkkaa
Tarkoitin lounaan verotusarvoa (oma ruokala), en lounasseteleitä.
Kahdellakympillä kuussa et saa minkäänlaista liittymää etkä puhelinta. Saat vieläpä suuremman eläkkeen edun ansiosta. Ja roimat veronpalautukset.