Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi moni aikaisemmin niin kiltti ihminen muuttuu ilkeäksi?

Vierailija
08.05.2021 |

?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat.

Vierailija
22/25 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko maskipsykoosissa olevia, jotka käyttäytyvät kuin pikkutyrannit maskittomia kohtaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ns. kiltti, herkkä mutta toisaalta minussa on elämänkokemusten myötä tullut uskomaton vahvuus. Joudun joka paikassa kiusatuksi koska vaikka olen kohtelias ja ystävällinen joudun ihmisten tölvimisen ja raivon kohteeksi usein. Toisaalta minulle uskoudutaan hyvinkin helposti.  Olen alkanut kyllästyä rooliini ja sanoa nasautan takaisin jos raja ylittyy. Tämä saa ihmiset vielä enemmän raivon valtaan. Minun pitäisi hyväksyä heiltä mitä tahansa käytöstä niin homma ei niin vetele. Pidän kaikkia samanarvoisina joten kukaan ei ala kukkoilemaan kyllä tai alentamaan enää.

Esimerkki: eilen mieheni syyllisti että kuulemma olen liian herkkänahkainen. Sanoin että pata kattilaa soimaa ja että hän itse joutuu suunnattoman raivon valtaan jos joku sanoo hänelle jotakin negatiivista. Myönti tuon. Mutta koki oikeudekseen haukkua minua, ja myönsi että itsekin suuttuu helposti, mutta hänellä on oikeus tuollaiseen sanomiseen ja minulla ei. Ehei, näin ei hommat enää etene! 

Vierailija
24/25 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla oli tuossa jo hyviä pointteja. Mulla olis yksi lisäys: Kun ihmisellä alkaa mennä huonommin, tulee ärtymystä ja epävarmuutta, ja tämä sitten tulee ilmi ilkeytenä. Jos on kaikki tai lähes kaikki hyvin ja on sinut itsensä kanssa, on helpompi olla mukava toisillekin.

Paitsi jos tulee kiusaamisen ja syrjimisen kohteeksi, niin on pakko itsekin pörhistää piikkejään, vaikka olisi ollut kuinka kiltti muuten aina. Minua on kiusattu ja uhkailtu aivan törkeästi aikuisiällä muutaman viime vuoden sisällä, niin en ole enää yhtä rakastava ja ihmisistä aina hyvää uskova kuin ennen.

Koetin olla ystävällinen ja kiltti ilkeänkin kohtelun jälkeen ja sain todella julmaa kohtelua silti -> ne minua kiusanneet ovat siitä lähtien olleet kuin ilmaa, kun en enää jaksa uhrata välittämistä heihin ja kun kävi ilmi, että omasta yrittämisestäni huolimatta olivat ilkeitä edelleen.

Voi olla, että suhtautuisivat nykyisin jopa vähemmän ilkeästi, mutta itselläni on takki tyhjä, joten se aloite lempeyteen pitäisi tulla muualta kuin omasta suunnastani. Jossain menee minullakin raja yrittämisen suhteen ja kun kamelin selkä katkeaa, niin se katkeaa.

T. Kiusattu

Vierailija
25/25 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat.

Tällaisia laukovat ovat juurisyy koko asiaan ja ilmiöön. Eli kiusataan jotain kilttiä tyyppiä niin kauan, että henkilö ei enää jaksa pitää pokerinaamaa ja vähän puolustautuu, niin sitten haukutaan hulluksi. Kannattaa joskus miettiä, miten itse toimii ennen kuin alkaa nimitellä muita.

Ja jos aikuisen ihmisen elämän sisältö koostuu lähinnä muiden kiusaamisesta, juoruilusta, juonittelusta ja niille kiusatuille diagnoosien keksimisestä, kannattaa keksiä jotain kehittävämpää täytettä omaan elämään.