Saanko avautua eilisestä känni-illasta?
Hei vain, täytin eilen 19 vuotta, joten siskon painostamana lähdettiin juomaan. Ilta sujuikin ihan okei siihen asti, kunnes lähdettiin baariin. Baarissa sattuikin olemaan vanha ohjaajani, joka oli ohjannut mua lastenkodissa ollessani. Siinä sekaisin olleena menin juttelemaan hälle, ja hänkin oli vähän sekaisin. Baarin sulkeuduttua kuulin siskoltani, että tämä ohjaaja oli sanonut, että haluaa enemmän siskoani kuin mua, ja tästä pahoitin mieleni, vaikka ei koskaan olla oltu erityisen läheisiä. :D
Koin asian jotenkin hyvinkin loukkaavana, että ihminen, joka on auttanut mua puhuukin musta noin. En tiedä, olin sekaisin ja otin pahasti itseeni.
No, baarin sulkeuduttua tarkoitukseni oli lähteä bussilla kotiin, joten siskoni lähti omaan kotiinsa. Myöhästyin bussista, ja jäin kaupungille harhailemaan sekavana ja itkuisena. Valmiina jopa kuolemaan. Oli niin paha olo, että menin melkein kysymään partioivilta poliiseilta ammattiapua/turvaa, kun siskoni kuuli tästä puhelimessa, hän kehotti lopettamaan huomionhaun ja kasvamaan aikuiseksi.
Totta tämäkin, mutta kuten olen jo miljoonaan otteeseen sanonut, olin hyvin sekava, melkein jopa tiedoton ympäröivästä maailmasta.
Harhailin jonkin aikaa kaupungilla, kunnes lähdin siskon luo, ja sain siellä hieman myötätuntoa.
Erityisen outoa tämä on siinä mielessä, että selvin päin olen jopa liiankin tarkka tekemisistäni ja sanomisistani, harkitsen kaiken tuhat kertaa, mietin asioita miljoonaan otteeseen ennen kuin toimin.
Tulin siihen lopputulokseen, ettei alkoholi missään nimessä sovi mulle, varsinkaan kun käytän mielialalääkkeitä, olen myös herkkä, joka lisää maailmantuskaa örveltäessä.
Nyt kaduttaa ja hävettää oma toiminta. Onko kellään vertaistukea antaa? Sanoinko jo että hävettää ja kummastuttaa, en edes liioittele, jos sanon, että psyykoseihin ei ollut siitä pitkä matka, kai. Kuulokkeet meni muuten rikki samalla.
Kommentit (16)
Onko baarit mukaan jossain auki illalla?
Vierailija kirjoitti:
Eihän mitään pahempaa onneksi tapahtunut. Ymmärrän kuitenkin sen, miksi sinulle tuli morkkis. Morkkistele tämä päivä ja siirry eteenpäin. Ole myös armollinen itsellesi. Ajattele mikä morkkis sillä ohjaajalla on! Vähänkö noloa ja epäammattimaista käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Yök.
Mielestäni kuvaat iltaa ja tilanteita jäsennellysti ja olet päätynyt jo fiksuun johtopäätökseen: alkoholilla ei kannata läträtä varsinkaan samaan aikaan mielialalääkityksen kanssa. Olet oikealla tiellä.
T:43-vuotias täti, jolla oli aika sekoiluntäyteinen nuoruus
Olet oikeassa, harmittaa hirveästi, kun pilasin syntymäpäivän tämän takia. Ei ole edes tapana juoda alkoholia, baari-illat on laskettavissa yhdellä kädellä. Olen ilmeisen herkkä ihminen sitten, kun kaikki satuttaa. Kiitos tuesta.
Vierailija kirjoitti:
On klo. 11.00 asti Oulussa.
Ota pari tasoittavaa, baaritkaan ole illalla saati yöllä auki. Kiva tarina, nieletkö mällit?
Oikein tyypillinen epävakaan naisen sekoiluilta. Ainoa mikä jäi puuttumaan, että olisit kaatanut kaiken sen miehen syyksi.
Käyttäjä38574 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aamupäivä.
Vierailija kirjoitti:
Ota pari tasoittavaa, baaritkaan ole illalla saati yöllä auki. Kiva tarina, nieletkö mällit?
Baarit saavat olla auki klo 23 saakka lähes kaikkialla Suomessa.
https://valtioneuvosto.fi/tietoa-koronaviruksesta/rajoitukset-ja-suosit…
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38574 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aamupäivä.
Niin onkin. :D varmaan vielä alkoholia päässä.
Juomisen jälkeen tule usein morkkis vaikka mitään ihmeellistä ei olisi edes sattunut.
Mutta varmasti hyvä ajatus miettiä miten paljon juo jos juo. Kenellä tahansa voi lähteä lapasesta jos juo liikaa ja alkaa sekoilla. Etenkin sinun taustalla ikävät asiat voi nousta mieleen humalassa ja saa asiat näyttämään ikävämmältä kuin oikeasti onkaan (tuo ettei kukaan välitä jne)
Vierailija kirjoitti:
Juomisen jälkeen tule usein morkkis vaikka mitään ihmeellistä ei olisi edes sattunut.
Mutta varmasti hyvä ajatus miettiä miten paljon juo jos juo. Kenellä tahansa voi lähteä lapasesta jos juo liikaa ja alkaa sekoilla. Etenkin sinun taustalla ikävät asiat voi nousta mieleen humalassa ja saa asiat näyttämään ikävämmältä kuin oikeasti onkaan (tuo ettei kukaan välitä jne)
Niin, tämän takia en juokaan, ellei joku houkuttele siihen. Syytän itseäni paljosta, ja koen huonommuutta tekemisistäni. Onneksi en mennyt poliisille sekoilemaan kuitenkaan, eikä tuttuja tullut hirveästi vastaan, enkä kuollut. Ehkä 10 vuoden päästä asiat ovat parempaan päin.
Ap. Ei tuo kovin pahalta sekoilulta kuulosta. Lopeta kokonaan viinan juominen. Se ei sovi sinulle. Itsellänikin on kokemusta viinan kanssa sekoilusta. Lopetin kokonaan jo 10 vuotta sitten. Kyllä itsetunto on parantunut ja on mukava herätä aamulla virkeänä. Suosittelen sinullekkin.
Jos ohjaaja on ollut ohjaajasi lapsena, on mielestäni hänen epäeettistä arvioida sinun seksikkyyttäsi, saati hankkiutua yhden yön suhteeseen, onneksi sitä ei tapahtunut.
Miksi sinulle on niin tärkeää, että ohjaaja olisi halunnut sinua, olitko häneen ihastunut lastenkodissa tai onko sinulla hyväksikäyttöä taustalla?
Vierailija kirjoitti:
Jos ohjaaja on ollut ohjaajasi lapsena, on mielestäni hänen epäeettistä arvioida sinun seksikkyyttäsi, saati hankkiutua yhden yön suhteeseen, onneksi sitä ei tapahtunut.
Miksi sinulle on niin tärkeää, että ohjaaja olisi halunnut sinua, olitko häneen ihastunut lastenkodissa tai onko sinulla hyväksikäyttöä taustalla?
Varmaan loukkasi se, että edes kommentoi noin, pisti illalla miettimään, että eikö niihin muihinkaan ohjaajiin voinut luottaa tuossa asiassa, vaan sitähän en voi tietää. Vihaan sitä, jos joku kommentoi musta noin. Mua on käytetty hyväksi 14-16-vuotiaana, ns. omasta aloitteesta, minkä luulen vaikuttavan suhtautumiseeni miehiä kohtaan.
Täällä 53 v nainen. Jos otan yhdenkin niin morkkis kestää monta päivää. En käytä mitään lääkkeitä, eli jotkut ovat vaan niin herkkiä luonnostaan. Ei mua harmita jos otan, sallin sen kyllä itselleni, mutta kehon kemiat on sellaiset että mieli on maassa monta päivää. Odota pari päivää niin huono fiilis menee ohi.
Omasta mielestäni tuo olo on niin ikävä, että olen mielummin selvin päin kuin kärsin sen olon mikä juomisesta tulee. Ole siis oloinen selvin päin jos siltä tuntuu, toisten painostuksen vuoksi ei kannata juoda. Nuorempana olen kerran meinannut hukuttaa itseni humalapäissäni, ihan tarkoituksella, eli itsetuhoisuus on minulle yksi haitoista. Kaikille alkoholi ei sovi ja joillekin se on myrkkyä.
Ja kyllä poliisilta voi pyytää apua tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä 53 v nainen. Jos otan yhdenkin niin morkkis kestää monta päivää. En käytä mitään lääkkeitä, eli jotkut ovat vaan niin herkkiä luonnostaan. Ei mua harmita jos otan, sallin sen kyllä itselleni, mutta kehon kemiat on sellaiset että mieli on maassa monta päivää. Odota pari päivää niin huono fiilis menee ohi.
Omasta mielestäni tuo olo on niin ikävä, että olen mielummin selvin päin kuin kärsin sen olon mikä juomisesta tulee. Ole siis oloinen selvin päin jos siltä tuntuu, toisten painostuksen vuoksi ei kannata juoda. Nuorempana olen kerran meinannut hukuttaa itseni humalapäissäni, ihan tarkoituksella, eli itsetuhoisuus on minulle yksi haitoista. Kaikille alkoholi ei sovi ja joillekin se on myrkkyä.
Ja kyllä poliisilta voi pyytää apua tuossa tilanteessa.
Onneksi en edes tykkää juoda, niin lopettaminen on helppoa. Nythän sen tietää mitä en ainakaan halua tehdä enää toisten.
Eihän mitään pahempaa onneksi tapahtunut. Ymmärrän kuitenkin sen, miksi sinulle tuli morkkis. Morkkistele tämä päivä ja siirry eteenpäin. Ole myös armollinen itsellesi. Ajattele mikä morkkis sillä ohjaajalla on! Vähänkö noloa ja epäammattimaista käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Yök.
Mielestäni kuvaat iltaa ja tilanteita jäsennellysti ja olet päätynyt jo fiksuun johtopäätökseen: alkoholilla ei kannata läträtä varsinkaan samaan aikaan mielialalääkityksen kanssa. Olet oikealla tiellä.
T:43-vuotias täti, jolla oli aika sekoiluntäyteinen nuoruus