Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkasin lyhyen tukan. Paras päätös ikinä.

Vierailija
07.05.2021 |

Ihanaa kun vanha paksu hamppukasa lähti. Edestä tukka on noin korviin asti ja takaa hyvin lyhyt. On ihanaa kun näyttää hyvältä helposti, hetkessä on laitettu ja on takaa niin kevyt.

Olen pitänyt tätä mallia jo jonkun aikaa. Erottuvat korkeat poskipäätkin ja pitkä kaula toisella tavalla. Yllättävää on, että hoitoaineita menee ihan yhtä lailla kuin pitkänkin tukan kanssa.

Tekisi mieli lyhyempääkin kokeilla, mutta en usko että sopii kasvonpiirteisiin. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan jos pitkä tukka alkaa tökkiä. Minusta on parasta kun niskassa ei ole tuntua, että raskas hiusmassa roikkuu.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, 57v. leikkasin itse pitkät hiukseni. Minulla oli paksut, vyötärölle ulottuvat hiukset. Leikkasin n. 2cm. pituiseksi. Tuttavani sanoivat, että ikäiseni naisen täytyy leikata hiuksensa lyhyiksi. On kuulemma naurettavaa, jos vanhalla akalla on pitkät hiukset. En tykkää, mutta sukulaiset ja tuttavat sanovat, että sopii paremmin.

Tällaiset säännöt ovat kyllä älyvapaita: pitää olla lyhyttä, pitää olla pitkää, just joo. Meillä se on mies jolla on pitkä tukka pitkälle selkään. Pesee pari kertaa viikossa ja pitää luonnollisesti tai lähinnä kiinni ponnarilla. Itse pesen joka päivä tai joka toinen päivä hiukset ja suoristan, värjään tai vaalennan. Hiukset kuluvat tästä. Mun on paljon helpompi näillä spekseillä pitää tukka lyhyenä. Mies ei taas joudu pitkän tukan kanssa näkemään mitään vaivaa, on siisti ja suora, aina.

AP

Vierailija
22/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, 57v. leikkasin itse pitkät hiukseni. Minulla oli paksut, vyötärölle ulottuvat hiukset. Leikkasin n. 2cm. pituiseksi. Tuttavani sanoivat, että ikäiseni naisen täytyy leikata hiuksensa lyhyiksi. On kuulemma naurettavaa, jos vanhalla akalla on pitkät hiukset. En tykkää, mutta sukulaiset ja tuttavat sanovat, että sopii paremmin.

Kuulostaa kuvottavalta 💩

Tällaiset säännöt ovat kyllä älyvapaita: pitää olla lyhyttä, pitää olla pitkää, just joo. Meillä se on mies jolla on pitkä tukka pitkälle selkään. Pesee pari kertaa viikossa ja pitää luonnollisesti tai lähinnä kiinni ponnarilla. Itse pesen joka päivä tai joka toinen päivä hiukset ja suoristan, värjään tai vaalennan. Hiukset kuluvat tästä. Mun on paljon helpompi näillä spekseillä pitää tukka lyhyenä. Mies ei taas joudu pitkän tukan kanssa näkemään mitään vaivaa, on siisti ja suora, aina.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä taas ekaa kertaa elämässä pitkä tukka ja on ihanaa kun ei tarvitse jatkuvasti juosta kampaajalla leikkaamassa että pysyy kuosissa. Pidän sen kiinni koska irrallaan ei ole kovin kaunis, mutta pitkiin hiuksiin saa kaikenlaisia erilaisia kampauksia ja sen saa nopeasti siistiksi. Hiukan rasvaisenakin se menettelee pidempään kun on ponnarilla tai nutturalla.  Lyhyttä lettiä piti joka aamu olla pöyhimässä ja pesemässä, muuten oli lattea ja sotkuisen näköinen pehko.

Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
24/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Pesee pari kertaa viikossa, huh! Ehkä se ei sitten vaan ole likaantuvaa tyyppiä. Minun on pakko pestä vähintään joka toinen päivä, mieluiten joka päivä. Muuten alan muistuttaa rasvaista ja haisevaa metsäläistä.

t: aiempi pitkätukkainen mies

Vierailija
25/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt tukka on ihana. Aivan kaikille ei sovi. Jos on paksuhko kaula ja voimakas leuka niin lyhyt polkka on sellanen legopää. Siroilla ihmisillä lyhyt on aivan mahtava. Kakskyt- ja kolkytluvun sliipattu polkka oli upee.

Tämä on tosiaan pään mallista kiinni.

Itsellä lättänä takaraivo, minkä takia pitkätukkaisena näytän idiootilta. Kyllä, kokeiltu on! parhaiten toimii lyhyempi malli ja tyvikohotus, sillä saa pään näyttämään normaalilta. Kaulani on ohut ja kasvot kapeat, pää pienehkö kroppaan verrattuna, niin senkin takia on hyvä että tukka ei ole ihan päänmyötäinen, kuten olisi pitkätukkaisena.

Vierailija
26/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on olkapäiden alapuolelle ulottuvat, paksut ja luonnonkiharat hiukset. Sellainen aika vinha hiusmalli, mutta ei näistä saa sileitä puolta tuntia pitemmäksi aikaa edes kampaajan käsittelyssä.

Tykkään näistä kovasti, ja tykkään vielä enemmän sitten, kun oman värin kasvatus on valmis; vielä on vuosi tai puolitoista jäljellä. Sitten minulla on olkapäiden alapuolelle ulottuvat, paksut, luonnonkiharat ja harmaat hiukset. Jos jotakuta harmittaa, antaa harmittaa vain.  Ja jos nämä ovat jonkun mielestä sopimattomat ja/tai epäsiistit ja/tai epäviehättävät, menköön hän ihailemaan vaikka mallikirjan kuvia tai omaa peilikuvaansa. Minä itse tykkään hiuksistani, eikä muilta kysytä. :)

t. Viisikymppinen

Vierailija
27/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halle Berry Bond tyttönä "kananperse" kampauksella oli kauneinta, mitä mies voi nähdä. Lyhyet hiukset on seksikkäät hoikalla naisella.

Vierailija
28/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelu varmaan loppui kans kuin seinään.

Valitettavasti ahdistus ei lopu vaikka olisi päätön. Näin sivusta vain.

Ehkä ei, mutta kyllähän pitkät hiukset herättää miehen tietyn ruumiinosan mielenkiinnon siinä missä pyöreä pylly ja terhakkaat tissitkin.

Ihan samoin vaikuttaa miehellä hiusten määrä, väri ja tuuheus,

Vierailija
29/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei ole nainen ilman pitkiä ja paksuja hiuksia, piste.

Tulet huomaamaan...

Sori, en kyllä huomannut muuta kuin sen painon niskassa. Ja koko ajan sai suoristaa nätiksi ja laittaa. Ei sellainen vähän sinnepäin lainehtiva näyttänyt kasvojeni parina hyvältä, piti koko ajan suoristaa. Sitten siihen päälle jokapäiväinen pesu...paksuus, siis tukkani vaati koko ajan kunnon kerrostuksia. Muuten päästä kasvoi pyramidi.

Jos on kevyempi tukka niin mikäs siinä. Mielestäni hyvin sirokasvoinen ihminen näyttää tosi hyvältä pitkän tukan kanssa kuten mieheni näyttää.

AP

Vierailija
30/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Butchin käytös & femmen ulkonäkö ;-D kirjoitti:

Lyhyttukkaset naiset on keksikkään miehekkäitä joten näitä lisää koska mä ainaski tykkään , mut kuka tykkää mistäkin <3 <3 <3

No jaa. Katsokaa tästä jutusta, millaista oli naisten hiusmuoti 50-luvulla: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/48ee21c2-f762-48c4-8266-73fbeebc684d

Lyhyttä kiharaa piti olla. Onko kovin miehekkään näköisiä nuo aikansa seurapiirikaunottaret?

Tuo ei-ihan-lyhyt mutta silti-vähän-lyhyt on juuri se pankkivirkailijatukka, joka mennään leikkaamaan sentin lyhyemmäksi ja piristämään mahonginvärisellä palkilla, kun tekee mieli jotain räväkämpää. Noilla kuvien naisilla on suihkuseurapiirin hehkua ympärillään, mutta hiukset ovat kuin Peräpitäjän Osuuspankin tiskin takaa. Tuo malli, jos jokin, vanhentaa naamaa ja olemusta.

Se oli kumminkin tuohon maailmanaikaan muotia. Ehkä vanhentamisen mielikuvasikin on peräisin siitä, että olet joskus nähnyt vanhoja naisia, jotka ovat jymähtäneet nuoruutensa tukkamalliin - joka oli juuri tuollainen.

Omaa nuoruuttani elin 80-luvulla, jolloin vain jollain maalaisjuntti-tytöllä, uskiksella tai tosi köyhällä oli pitkä suora tukka.

Vierailija
31/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halle Berry Bond tyttönä "kananperse" kampauksella oli kauneinta, mitä mies voi nähdä. Lyhyet hiukset on seksikkäät hoikalla naisella.

Ja Halle Berry lyhyessä polkkatukassa viime viikolla oli kuin haudasta noussut. Harvinaisen epäsopiva hiusmalli kauniillekin ihmiselle.

Vierailija
32/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet huomaamaan...

Eikä mies, jolla hiusraja vetäytyy tai päälaki kaljuuntuu.

Tuuheatukkaiset miehet <3

Vierailija
33/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet huomaamaan...

Jos haluaa tyttärelleen paksut hiukset, niin kannattaa ehdottomasti hakea geenit muualta kuin suomalaisilta miehiltä. Ihan vinkiksi.

Vierailija
34/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä suomessa naisten täytyy leikata hiuksensa lyhyiksi, keski- iässä? Espanjassa ja italiassa iäkkäillä naisilla on pitkät, upeat hiukset. Samoin etelä- amerikassa.

Erilainen hiuslaatu.

Vierailija
35/55 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä suomessa naisten täytyy leikata hiuksensa lyhyiksi, keski- iässä? Espanjassa ja italiassa iäkkäillä naisilla on pitkät, upeat hiukset. Samoin etelä- amerikassa.

Pitkät hiukset kaunistaa molempia sukupuolia!

Vierailija
36/55 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sä oletat / luulet että näytät hyvälle.

Suomalainen nainen kun vanhenee, ei se ole mikään kaunis näky.

Se maan vetovoima alkaa näyttämään siinä lyhyessä tukassa kuule aika karseelle.

Kaula tulee korostumaan aika rupsahtaneelta kalkkunalta. Siihen vielä kulahtanut naama niin avot hei!

Et ole mikään poikkeava ulkonäöstä joten voin sanoa suoraan, että suomalaiselle naiselle ei sovi lyhyt tukka.

Varmaan on helppoa ja kätevää laitella, mutta kertoo kantajasta jos ei halua panostaa ulkonäköönsä..

seuraavaksi otat varmaan permiksen? 😂

Vierailija
37/55 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkautin jo teini-iässä pitkät ja luonnontaipuisat hiukseni lyhyeksi. Kampaaja ei olisi halunnut leikata niitä vaan kysyi monta kertaa olenko varma asiasta. Kyllä olin enkä ole kasvattanut takaisin.

Vierailija
38/55 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää tai ei, niin kyllä naisella kuuluu olla pitkät hiukset.

https://www.womansworld.com/gallery/aging/long-hair-over-50-163486

Vierailija
39/55 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sä oletat / luulet että näytät hyvälle.

Suomalainen nainen kun vanhenee, ei se ole mikään kaunis näky.

Se maan vetovoima alkaa näyttämään siinä lyhyessä tukassa kuule aika karseelle.

Kaula tulee korostumaan aika rupsahtaneelta kalkkunalta. Siihen vielä kulahtanut naama niin avot hei!

Et ole mikään poikkeava ulkonäöstä joten voin sanoa suoraan, että suomalaiselle naiselle ei sovi lyhyt tukka.

Varmaan on helppoa ja kätevää laitella, mutta kertoo kantajasta jos ei halua panostaa ulkonäköönsä..

seuraavaksi otat varmaan permiksen? 😂

Niin tämä!!

Harvalle naiselle sopii lyhyet. On pallopäätä, hörökorvia, kaulattomuutta, 3-4 leukaa, helttaa yms jotka korostuu kun leikkaa lyhyet hiukset. Pitkät hyvinhoidetut hiukset antaa paljon anteeksi ja vie huomion naisen kruunuun. Ja niin helppohoisetkin, ei tarvi aamuisin käherrellä, lakkailla tai vahailla. Uuden ilmeen saa helposti vaihtelemalla ponnaria, nutturaa, palmikkoa tai pitämällä auki. Kananpers llä näytät aina samalle, oli arki tai juhla.

Vierailija
40/55 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhoilla ihmisillä on vielä niskassa se kertynyt rasva.. sellainen pullukka rasvaniska, ohuet hiukset että lähes kalju, huono väri ja leikkaus. AaaaaaETTÄ!! 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi