Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua? Tuntuu että en pärjää enää teinin kanssa. Tänäänkin hillui kaupungilla tunteja koulun jälkeen eikä vastannut soittoihin

Vierailija
07.05.2021 |

Huolissani odotin kun ei poikaa alkanut näkymään. Yritin soittaa, mutta en saanut kiinni. Tietysti pelkäsin että on joutunut tappeluun. Ei olisi ensimmäinen kerta kun tulee verta nenästä valuen kotiin. Valitettavasti. Joskus tunti sitten tuli kotiin ja vaikutti olevan vähän hiprakassa, nauroi ja oli puheliaalla tuulella. Alkoholi hieman haisi läpi vaikka söikin purkkaa. Puhuttelun pidin -jälleen kerran. Kertoi että ymmärtää, mutta tiedän että tämä tulee toistumaan. Ihan viimeisten kuukausien aikana on alkanut olemaan yhä enenevässä määrin tuollaista huonoa käytöstä: nahistelua, päihdekokeiluja, kotiintuloajoista lipsumista... Olen todella hukassa. En ole varma pystynkö enää tukemaan ja rajaamaan lastani tarpeeksi.. Toisaalta kaikki ystävätkin ja jopa mun oma äitikin vaan sanoo, että tuollaista se on nuorten kanssa ja aika auttaa. Oon vain huolesta sekaisin että lapsi ajautuu vääriin porukoihin jos en osaa puuttua tähän ajoissa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulusta tultava suoraan kotiin, oikeasti? Voisiko kotiintuloaika arkena olla klo 20? Bilemenot sitten sovitte erikseen.

Vaöitse taistelusi sen teinin kanssa, juttele ja kuuntele, mitä hän itse ehdottaa, että miten homma toimisi molempien kannalta paremmin.

Vierailija
22/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten matala tai joku vastaava paikka mistä saa apua ilman sossuja. Tsemppiä. Meillä myös murkku-ikä alkanut. Lapsi vasta 13v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukuraattori? Sossu? Rauhoittuisiko se, jos joutuisi sossun kanssa setvimään näitä. Ei ole hauskaa tantoille selitellä tekosiaan ja joutua seuloihin.

Kiitos. Olen miettinytkin että pitääkö tässä oikeasti tehdä omasta lapsesta lasu. Tuntuu jotenkin niin pahalta ja väärältä. Mulla on hirveän huono mieli siitä, että en ole parempaa kansalaista osannut kasvattaa. Toisaalta tuntuu että vielä ongelmat ei oo niin isoja, mutta ymmärrän että niistä voi tulla. Oikeasti olen yrittänyt kaikki mahdolliset keinot, jutellut, asettanut kotiarestiin, lakkauttanut hetkeksi viikkorahan mutta tuntuu ettei se enää auta. Tämä varmaan tuntuu teistä niin typerältä ja itsestäänselvältä, että olen huono äiti, mutta en ole valmis kohtaamaan totuutta.. Ap

Et ole huono äiti koska välität ja yrität auttaa. Mulla ei valitettavasti ole lapsia tai mitään neuvoja, mutta haluan että tiedät tuon!

Vierailija
24/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pahoinvoivia nuoria,jotka käyttää huumeita,alkoholia ja väkivaltaa on räjähdysmäisesti kasvanut,suurin osa ajautuu huonoihin porukoihin.

Vierailija
25/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei puhelimeen vastaa niin puhelin pois muutamaksi viikoksi.

Vierailija
26/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroperheen lapsilla on paha olla.

Ja se on ihan ymmärrettävää, kun esim. isää ei ole, jonka kanssa voisi harrastaa/jutella ja viettää aikaa.

Vierailija
27/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele ja kuuntele. Kokeile selvittää ja ymmärtää syyt toiminnan taustalla. Osoita että välität ja kerro että rakastat. Kyllä se siitä. Lasunkin saa tehdä jos tuntuu että sille on tarve. Se ei tee susta huonoa äitiä.

Vierailija
28/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoissahan tuo on kuitenkin tullut kotiin, eikä keskellä yötä ympäripäissään. Ei ole tarkoitus vähätellä, vaan tsempata, että tilanne voisi olla paljon huonompikin. Toivottavasti ei menekään sellaiseksi. En oikein osaa neuvoa, muuta kuin että pidä avoin keskusteluyhteys lapseesi. Meillä teineillä on sääntö, että pitää ilmoittaa, jos ei tule koulusta suoraan kotiin ja sovitaan monelta pitää tulla kotiin. Toiminut jo hyvin monta vuotta.

Vierailija
29/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puhevälit kunnossa. Jos lapsi mokaa, älä syytä. Osoita, että on aina tervetullut kotiin. Kaikki me tehdään virheitä, mutta tärkeintä on että voi tulla paikkaan missä sinut hyväksytään kaikesta huolimatta. Itse maksoin "kännikuljetuksen" kotiin, kun onneksi joku ystävällinen vanhempi ilmoitti tilanteesta. Aamulla puhuttiin asioista rauhassa, ilman mitään syyttämistä. Ja voin kertoa, että hermo oli kireällä huolesta ja olisi tehnyt mieli raivota.

Vierailija
30/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että vaikka et tosiaan voita niitä taisteluita, niin jo puuttuminen on tärkeä viesti,ettei tää oo ok. Teini aikuistuu ja nuo ymmärtää sitten. Jos ei puutu, niin siinä teini on hämillään liiallisen vapautensa kanssa ja kokee jäävänsä omilleen.

Vierailija
31/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä neuvoja että puhelin pois, vaihda wifin salasana, netti pois... Ymmärrättekö miten uhmakkaampaa vaihetta elävä teini käytännössä toimisi? Eipä paljoa kotoa näkyisi eikä sitten saisi enää puhelimellakaan kiinni. Ei jääräpäisten kanssa auta ollenkaan tuollaiset muilutuskeinot. Ketjussa on ollut myös fiksuja neuvoja, älä ap kaikkea usko. Olisi tärkeää säilyttää joku puheyhteys teiniin. Että vähän tiedät missä liikkuu ja kenen kanssa, mikä kiinnostaa, mitä ajattelee. Käykää vaikka syömässä, katsokaa leffa, jotain. On hyvä että vedät rajat, lapsi tarvitsee sitä. Pelkkä negatiivinen huomauttelu ei kuitenkaan lähennä. Pitää etsiä yhteyttä.

Vierailija
32/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär otettiin sijoitukseen kun oli ongelmia. On tällä hetkellä lastenkodissa, mutta aluksi meni perhetukikotiin puoleksi vuodeksi missä oli hyvät ohjaajat. Ei ollut yhtään paha kokemus. Ota sossuun yhteyttä niin saat apua, turha pelätä.

Vierailija
33/34 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan viestiäni, tytär ei käynyt koulua ja oli uhmakas. On muuttunut paljon parempaan laitoksessa

Vierailija
34/34 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koulusta tultava suoraan kotiin, oikeasti? Voisiko kotiintuloaika arkena olla klo 20? Bilemenot sitten sovitte erikseen.

Vaöitse taistelusi sen teinin kanssa, juttele ja kuuntele, mitä hän itse ehdottaa, että miten homma toimisi molempien kannalta paremmin.

On jos ei muuta olla sovittu. Jos tietäisit pojan paremmin, ymmärtäisit tätä sääntöä. Ei ole kiva odotella lasta monta tuntia kotiin ja saada kipuja valittava ruhjeita täynnä oleva lapsi kotiin. Ap