Kaveri muutti kerrostaloon, kävin vierailulla
Kaveri osti asunnon, n. 60 m2 Helsingin keskustan liepeiltä, kävin tänään katsomassa kun kutsui.
Voi hyvänen aika, sääliksi käy, että tuommoiseen velkarahansa laittoi. On kuulema kallis kämppä, en hintaa kuitenkaan viitsinyt kysyä.
Mitä on velkarahalla saanut?
Rumasti halvoilla materiaaleilla rempatun asunnon jossa kaikui ja kaikki kuului; porraskuilusta, hissin kitinä, penskat juoksi portaissa, yläkerrassa tömisteltiin, alakerrassa kuului jumputus, sivuilta telkkarin äänet ja keskustelua. Esitteli parvekkeensa, joka puolella seisoi joku tupakalla.
Vessassa haisi tupakka, kaveri ei polta. Autojen äänet kuului ulkoa ja känniääliöitten huuto.
Miten ihminen voi asua noin?
Tulisin hulluksi tuosta melusta ja hajuista.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako aloitusta vielä tänään teet kerrostaloista ?
Anteeksi nyt mutta kyllä tämä oli minun eka, en ole ollut palstalla koko päivänä. Kannattaisiko sinunkin poistua välillä jos olet kaikki päivän jutut lukenut. 😂 Huh, huh! Vainoharhaiseksi olet tullut.
Arvasin , että näin väität :D Edellinen kerrostalo juttu oli hetki ennen kuin lähdin saunaan ja sieltä tulin n. 20 min sitten.
No luule mitä luulet, en ole kirjoittanut, mutta eipä se haittaa, jatkahan tarkkailua, ettei vaan yksikään juttu mene ohi.
Tuntuisi, että jos on jo monta lukenut ei Iitti enää, mutta olet sitkeä sissi. Säälittää tuommoinen elämä, koko päivä aihe vapaata.
Minä sentäs kävin lenkillä, kaupassa, siivosimme mieheni kanssa, kävimme syömässä kaverin ravintolassa ja päikkäritkin nukuimme, ensin vähän huvittelimme kahdesti, juu nou.
Sinulla on seurana tämä 0alsta.
Samoin , väitä sinä mitä väität . Tuskin meistä kumpikaan alkaa toistaan uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen kadehdittavaa on tavallisessa helsinkiläisessä kerrostaloasunnossa, johon kuuluu liikenteen melu, naapurit häiriköivät ja tupansavu tulee asuntoon? Olen itsekin asunut kerrostaloissa, hiljaisissa sellaisissa ja nyt velattomassa erillistalossa.
Ne elementti neuvostokuutiot ovat kamalia, mutta asuin jonkinaikaa vanhemmassa paikallaan muuratussa talossa jossa oli varmaan metrinpaksuiset seinät. Se oli ihan ok vaikkei parvekkeella ollutkaan lasitusta ja se oli pieni.
Vierailija kirjoitti:
Kamala ihminen, joka naureskelee tällä tavalla kaverinsa asunnosta yleisesti netissä. Hyi hemskutti.
Totuushan tuossa nn kirjoitettu, kyllä ne asunnot suurimmaksi osin on surkeita lääviä.
Minua inhottaa hissikin niin etten kavereille nyt Koronan aikana mene, kaikki tauti ja paskat , 🤮, hyi ja ne yhteiset saunat ja pyykkituvan. Voi oksennus, ei ikinä sellaiseen, onneksi ei tartte.
Vierailija kirjoitti:
No kaverisi haluaa asua noin. Miksi ajattelet tuolla tavalla kaveristasi etkä ajattele asiaa hänen kannaltaan, että voi olla ihan tyytyväinen nykyiseen elämäänsä. Vähän kuin naureskelet kaverisi selän takana? Oletko oikeasti kaveri?
Kylläpä tuo näytti hiukan nololta kun paska haisi joka suunnalta. Se on nyt pari vuotta pakko asua, eipä käy kateeksi.
60-70 luvun neuvostokuutiot eivät ole 2020 luvun perheasuntoja, vaan aikanaan häthätää rakennusmiehille kyhättyjä loukkoja, kun tarvittiin heille äkkiä katto pään päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala ihminen, joka naureskelee tällä tavalla kaverinsa asunnosta yleisesti netissä. Hyi hemskutti.
Totuushan tuossa nn kirjoitettu, kyllä ne asunnot suurimmaksi osin on surkeita lääviä.
Minua inhottaa hissikin niin etten kavereille nyt Koronan aikana mene, kaikki tauti ja paskat , 🤮, hyi ja ne yhteiset saunat ja pyykkituvan. Voi oksennus, ei ikinä sellaiseen, onneksi ei tartte.
No mut ei kannata mennä sen jälkeenkään, parempi kamullesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä kaverini asunnosta naureskelisi pitkin nettiä kuitenkaan. Siis kuka kirjoittaa kaveristaan tuolla sävyllä ylipäätänsä? Enemmän olisin huolissani, jos kaveri joutuisi asumaan huonoissa oloissa kuin naureskelisin sille.
Vierailija kirjoitti:
Tää on huono. Nyt ne molemmat aivosolut toimimaan ja parempia novelleja!
Niinpä niin, totuus on use8n aika tylsä, mene sinä viihdyttävien ketjujen pariin, eipä sin7n ole pakko tulla kommentoimaan. Eihän? 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa hissikin niin etten kavereille nyt Koronan aikana mene, kaikki tauti ja paskat , 🤮, hyi ja ne yhteiset saunat ja pyykkituvan. Voi oksennus, ei ikinä sellaiseen, onneksi ei tartte.No en minä kaverini asunnosta naureskelisi pitkin nettiä kuitenkaan. Siis kuka kirjoittaa kaveristaan tuolla sävyllä ylipäätänsä? Enemmän olisin huolissani, jos kaveri joutuisi asumaan huonoissa oloissa kuin naureskelisin sille.
Joku pienellä sielulla varustettu , huono itsetuntoinen ihminen. Joka kuvittelee, että oma hyvä tekee hänestä paremman ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa hissikin niin etten kavereille nyt Koronan aikana mene, kaikki tauti ja paskat , 🤮, hyi ja ne yhteiset saunat ja pyykkituvan. Voi oksennus, ei ikinä sellaiseen, onneksi ei tartte.No en minä kaverini asunnosta naureskelisi pitkin nettiä kuitenkaan. Siis kuka kirjoittaa kaveristaan tuolla sävyllä ylipäätänsä? Enemmän olisin huolissani, jos kaveri joutuisi asumaan huonoissa oloissa kuin naureskelisin sille.
ÄOn kyllä minua säälittikin kauheasti, sitä on paha katsoa kun toinen yrittää olla ettei välitä, ja minä näen että kaduttaa niin saakelisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku pienellä sielulla varustettu , huono itsetuntoinen ihminen. Joka kuvittelee, että oma hyvä tekee hänestä paremman ihmisen.
Keittiöpsykologi vauhdissa!
Ohis
Tuollaisen elementtibetonin kestoikä on karkeasti 60-80 vuotta, ja jokainen voi olla varma ettei taloja siihen aikaan rakennettu mistään hienoimmanlaatuisista raaka-aineista. Jakomäestähän niitä jo purettiin muistaakseni 6kpl ja rakennettiin uusia tilalle, koska murenevien rötisköjen kunnostus ei enää kannattanut.
Olet kyllä ääliöitten ääliö, jos tämä ei ole provo.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen elementtibetonin kestoikä on karkeasti 60-80 vuotta, ja jokainen voi olla varma ettei taloja siihen aikaan rakennettu mistään hienoimmanlaatuisista raaka-aineista. Jakomäestähän niitä jo purettiin muistaakseni 6kpl ja rakennettiin uusia tilalle, koska murenevien rötisköjen kunnostus ei enää kannattanut.
Miten ne murenee? Kerrostaloille tehdään kuntokartoitus jolloin käydän läpi perustukset ym. En ymmärrä miten betoni on voinut olla erilaista 60-70-luvun taloissa kuin nykyisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutti että ei naureskele. Enemmän ehkä huomasi puutteet, kun kerrostaloissa niitä voi olla. Arkkitehdeillä on paljon korjattavaa suunnittelussa.
Vierailija kirjoitti:
60-70 luvun neuvostokuutiot eivät ole 2020 luvun perheasuntoja, vaan aikanaan häthätää rakennusmiehille kyhättyjä loukkoja, kun tarvittiin heille äkkiä katto pään päälle.
Nykyään on muotia haukkua tämän aikakauden kerrostaloja, mutta voi olla laadukkaammin tehtyjä kuin nykyiset voitonmaksimointitalot. Tunnen raksatyöntekijöitä jotka eivät itse ikikuuna ostaisi näitä uusia kerrostaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on huono. Nyt ne molemmat aivosolut toimimaan ja parempia novelleja!
Niinpä niin, totuus on use8n aika tylsä, mene sinä viihdyttävien ketjujen pariin, eipä sin7n ole pakko tulla kommentoimaan. Eihän? 😉
Ootko kännissä? No, ei siinä mitään, näin perjantai-iltaa kun vietetään. Onnea sinne homeelle haisevaan valesokkelitaloon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutti että ei naureskele. Enemmän ehkä huomasi puutteet, kun kerrostaloissa niitä voi olla. Arkkitehdeillä on paljon korjattavaa suunnittelussa.
En ikinä ottaisi kavereitteni asumisoloja netissä jopa tunnettavasti arvostelun kohteeksi sanomalla vielä, että kävin vierailulla. En iki maailmassa.
Sanotko kaverillesi päin naamaa mitä ajattelet hänen nykyisestä asunnostaan?
Tuskin.