Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri muutti kerrostaloon, kävin vierailulla

Vierailija
07.05.2021 |

Kaveri osti asunnon, n. 60 m2 Helsingin keskustan liepeiltä, kävin tänään katsomassa kun kutsui.
Voi hyvänen aika, sääliksi käy, että tuommoiseen velkarahansa laittoi. On kuulema kallis kämppä, en hintaa kuitenkaan viitsinyt kysyä.
Mitä on velkarahalla saanut?
Rumasti halvoilla materiaaleilla rempatun asunnon jossa kaikui ja kaikki kuului; porraskuilusta, hissin kitinä, penskat juoksi portaissa, yläkerrassa tömisteltiin, alakerrassa kuului jumputus, sivuilta telkkarin äänet ja keskustelua. Esitteli parvekkeensa, joka puolella seisoi joku tupakalla.
Vessassa haisi tupakka, kaveri ei polta. Autojen äänet kuului ulkoa ja känniääliöitten huuto.
Miten ihminen voi asua noin?
Tulisin hulluksi tuosta melusta ja hajuista.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöhuollossa työskentelevänä voin kompata aloittajaa. En ikinä asuisi kerrostaloissa. Inhottaa eniten se fakta, että jollain tuntemattomalla on myös avain kämppääsi. Jos et ole sarjoittanut omaa lukkoa niin asuntoosi pääsee. Ja senkin jälkeen on tiettyjä "oikeuksia" esim murtaa ovi. Naisystäväni asuu kerrostalossa ja käyn hänen luonaan yökylässä pari kertaa viikossa ja täytyy sanoa, ettei omakotitaloa voita mikään. Se "asumisen helppous" on naurettava syy. Ja olen huomannut että paljasjalkaiset kaupunkilaiset ovat avuttominta sakkia. Jos tulisi joku oikea kriisi ja nälänhätä, niin nämä kerrostaloasujat kuihtuvat ensimmäisenä.

Vierailija
42/43 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka puhuu kaveristaan tuolla tavallla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ikävä ihminen! :( Jokainen saa valita asuntonsa ja asuinmuotonsa halujensa mukaan *en puutu rahaan*, mikä kellekin sopii.

Asun tyytyväisenä Hgissä, en keskustassa enkä tule enää muuttamaan okt:n tai edes rivariin. Olen asunut kahdessa omakotitalossa maalla, puutalokorttelissa pienen kaupungin ydinkeskustassa, lähes uudessa kerrostalossa aivan kaupungin keskustassa jne. Olen joutunut muuttamaan työn perässä ja kelpuuttanut monenlaisia asuntoja.

Kokemuksieni mukaan en itse tule koskaan enää muuttamaan omakotitaloon enkä maalle. Ilman ajokorttia, autoa tai läheisten apua siellä ei vaan tule pärjäämään. Okt:sta on vaikea saada esteeetön ilman kallista suunnittelua ja toteutusta. Rivitaloelämä ei sopinut lainkaan, osana em. syyt sekä rivitaloyhtiöiden pienet piirit sekä sekavat toimintamallit mm. huoltoyhtiöiden kohdalla (ns. pakkotalkoot ja asujien omatoimisuus...). Kummankin asumismuodon väitetty rauhallisuus on puppua! Naapuriksi voi sattua todella erikoisia tapauksia. ;)

Jos mahdollista, asuisin tässä nykyisessä asunnossa loppuikäni! Erittäin rauhallinen talo, ylin kerros, huolto toimii, lähes täysin esteetön *iso plus*, palvelut suht lähellä.