Lentomatkustaminen alle 2-vuotiaan kanssa!
Siis pääseekö alle 2-vuotiaan kanssa automaattisesti eturivin paikoille vai ollaanko normaaleilla paikoilla? Lapsella ei siis omaa paikkaa koneessa, vaan matkustaa sylissä.
Kommentit (5)
Oletko menossa lomalennolle vai reittilennolle? Jos reittilennolle niin tulemalla ajoissa lähtöselvitykseen voit vaikuttaa istumapaikkaasi. Esim. minä olen aina saanut valita ikkunapaikan jne. Jos olet menossa lomalennolle niin sinne paikat jaetaan noin viikkoa ennen lentoa ja voit varmaan sitä ennen soittaa ja tehdä istumapaikkatoivomuksen. Sitten vielä esim. Finnmatkat Lomalennolla voi maksusta ostaa itselleen tietyn paikan.
Ylensä pienempien lasten kanssa matkustavat päästetään ensin ja silloin paikan pääsee valitsemaan. Mutta esim. BlueOnen kotimaanlennoilla olen monesti päässyt koneeseen vasta viimeisten joukossa kun lapsia ei ole päästetty ensin ja ihmiset ovat ryysänneet ohi. Kerran jouduttiin siirtelemään muita matkustajia, että sain 2-vuotiaan viereeni istumaan kun pästiin vasta viimeisenä koneeseen.
vaan lentolipussa on istuinpaikka jo merkittynä. Mutta joillakin saa vapaasti valita esim. Ryanairilla.
Vierailija:
Ylensä pienempien lasten kanssa matkustavat päästetään ensin ja silloin paikan pääsee valitsemaan. Mutta esim. BlueOnen kotimaanlennoilla olen monesti päässyt koneeseen vasta viimeisten joukossa kun lapsia ei ole päästetty ensin ja ihmiset ovat ryysänneet ohi. Kerran jouduttiin siirtelemään muita matkustajia, että sain 2-vuotiaan viereeni istumaan kun pästiin vasta viimeisenä koneeseen.
Kaikissa konetyypeissä ei pääse, koska siinä on jokin hätäuloskäynti, joka estää sen. En muista enää miten.
Se paikka pitää aina varmistaa siinä lipputiskillä.
Eikä me päästy tilauslennollakaan.