Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Yhdysvalloissa ja tienaan 135 000 $ vuodessa samasta työstä, josta Suomessa tienasin 48 000 eur/v

Vierailija
07.05.2021 |

Ostovoima ja elintaso täysin eri tasoa. Hyvä työterveys.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassareille on kova paikka myöntää, että USA on todella monille erinomainen asuinpaikka. Se johtaa hupsuun argumentointiin, jossa epätoivon vimmalla uskotellaan vaikkapa peruskoulun olevan Amerikassa maksullinen.

Vihervassareista en tiedä, mutta minä vassari kyllä haluaisin asua USA:ssa.

Vierailija
42/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USAssa on työttömiä. Suomessa on työpaikkoja.

Tyottomia Suomessa 8.6%, vakiluku 5.5 mil.

USAssa 4.4%, vakiluku 332+ mil.

Suomen kouluissa ei nakojaan opeteta miten tietoa etsitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Kuinka paljon vuosittain maksat terveysvakuutuksesta, autosta ja autovakuutuksesta, asumisesta ja siihen liittyvistä vakuutuksista, sekä kiinteistöveroa?

Firma tarjoo ilmaiseksi joten en ole hankkinut materiaa.

Vierailija
44/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki maksaa:peruskoulu yms.

Onneksi olen jo käynyt peruskoulun.

Ap

Kiitos aloituksesta. Olen vakavissani jo pitkään haaveillut työskentelystä Amerikassa. Miten sinne pääsee? Haluaisin tehdä töitä assistenttina tai sihteerinä. Kannattaako?

Vierailija
45/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaikea kuvitella että mikään firma olisi valmis sponssaamaan kallista ja hankalaa viisumiprosessia noin pienipalkkaiselle ihmiselle, yleensä pitää olla joko erityisosaaja, asiantuntija tai johtotehtävissä ja palkka noin $200,000 vuodessa että se on firmalle järkevää. 

Vierailija
46/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos aloituksesta. Olen vakavissani jo pitkään haaveillut työskentelystä Amerikassa. Miten sinne pääsee? Haluaisin tehdä töitä assistenttina tai sihteerinä. Kannattaako?

Ei kannata koska sun on käytännossä mahdotonta saada tänne tyolupaa. 

Vierailija
47/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ensin pitaa saada tyopaikka amerikkalaiselta firmalta jonka pitaa todistaa etta koko USAsta ei loydy kaltaistasi assistentti/sihteerihelmea. Siihen tyssaa kun noita on on taalla pilvin pimein.

Vierailija
48/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä vaan kysyn kirjoitti:

Kuinka paljon vuosittain maksat terveysvakuutuksesta, autosta ja autovakuutuksesta, asumisesta ja siihen liittyvistä vakuutuksista, sekä kiinteistöveroa?

Firma tarjoo ilmaiseksi joten en ole hankkinut materiaa.

No ilmaiseksi ja ilmaiseksi, verotettavaa tuloa kuitenkin. 

T: USA;ssa asuva

Vierailija
49/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

- kysy meksikolaiselta immigration asianajajalta se tunteeko hyvää vaimoehdokasta. Kymppitonni kirjekuoressa ja homma hoituu.

- green card lottery.

- investor visa. Käsittääkseni 500 tonnia köyhälle kunnalle ja portti aukeaa. Rahoja ei saa takaisin. Vaihtoehtona sijoittaa oikeaan firmaan mutta sen pitää luoda työpaikkoja jenkeille ym muita kriteereitä.

- rupea koodariksi ja perusta firma. Perusta firman tytäryhtiö jenkkeihin ja sponssaa itsellesi työviisumi ja 2v jälkeen green card. Koodausta voi tehdä etätyönä mistä vaan.

- matkusta jenkkeihin turistina ja jää sinne. Ei kukaan epäile valkoihoista laittomaksi. Kysy meksikolaisilta miten ovat hommanneet ssn, ajokortit ym.

Vierailija
50/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ensin pitaa saada tyopaikka amerikkalaiselta firmalta jonka pitaa todistaa etta koko USAsta ei loydy kaltaistasi assistentti/sihteerihelmea. Siihen tyssaa kun noita on on taalla pilvin pimein.

Nojaa. Itse onnistuin tuossa. Menin siis jenkki yliopisto b.sc. f1 viisumilla, valmistumisen jälkeen opt työlupa, sitten h1b, lopuksi green card. Asianajaja laittoi varmaan johonkin pilipali lehteen ilmoituksen naurettavilla vaatimuksilla. En kysellyt tarkemmin. Samoja hommia tein kuin lukuisat jenkit työpaikalla.

Tosin taitaa tuo h1b olla aika tuurista kiinni nykyisin kun siinä on pieni kiintiö.

Vierailija
51/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

- kysy meksikolaiselta immigration asianajajalta se tunteeko hyvää vaimoehdokasta. Kymppitonni kirjekuoressa ja homma hoituu.

- green card lottery.

- investor visa. Käsittääkseni 500 tonnia köyhälle kunnalle ja portti aukeaa. Rahoja ei saa takaisin. Vaihtoehtona sijoittaa oikeaan firmaan mutta sen pitää luoda työpaikkoja jenkeille ym muita kriteereitä.

- rupea koodariksi ja perusta firma. Perusta firman tytäryhtiö jenkkeihin ja sponssaa itsellesi työviisumi ja 2v jälkeen green card. Koodausta voi tehdä etätyönä mistä vaan.

- matkusta jenkkeihin turistina ja jää sinne. Ei kukaan epäile valkoihoista laittomaksi. Kysy meksikolaisilta miten ovat hommanneet ssn, ajokortit ym.

Kyllahan se jo aksentista selviaa etta papereita pitaa kysya muuten on firma kusessa. Meksikolaiset elavat omissa kuppikunnissaan ja puhuvat yleensa vain espanjaa. Eivatka rupea uskoutumaan jollekin tuntemattomalle gringalle.

Vierailija
52/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja menopuoli varmaan täysin sama kuin Suomessa...

Luultavasti näin, kun perehtyy siihen, paljonko amerikkalaisilla on keskimäärin nettovarallisuutta. (Vinkki: Lähes puoli milliä.)

Nettovarallisuuteen lasketaan mukaan eläkesäästöt, jotka useimmiten ovat pörssiosakkeita, niillä kellä nyt ymmärrystä on säästää eläkettä varten. Suomessa kertyneen työeläkkeen diskonttoarvoa ei lasketa henkilön nettovarallisuuteen.

Vierailija
53/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti näin, kun perehtyy siihen, paljonko amerikkalaisilla on keskimäärin nettovarallisuutta. (Vinkki: Lähes puoli milliä.)

Nettovarallisuuteen lasketaan mukaan eläkesäästöt, jotka useimmiten ovat pörssiosakkeita, niillä kellä nyt ymmärrystä on säästää eläkettä varten. Suomessa kertyneen työeläkkeen diskonttoarvoa ei lasketa henkilön nettovarallisuuteen.

Kyllä jenkeissäkin on pääsääntö, että on työnantajan kautta pension plan.

Vierailija
54/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mina tein toita norjalaisen omistamassa firmassa USAssa, ei mitaan elaketta. Omaan taskuunsa pelasi ja lopulta se meno vei konkkaan.

Vierailija
55/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 50 v työtön ktm pääsisi jenkkeihin muutamaks kuukaudeksi duuniin? au-par hommat poissuljettuja. Pääsikö jonkun pankintakahuoneeseen?

Vierailija
56/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mina tein toita norjalaisen omistamassa firmassa USAssa, ei mitaan elaketta. Omaan taskuunsa pelasi ja lopulta se meno vei konkkaan.

Jotain sellaista piti kuitenkin olla, jota saattoi omaan taskuunsa pelata. Se on suurelle enemmistölle se eläke, joka ei omassa nettovarallisuudessa näy.

Vierailija
57/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 50 v työtön ktm pääsisi jenkkeihin muutamaks kuukaudeksi duuniin? au-par hommat poissuljettuja. Pääsikö jonkun pankintakahuoneeseen?

Pitäisi käydä mäihä green card lotteryssä.

Vierailija
58/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Löytyy yksi taito mitä ei muilta löydy. Miten itse pääsit sinne jos pitää olla täydellinen?

Vierailija
59/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En usko mahdottomuuteen. Kyllä se on mahdollista.

Vierailija
60/126 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti maksanut tuosta menettämällä vapaa-aikaasi. Ansaitset rahasi siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän