Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen toiminimiyrittäjä ja nyt tuli aika paljon mätkyjä Voiko niitä laittaa pikkuhiljaa sinne verotilille jo etukäteen?

Vierailija
07.05.2021 |

Olisi itselle henkisesti helpompaa. Pysyykö ne siellä vai palautuuko jotenkin mulle takaisin "ylimääräisenä" kun eräpäiväthän niissän on paljon myöhemmin vasta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka pientä toimintaa aloittajalla on eli hoitaako itse kirjanpitoaan vai onko kirjanpitäjä/tilitoimisto hommissa.

Minulla on vähän isompi, mutta kuitenkin pieni yritys. Ennakkoveroja muutellaan joskus kesken vuotta sen mukaan, miten näyttää menevän. Esimerkiksi reilu vuosi sitten tuli hetkellinen hiljaisuus, jolloin näytti että myynti hiipuu huomattavasti, kukaan ei ostanut, moni perui tilauksiaan. Haettiin ennakoille muutosta tuossa valossa. Sitten yhtäkkiä kauppa alkoi kulkea ja tilauksia tuli hurjasti, jolloin piti taas muuttaa ennakoita, jotta ei tulisi mätkyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sinulle tullut varhain päätös. Muistathan tehdä kaikki vähennykset? Itse odotan päätöstä vasta syksyllä.

Ennakkoveroja helppo päivittää vero.fi sivuilla. Itselläni periaate että maksan vähän yläkanttiin ettei ainakaan mätkyjä tule.

Vierailija
24/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä, on minulla kirjanpitäjä, mutta hän ei ole kommentoinut ennakkoveroja mitenkään. Olisi pitänyt itse älytä tarkkailla niitä paremmin. Osasin kyllä odottaa mätkyjä, mutta en sitten älynnyt arvioida kuinka paljon niitä tulee. Koronavuosi on ollut aikamoista ylä- ja alamäkeä, mutta yritys tuotti sitten yllättäen kuitenkin paljon paremmin kuin edellisenä vuonna.

Verotettavat ansiotuloni yritystoiminnasta oli tässä verotuspäätöksessä 45 000. Mätkyjä tuli 5000 €.

AP