Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En oo pessyt hiuksia yli viikkoon enkä kestä enää

Vierailija
06.05.2021 |

Kokeilin elämää ilman sampoota, kun jossain hehkutettiin miten hyväksi hiukset tulee, hilse lähtee ja vaikka mitä. No, oon nyt ollut pesemättä hiuksia reilun viikon enkä kestä enää! Ihan kamala rasvaletti päässä, kutisee ja tunnen koko ajan miten hiukset on likaisina päässä yyh..

Onko tää joku välivaihe ja onko muka jollain oikeasti parantunut tilanne tän klähmävaiheen jälkeen? Kannattaako jatkaa vai joko luovutan? 😬😬😬

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli mennä pesemään hiukset nyt heti! Mutta sampoo on sampooyhtiöiden juoni, jolla mut on saatu koukkuun!! Onnistunko vapautumaan?? Vai käynkö yön pimeinä tunteina unissani suihkussa kielletyllä nautinnolla - hiusten pesulla!

Vierailija
2/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olin jonkun 2 kuukautta, ja voit kuvitella sitä rasvan määrää mun hiuksissa. 😅 Vaikka kuinka vedellä hinkkasin niin ei. Hain luomukaupasta palasaippuaa, sillä piti aivan helvetin tarkasti vetää pää että ei jää rasvaa. Ja yleensähän jäi, vaikka sillä pesin kaksi kerta vähintään. Hiukset aivan korput ja katkeili.

Nyt lopetin värjäilyt ja vaalentamisen ja pesen ja hoidan vain hyvillä tuotteilla, kerran 1-2viikossa. En ymmärrä miksei hiuksia saisi muka pestä. 😂 Tuo kokeilu oli saatanasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kestä jotain puolivuotta että hiukset alkaa puhdistaa itse itseään. Itse olen valinnut pesun päivittäin vaikka hiukset ei parhaassa kunnossa sitten olisikaan,on ne kuitenkin puhtaat.

Vierailija
4/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä Head and Shouldersia... sopii naisillekin. 

Vierailija
5/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, mikä siinä pesemättömyydessä on niin hienoa? 🤔 Voisko joku valottaa?

Vierailija
6/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet johdonmukainen ,älä pese mitään muutakaan.

Vierailija
7/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut peseytymättä viikon, koska huomenna tapaan lääkärin yritän päästä sairaseläkkeelle.

Vierailija
8/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se kestä jotain puolivuotta että hiukset alkaa puhdistaa itse itseään. Itse olen valinnut pesun päivittäin vaikka hiukset ei parhaassa kunnossa sitten olisikaan,on ne kuitenkin puhtaat.

Puoli vuotta tällä päällä!?! 🤣 Vaikka oon etätöissä ja likaisen tukan saa "piiloon" ponnarille, joudun kuitenkin käymään kaupassa ym asioilla.

Vierailija
9/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut peseytymättä viikon, koska huomenna tapaan lääkärin yritän päästä sairaseläkkeelle.

Tsemppiä sulle 😁

Vierailija
10/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tapauskohtaista. Itselläni ei ole rasvoittunut  hiukset koskaan.  Pesen hiukset shampoolla ehkä kerran kuukaudessa, jos sitäkään.  Muuten pelkkä vesipesu. 

Vierailija
11/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mikä siinä pesemättömyydessä on niin hienoa? 🤔 Voisko joku valottaa?

Ettei tunge ylimääräisiä kemikaaleja iholle, luonnollisuus. Että hilse menisi pois. Ja ennen kaikkea se että hiukset ei rasvoittuisi. Mut nyt ollaan vielä vähän kaukana tästä tilanteesta.

Vierailija
12/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta tällä päällä!?! 🤣 Vaikka oon etätöissä ja likaisen tukan saa "piiloon" ponnarille, joudun kuitenkin käymään kaupassa ym asioilla.

Laita semmoinen turbaani päähän?

Vierailija
13/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin et ole pessyt lainkaan, vai et ole pessyt shampoolla?

Vierailija
14/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei millään pahalla mutta ei sellainen rasvaletti ole mitenkään kivannäköinen... antaa huonon kuvan ihmisestä (epäsiisti vaikutelma).

Vierailija
15/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsisi olla pesemättä hiuksia kunnolla ilmansaasteiden yms. takia, mitä niihin sitten hiuksiin jää. Ennen on ehkä ollut toisin kun on eletty luonnon keskellä.

Eikä siitä rasvaisuudesta pääse eroon pesemättömyydellä kun päänahka sitä tuottaa koko ajan luontaisesti. Ei se oikeasti mihinkään vähenny ja se rasva pitäisi säännöllisesti levittää tasaisesti latvoihin asti, jotta se ei vain jämähdä päänahkaan. Sama se on eläimillä, turkki on rasvainen jotta se mm. suojaa paremmin sateelta. Siltä rasvalta se myös haisee.

Vierailija
16/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidän hiuksiani koko ajan ilmavalla nutturalla pään päällä, hiukseni eivät näytä rasvaisilta tai likaisilta vielä kolmeen kuukauteen, ja ainoa hajukin niissä on se viimeisin hoitoaine. Eräs tuttuni innostui kokeilemaan samaa ja oli liimatukka muutamassa päivässä. Ero on hiusten laadussa: minulla kuiva, pehmeä luonnonkihara ja hänellä suorat, liukkaat ja kiiltävät hiukset jo luonnostaan. Ei kannata yrittää mahdottomia, joten kipin kapin suihkuun siitä.

Vierailija
17/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä "rasvaa" demonisoidaan? Sitten kuitenkin ollaan rasvaamassa käsiä ja kyynärpäitä, kasvoja jne. Mutta päässä ei saisi olla?

Jos pää kutiaa siitä että on päivän pesemättä, niin iho on yksiselitteisesti sairas.

Vierailija
18/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on niinsanottu korsotukka. Sielläkään mammat eivät niin välitä hygieniasta ja kaupan kassajonossa kun mammoja katsoo, ovat hiukset kuin voillasivellyt. Mutta se on siellä ihan normaalia.

Vierailija
19/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lääkäri sitä päätä vaikka lipun eteenpäin laittaisi vaan Kela ja ne ei tuu näkeen sua.

Tosin mut heitti Kela eläkkeelle vaikka lääkäri haki kuntoutustuen jatkoa vain. Tiedän olevani todella harvinainen tapaus koska Kelan lääkärit haluaa pitää työelämässä kynsin ja hampain vaikka pää puuttuisi.

Aloitukseen, en käytä shampoota vaan pesen vain hoitoaineella. Shampoota käytän harvoin vain jos on päässyt hiukset todella likaisiksi. En ymmärrä miksi hiusta ei saisi pestä? Itsellä luonnonkiharat ja jos vain vedellä lotraisin ne kuivuisi kasaan linnunpesäksi.

Vierailija
20/42 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vuosien shampoottomuus auttanut rasvoittumiseen eikö hilseilyyn. Pesin sooda-vesiseoksella kerran viikossa ja puhtaan näköistä tuli, mutta shampoo ajaa saman asian helpommalla.