Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut nolattiin neuvolassa

Vierailija
06.05.2021 |

Olin ensimmäisellä neuvolakäynnilläni. Poikaystäväni tuli mukaan ja mennessäni vaa'alle sanoin neuvolatädille: Älä sano tätä ääneen vaan kirjaa ylös. En halua kuulla kotona vitsailua kuinka painan enemmän kun mieheni."

Käynnin loppupuolella neukkutäti sanoi kovaan ääneen: Laitan tähän paino ennen raskautta 85 kg. Nyt kun painoit 86,7 kg niin varmaan 85 kg käy tuohon." Tekiköhän tahalleen? 😔 Olen 175 cm pitkä ja kukaan ei arvaa päälle päin painoani jota pidän salassa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin ja lihoin 20kg. Kyllä se hävetti, kun suurimmillaan painoin 98kg (176 pitkä), mutta sanoin siitä isännälle kun itketti. Sairauden lisäksi vietiin myös solakka kehoni... Nyt kun saatiin lääkkeet toimimaan, iloitsen ääneen jokaisesta pudotetusta kilosta miehelle. Hän ei siihen noteeraa mitenkään, sanoo vaan että mun lökärit on nyt vielä enemmän lökärit🙈 Jos yksikään (oli sitten mies tai nainen) arvostelee painoa (ja vielä raskaana olevan, kun keho muutenkin muuttuu valtavasti ja nopeasti), niin onko se ihminen sun seuran arvoinen? Ja se paino ei ole nolo asia, niille kiloille ei yksinkertaisesti aina vaan voi mitään

Vierailija
22/25 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoi olla ihan vahinko. Tehän mittasitte nykyisen painon ja tietoihin merkitään myös paino ennen raskautta, joten tuota pohtiessaan unohti sitten ettei siitä pitänyt mainita. Muistuta ensi kerralla, ettet halua kuulla painoasi ellei se johdu mahdollisesta raskausmyrkytyksestä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin ja lihoin 20kg. Kyllä se hävetti, kun suurimmillaan painoin 98kg (176 pitkä), mutta sanoin siitä isännälle kun itketti. Sairauden lisäksi vietiin myös solakka kehoni... Nyt kun saatiin lääkkeet toimimaan, iloitsen ääneen jokaisesta pudotetusta kilosta miehelle. Hän ei siihen noteeraa mitenkään, sanoo vaan että mun lökärit on nyt vielä enemmän lökärit🙈 Jos yksikään (oli sitten mies tai nainen) arvostelee painoa (ja vielä raskaana olevan, kun keho muutenkin muuttuu valtavasti ja nopeasti), niin onko se ihminen sun seuran arvoinen? Ja se paino ei ole nolo asia, niille kiloille ei yksinkertaisesti aina vaan voi mitään

Ap:han kommentoi jo, että mies ei ole koskaan kommentoinut painoa, mutta on ap:lle arka paikka.

Vierailija
24/25 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän kyllä ap:ta tässä asiassa. Ei minunkaan mieheni ole sokea, kyllä hän tietää minun olevan ylipainoinen, mutta silti hän luulee minun painavan paljon vähemmän kuin oikeasti painan (kysyin joskus). Miehet eivät ole kovinkaan hyviä arvioimaan naisten painoa, johan sen huomaa täälläkin keskusteluja seuratessa.

Vierailija
25/25 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

What? Olen käynyt kahdesta lapsesta neuvolassa 2010-luvulla ja molemmissa raskauksissa miehen pyytänyt kerran mukaan, loppuraskaudessa, että saa hänkin kokemuksen ja muiston vauvan sydänäänien kuuntelusta! Minkä takia se mies on neuvolassa mukana, eihän siellä ole hänelle "mitään", kyse on äidin voinnin seurannasta. (Isä on sitten synnytyksen jälkeen tullut toki vauvan neuvolakäynneille, ja käyttänyt lapsia siellä itsekin.)

Ja ihan outoa nolostella omaa painoa, jos paino on suuri mutta ei näytä suurelta niin kyse on lihasmassasta, mikä on hyvä juttu!

”Herää huoli”, jos miestä/poikaystävää/siittäjää ei lainkaan nähdä neuvolassa. On myös erikseen käyntejä, joihin ed.mainitun kuuluu tulla mukaan (tai herää huoli). Jos em. on jollakin tapaa vääränlainen ja neuvolan mielestä ei näytä isäainekselra, herää myöskin huoli.

Meillä oli tuskaa löytää hoitaja kahdelle isommalle lapsellemme, kun odotettiin kolmatta. Naimisissa oltiin oltu yli 10 vuotta ja kaksi yhteistä lasta — silti taas piti tuoda isä näytille. Miehen työpaikassakaan niin hyvällä katsottu näitä isän raskauspoissaoloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä