Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

supistuksista..

17.08.2006 |

odotan ensimmäistä. tuli kaverin kanssa puhetta synnytyksestä ja supistuksista. kaveri sano että nää supistukset tuntuu samalta ku menkka kivut. neukkarissa valitin vatsakivuista ja terkkari kysy että onko ne supistuksia, mistä mä voin tietää ku en oo ennen moista kokenut. terkkari sano että supistukset helpottaa kun vaihtaa asentoa tai liikkuu. tossa muutama yö takaperin heräsin kesken unien siihen että vatsaan sattuu nii pirusti! tuntu just sitä kun olis menkat alkamassa, pyörin ja vaihdoin asentoa, lopulta nousin ylös ja koitin kävelä. ei auttanut. oli just sellaset kivut ku menkkojen alussa on aina ollut. jäin miettimään että mitä ne kivuttomat supistukset on ja mitä ne oikeet supistukset on? miltä ne tuntuu? jotenki turhauttavaa ku terkkarikin osaa vaan neuvoa että no ne tuntuu supistuksilta! auttakaa, kertokaa ees vähä jotain suuntaa antavaa muuta ku et ne tuntuu siltä!

ootellaan rv. 30

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautismaiset kivut ovat minulla erilaisia kuin supistukseen liittyvät kivut. Kuukautisjomotusta on raskauden aikana, varsinkin alussa ja lopussa, mutta ne eivät ainakaan mulla ole samaa kuin supistukset.

Supistuksessa vatsa aina kovettuu. Se on ehkä helpoin merkki huomata supistus. Eli kun kipu alkaa niin kokeile vatsaasi onko se kivikova. Jos ei, niin tuskinpa on supistus kyseessä. Esikoista odottaessa en tuntenut harjoitussupistuksia. Terkkari sanoi kerran kun mittasi vatsaa, että nyt supistaa, tunnetko. Mä en huomannut mitään. Ensimmäiset supistukset tunsin kun synnytys alkoi käynnistyä. Nyt myöhemmillä kerroilla on supistuksia selvästi, jostain raskauden puolivälistä lähtien.

Supistuskipuhan yleensä kestää jonkin aikaa, se alkaa hiljaisena, sitten voimistuu. Mulla myös samalla se kipu leviää vatsasta selkään ja supistuksen loppuvaiheessa kipu vähenee ja poistuu ensin selästä, viimeisenä vatsasta. Joskus kipua voi tuntua supparin aikana myös reisien sisäpinnoissa. Lisäksi usein supistuksen aikana tuntuu kova pissahätä (jos rakko on kovin täysi).

Jamssa rv40+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla