Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko äitienpäivänä pakko käydä äidin ja mummojen haudoilla?

Vierailija
06.05.2021 |

Työkaveri ihmetteli, kun aion olla kotona, enkä matkustaa viittäsataa kilometriä täysissä junissa. Mutta onko tosiaan tapa, että juuri nyt pitäisi käydä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskana kuullut että kukaan silloin erityisesti kävisi. Varsinkaan pitkän matkan takaa, ehkä jos haudat on lähellä ja siellä muutenkin käy usein.

Vierailija
2/8 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, presidentti Niinistö pakottaa sinut käymään haudoilla aseella uhaten jos et vapaaehtoisesti mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla on tapana käydä jos hauta on lähellä. Menisin ehdottomasti mummon haudalle jos se olisi samassa kaupungissa, mutta matkaa on 200km. Ehkä sytytän kynttilän mummolle.

Vierailija
4/8 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskana kuullut että kukaan silloin erityisesti kävisi. Varsinkaan pitkän matkan takaa, ehkä jos haudat on lähellä ja siellä muutenkin käy usein.

No käytkö itse?

Vierailija
5/8 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, presidentti Niinistö pakottaa sinut käymään haudoilla aseella uhaten jos et vapaaehtoisesti mene.

Tämä oli hyvä! Ajatelkaa, kun presidentti Niinistö kuljettaisi minuakin aseella uhaten rajantakaiseen Karjalaan mummoni haudalle! Voitaisiin päästä kansainväliseen mediaan.

Vierailija
6/8 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivää olen muistanut äidin elinaikana. Hautoja en palvo.

Vierailija
7/8 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käytkö itse?

En. Lähimmälle haudalle on 700 km.

Vierailija
8/8 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla odotan aikaa kun äidistä aika jättää. Asuimme kaukana sukulaisista ja kaikki isovanhempien yms. haudat 400-800 km päässä joten ei niillä käyty, eikä minulle ole muodostunut mitään tunnesiteitä hautoihin. Eivät ne ihmiset siellä minusta ole, vaan muistoissani, valokuvat esimerkiksi ovat paljon tärkeämpiä minulle kuin haudat. Mutta äidin hauta tulee olemaan lähellä ja jotenkin se pitää aikanaan hoitaa (aion kyllä ostaa kaikki palvelut mitä saa kukkien laittamiseen yms) mutta pakkohan siellä on silti käydä, ainakin jos tietyt läheiset jotka asuvat täällä ja käyvät usein haudoilla ovat silloin elossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän