Oletteko koskaan miettineet, miksi ihmiset ovat palstalla niin ilkeitä?
Juuri luin ajatustenvaihdon, jossa joku kertoo saaneensa lapsensa yli nelikymppisenä. Häneltä kysyttiin, tuliko kretiinejä. Minusta uskomattoman ilkeästi sanottu.
Mistä ilkeys voi johtua? Sehän on palstalla yleistä.
Kommentit (45)
Retorisiaaa keinoja osana jonkinlaista herättää keskustelua ja jostain sen rahan on tulltava.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ollaan vaan rehellisiä. Siksi tämä on oikein viihdyttävä palsta. Totuus suomalaisista naisista. Kierrä kaukaa.
Olet väärässä. Totuus on se, että persut ovat palstalla monkertaisesti yliedustettuina. Palsta ei kerro mitään normaalaista naisista, vaan persuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu persuista. Persut ovat ilkeitä. Persut ovat pilanneet tämän palstan.
Tämä jankkaaja on hyvä esimerkki palstalla lisääntyneiden mt-potilaiden määrän kasvusta.... ihan samaa sarjaa sen poikavauvamielipuolen kanssa, jos ei ole sama henkilö.
jenkeissähän tapahtu samaa kun trumpista tuli presidentti. Vassari lumihiutaleet tukki psykiatripalvelut, smaa ei ole ollut nähtävissä republikaanien puolelta bidenin aikana.
Niin... ihan varmasti hyvin monella on paljon patoutunutta vihaa ja katkeruutta ja tuskaa ja pahaa oloa sisällään. Se osaltaan (ei ole ainoa syy) vaikuttaa siihen, että täällä huudellaan vähän mitä sylki suuhun tuo. Rehellisesti sanoen minusta on paljon parempi purkaa sontaa ulos täällä palstalla versus että jengi kulkee tuolla kadulla hakkaamassa ihmisiä.
Tähti☆☆☆☆☆ kirjoitti:
Juu, kyllä! Mietitty on, eikä miettiminen mitään auta....ilkeitä monet ovat.
Tosiaan ekan sain 43v., eikä kivalta yhtään tunnu, että ei "hyväksytä", vaan keskustelu on moittivaa ja ilkeilevää.Jotkut tosin ovat tosi ymmärtäväisiä ja sydämellisiä, mutta pääasiassa tyrmätään....eikä ole vaan tän palstan ongelma.....ymmärrystä ei tosiaan löydy, kun on "yli-ikäinen"....
Tämä on muuttunut vela palstaksi ja kommentointi on sen mukaista.
Millainen on ihminen joka ei ole koskaan ilkeä?
Vierailija kirjoitti:
Niin... ihan varmasti hyvin monella on paljon patoutunutta vihaa ja katkeruutta ja tuskaa ja pahaa oloa sisällään. Se osaltaan (ei ole ainoa syy) vaikuttaa siihen, että täällä huudellaan vähän mitä sylki suuhun tuo. Rehellisesti sanoen minusta on paljon parempi purkaa sontaa ulos täällä palstalla versus että jengi kulkee tuolla kadulla hakkaamassa ihmisiä.
Olet täysin väärässä.
Yritin vastata viestiisi, mutta minun ei anneta.
Ylimielisille tyypeille tulee kirjoitettua ilkeästi vaikkei se maailmaa paranna. Samoin joillekin tunareille tai tylsimyksille, jotka eivät osaa kirjoittaa/ vaivaudu kirjoittamaan oikein tai oksentavat jonkun pöljän aiheen, esim. kysymyksen, johon googlaa vastauksen kolmessa sekunnissa.
Aidon tuntuisille kirjoittajille, joilla on jokin oikea ongelma tai järkevä kysymyksenasettelu en ole koskaan ilkeä, olivat he miten omituisia tai erilaisia tahansa. Itseironia ja suhteellisuudentaju ovat piirteitä, jotka aina herättävät minussa myötätuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa elämässä ei voi sanoa ihmisille että he ovat tyhmiä. Anonyyminä voi.
Kyllä sen voi sanoa "oikeassakin" elämässä. Ja tämä palstakin on oikeaa elämää.
Ap,.....pitkälle ei päästy.....
Palstalla ilkeily alkoi jo heti alkumetreillä...
Miehet lienee purkavan tänne "tunteitaan", joka on sinänsä yllätys🤣sillä miehet yleensä pyörivät autopalstoilla, tai niillä kielletyillä sivustoilla...
Vierailija kirjoitti:
Palstalla ilkeily alkoi jo heti alkumetreillä...Miehet lienee purkavan tänne "tunteitaan", joka on sinänsä yllätys🤣sillä miehet yleensä pyörivät autopalstoilla, tai niillä kielletyillä sivustoilla...
Ei ole mikään yllätys että miehet ovat nykyään täällä. Persut käskivät jo lähes 10 vuotta sitten persujen levittäytyä levittämään propagandaansa kaikille mahdollisille palstoille. Tämä Vauva.fi:n Aihe Vapaa-palsta mainittiin Hommaforumilla ja käskettiin mennä tänne levittämään persuaatetta. Ja niin ne tekivät.
Persut ovat pilanneet tämän palstan.
Tulee itsekkin väliin kyseltyä sellaista mitä googlella löytyy mutta kysyn sen täällä koska olen yksinäinen. Haluan jotain keskustelua mihin osallistua. Puhuisin ystävien kanssa jos niitä oisi.
Monesti olen ajatellut etten enään tänne mitään laita kun joku aina lyttää. Ja joo, olen herkkä sellaiselle. Mutta vielä roikun täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu persuista. Persut ovat ilkeitä. Persut ovat pilanneet tämän palstan.
En ole persu vaikka olen ilkeä.
Mä en myöskään ole persu.
Mutta ilkeä huumorintaju minulla on.
Joskus, kun luen tätä palstaa, niin tulee mieleen kaikenlaista mieleen. Yleensä kyllä maltan mieleni.
Sitten vaan toisinaan tulee niin imbesillejä avauksia - ettei auta muuta kuin antaa palaa ja olla ilkeä.
Luultavasti nämä (muut) ilkeilijät ovat vain tylsistyneitä. En pitäisi heitä huomionarvoisina, jos oikeesti keskustellaan vakavasti.
Ja ainahan voi sulkee netin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla ilkeily alkoi jo heti alkumetreillä...Miehet lienee purkavan tänne "tunteitaan", joka on sinänsä yllätys🤣sillä miehet yleensä pyörivät autopalstoilla, tai niillä kielletyillä sivustoilla...
Ei ole mikään yllätys että miehet ovat nykyään täällä. Persut käskivät jo lähes 10 vuotta sitten persujen levittäytyä levittämään propagandaansa kaikille mahdollisille palstoille. Tämä Vauva.fi:n Aihe Vapaa-palsta mainittiin Hommaforumilla ja käskettiin mennä tänne levittämään persuaatetta. Ja niin ne tekivät.
Persut ovat pilanneet tämän palstan.
Juuri sun kaltaisten vähäjärkisten takia tää palsta on pilattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa kommentointi ilman kirjautumista? Ja täällä on aivan varmasti tietty ryhmä aktiivisena kommentoimassa, eli ovat perus tuomitsevia/negatiivisia aina ja ottavat suureen osaan keskusteluista kantaa.
Ei täällä varmaan kovin suuri vaihtelu ole kommentoijissa jotka niitä asiattomuuksia laukoo.. Usein kamalimmat kommentit tulee vielä sellaisiin kellonaikoihin, että normaali työssäkäyvä ei ole edes palstailemassa silloin.
Sivistys on asiattoman kohtelun pahin vihollinen. Epäilen että nää tuomitsijat ei ole niitä sivistyneimpiä ihmisiä...
EI johdu vapaasta kommentoinnista ilman kirjautumista! Ärsyttää aivan suunnattomasti, kun te perseenreikien paapojat kehtaatte väittää niin! Palstoilla, joilla ei ole persuja, kommentointi on asiallista ja ystävällistä, vaikka mitään kirjautumista ei olekaan. Eikö olisi jo aikaa myöntää se tosiasia, että ilkeys johtuu persuista, ei mistään kirjautumisista!
Alan itsekin olla vähitellen tätä mieltä. Kaikki ilkeilijät, emoatiakyvytrömät ja ennakkoluuloiset eivät ole persuja, mutta yllättävän suuri osa näyttää olevan kun pintaa hieman raaputtaa.
Oikeasti haluaisin nähdä tulokset tieteellisestä tutkimuksesta jossa riittävän isolle joukolle eri puolueiden kannattajia tehtäisiin laajat kognitiiviset ja psykologiset testit. Toisaalta eihän niitä voisi julkaista missään.
Vierailija kirjoitti:
Tulee itsekkin väliin kyseltyä sellaista mitä googlella löytyy mutta kysyn sen täällä koska olen yksinäinen. Haluan jotain keskustelua mihin osallistua. Puhuisin ystävien kanssa jos niitä oisi.
Monesti olen ajatellut etten enään tänne mitään laita kun joku aina lyttää. Ja joo, olen herkkä sellaiselle. Mutta vielä roikun täällä.
Ei täällä usein keskustelusta tule mitään, koska
A) ketjut moderoidaan hemmettiin
B) jotkut spämmäävät ne täyteen kuraa
C) ketjut vanhenevat nopeasti ja hukkuvat
D) kommentit päätyvät usein sivuraiteille
Mutta juu, jotain sosiaalisuutta kai täältä haen itsekin.
koska ihmiset eivät osaa ajatella, että anonyymisti anonyymille sanottu sana netissä voisi satuttaa. Ne ilkeilijät ehkä vain kokevat harrastavansa mustaa huumoria.
Mitä iloa on tehdä tästä likaviemäri missä kaikki haukutaan?
Tämä jankkaaja on hyvä esimerkki palstalla lisääntyneiden mt-potilaiden määrän kasvusta.... ihan samaa sarjaa sen poikavauvamielipuolen kanssa, jos ei ole sama henkilö.