Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö laukkua? Miksi käytät tai miksi et käytä?

Vierailija
06.05.2021 |

?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Tuntuu typerältä roikottaa jotain kassia olkapäällä. Taskuihin mahtuu ja reppu selkään jos pitää kantaa jotain isompaa.

Ennen käytin ehkä sen takia, että niin "kuului" tehdä. Miehet oli aina tunkemassa tavaroitaan sinne, 'kun sulla on toi laukku niin voitko kantaa tätä.'

Vierailija
22/36 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska käyn juosten tai pyörällä pääasiassa töissä niin käytän reppua. Omistan laukun, mutta arjessa se ei ole käytännöllinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Minulla on työpuhelin, niin käytän sellaista pientä laukkua, johon mahtuu juuri kaksi puhelinta, lompakko ja avaimet. Muut tavarat kuljetan repussa, kuten kolme laturia, tietokoneen, meikkipussin, maskit, käsidesin, ison paperikalenterin, nenäliinoja, lääkkeet, kamman, siteitä, kyniä, paperia, vesipullon,eväät yms.

Vierailija
24/36 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Mihin muualle laitan lompakon, kaksi kännyä, aurinkolasit, kalenterin, nenäliinat, buranat, nipun maskeja, kotiavaimet, työavaimet, autonavaimet, huulirasvan....-?

Sinne autoon

Minne sitten ne tungen, kun poistun sieltä autosta?

Lompakkonikin paksuus on tuuman verran, ei se mahdu mihinkään taskuun.

Vierailija
25/36 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän silloin kun mukaan otettavat tavarat eivät mahdu mukavasti taskuun. Eli melkein aina, poikkeuksena tyyliin roskien vienti ja lyhyt kävelylenkki.

Vierailija
26/36 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut että reppu on selässä kannettava laukku.

Vierailija
27/36 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kokoista laukkua, että mahtuu pienet päivittäisostoksetkin.

Lompakko ja avaimet takin vetoketjutaskussa tai sisätaskussa. - Mahdolliset ryöstäjät saa pitää viemänsä kassin sisällön.

Vierailija
28/36 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt nyt pientä käsilaukkua, mutta huomaan että en saa siihen mahtumaan kaikkea mitä tarvitsen mukana. Puhelin, avaimet, lompakko, kalenteri, nenäliinoja, huulirasva, pieni kestokassi ruokakaupassa käyntiä varten, purkkaa, pastelleja, huulirasvaa. Yllättävän paljon tarvitsee tavaraa. Ostinkin nyt torista uuden tilavan käsilaukun. On kyllä niin kätevä, että en tiedä miksen aikaisemmin vaihtanut tilavaan laukkuun. Mites muilla, millaisia laukkuja käytätte? Kannattiko puoli omaisuutta mukana vai riittääkö avaimet, puhelin ja kukkaro?

Vierailija
29/36 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt nyt pientä käsilaukkua, mutta huomaan että en saa siihen mahtumaan kaikkea mitä tarvitsen mukana. Puhelin, avaimet, lompakko, kalenteri, nenäliinoja, huulirasva, pieni kestokassi ruokakaupassa käyntiä varten, purkkaa, pastelleja, huulirasvaa. Yllättävän paljon tarvitsee tavaraa. Ostinkin nyt torista uuden tilavan käsilaukun. On kyllä niin kätevä, että en tiedä miksen aikaisemmin vaihtanut tilavaan laukkuun. Mites muilla, millaisia laukkuja käytätte? Kannattiko puoli omaisuutta mukana vai riittääkö avaimet, puhelin ja kukkaro?

Yök, jonkun toisen likainen laukku, saat vielä luteet ja kirput.

Vierailija
30/36 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu, koska laukuista tulee tätimäinen fiilis, ulkomailla oli sit lisäks vyölaukku. 

Vierailija
31/36 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen useampia kasseja ostanut käytettynä. Kun katsoo, että on siistissä kunnossa niin ei siinä ole mitään ongelmaa. Ihan samoin kuin vaatteissa. Mutta osa on niin neuroottisia kaikkien käytettyjen kanssa.

Vierailija
32/36 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että monella nuorella aikuisella on isompi käsilaukku mukana. Eikä todellakaan aina se kallis merkkilaukku. Ainakin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
33/36 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoilla reppu on kätevä, samoin kauppareissulla käytän isoa reppua. Kuljen kävellen niin mukavampi kantaa selässä.

Vierailija
34/36 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mukana lääkkeet varalla, sateenvarjo, varavaate joskus, nenäliinoja, vara-avain, kaupassa lompsa hetken, sadeviitta lisäyksenä syksyllä, bussikortti ehkä, lisäkassi, pikkupeili, huulipuna, joskus peitepuikko, puhelin joskus, jotain kamaa. Taskussa käsidesit. Juomapullo välillä.

Vierailija
35/36 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä, mitä vikaa käytetyssä käsilaukussa on? Miten sieltä saa luteita ja kirppuja? Jos siisti laukku niin mielelläni ostan käytettynä. En näe, että on sen kummempi, kuin esim. vaatteet, takit ja kengät. Eikä omatkaan laukut likaisia ole, en tiedä mitä ja miten käytät laukkua että se niin likaantuu.
Mutta kysymykseen niin itse omistan kaksi isompaa olkalaukkua, mihin mahtuu hyvin kaikki tarvittava mukaan. On musta ja beige. Sekä pienempi käsilaukku, jos riittää, että mukana on vain puhelin, lompakko ja avaimet.

Vierailija
36/36 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein käytän laukkua tilanteen mukaan. Nyt trenssin taskuihin mahtuu lompakko ja känny, muttei näytä hyvältä. Talvitakissa on hyvä tasku vetoketjulla, johon mahtuu joko känny t lompakko, muttei molemmat.

Hommasin juuri uuden repun,jossa on pehmustettu tasku kännylle ym tavaralle. Sivutaskuun menee sateenvarjo ja ohjelma jossain tapahtumassa. Ylätaskuun avaimet. Ja varavaatekin mahtuu mukaan, samoin muovipussi t kangaspussi kauppatavaroita varten.