Esimies valehtelee
Miten pitäisi toimia kun esimies on jäänyt useista valheista kiinni. Asiat ovat liittyneet työhön, hän kertoo asiat tosina työyhteisölle ja omalle esimiehilleen.
Lisäksi hän on valehdellut minuun liittyvistä asioista.
Ja hän on siis jäänyt vaiheistaan kiinni omalle esimiehelleen sekä minulle. Luottamus on mennyt täysin.
Miten tässä pitäisi toimia? On vaikea tehdä hänen kanssa enää yhteistyötä.
Kommentit (20)
Keskustele asiasta hänen esimiehensä kanssa. Jos tuollaista sattuu koko ajan niin eiköhän se ole pätevä syy irtisanomiselle?
Olen keskustellut, onneksi, sillä sitä kautta nämä valheet selvisivät.
Tätä juuri mietin, että onko tällainen epäluottamuslause pätevä syy irtisanomiselle.
"Tätä juuri mietin, että onko tällainen epäluottamuslause pätevä syy irtisanomiselle."
Tästä myös sinun esimiehesi esimiehelle maksetaan palkkaa...
Kerää todistusaineistoa. Laita ylös päivämääriä, tilanteita, dokumentteja, keitä henkilöitä oli paikalla, jne. Muussa tapauksessa sinulla on vain sana sanaa vastaan.
Minusta ainoa vaihtoehto on jäädä sairaslomalle ja siitä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Mun entisellä oli esimiehellä oli esimies, joka laittoi oman esimieheni valehtelemaan mun työtehtävistä, kun halusi siirtää mut muualle. Tämä tapahtui valtionhallinnossa. Ei ollut mulla mitään mahdollisuuksia pitää puoliani siinä tilanteessa.
Todisteita, todisteita, todisteita! Vain niillä on mahdollisessa oikeudenkäynnissä merkitystä. Tietysti todistajilla on velvollisuus puhua totta oikeudenkäynnissä. Heidätkin voi siis kyllä laskea "todisteiksi".
Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Eli lähin esimieheni teki kaikkensa kampittaakseen ja puukottaakseen selkään minua. Ei semmoista voi vain loputtomiin sietää. Tapahtui se tavallisin tarina, että pois lähdin minä. En jaksanut oikeustietä.
Pystyn elämään näistä minuun kohdistuvista valheista huolimatta, tärkein että hänen esimiehensä tietää ja minulla on sieltä suunnalta täysi tuki.
Asia mitä en voi sietää, on se työhön liittyvä, joka tässä tapauksessa koskee lasta / nuorta.
Ap
Pelkän valehtelemisen takia ei ketään voi irtisanoa, oletteko hulluja.
Irtisanominen on melkoinen paukku ja siihen on oltava tosi pätevät syyt, muutoin työnantaja voi joutua maksamaan melkoiset korvaukset ja oikeuskulut.
On tämä kummallinen palsta.
Ainoat neuvot ovat aina, irtisanoutuminen ja puolison jättäminen.
Eikö teillä tyhmillä ole aivoja ja käsityskykyä, että muitakin ratkaisuja on ongelmiin olemassa.
Mutta jos valehtelu koskee lapseen liittyvää asiaa ja tähän liittyen hoitamatonta asiaa niin luulisi olevan joku muukin syy potkuille
Savuton kirjoitti:
Minusta ainoa vaihtoehto on jäädä sairaslomalle ja siitä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Tai jos tekisi lapsen ? Mieluummin jonkun elämämkoululaisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Irtisanominen on melkoinen paukku ja siihen on oltava tosi pätevät syyt, muutoin työnantaja voi joutua maksamaan melkoiset korvaukset ja oikeuskulut.
Eikö teillä tyhmillä ole aivoja ja käsityskykyä, että muitakin ratkaisuja on ongelmiin olemassa.
Ei näköjään sinullakaan tyhmällä ole. Vai missä kohdassa sen ratkaisun esitit?
Vierailija kirjoitti:
Keskustele asiasta hänen esimiehensä kanssa. Jos tuollaista sattuu koko ajan niin eiköhän se ole pätevä syy irtisanomiselle?
Minulla on kokemusta tällaisesta tapauksesta kunta-alalta. Ei olisi onnistunut irtisanominen ilman suurta rahan- ja maineen menetystä.
Ongelma saatiin ratkaistua tekemällä organisaatiouudistuksen yhteydessä muutoksia, joissa voitiin lopettaa ko. esimiehen pesti ja siirtää hänet pois sellaisiin töihin, joissa hän ei enää voinut vahingoittaa kuntaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä voiko valehtelemisen takia irtisanoa mutta mielestäni pitäisi kyllä voida.
Ainakin jos valehtelee jostain tärkeästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä voiko valehtelemisen takia irtisanoa mutta mielestäni pitäisi kyllä voida.
Ainakin jos valehtelee jostain tärkeästä asiasta.
Ei voi. Jos kyseesää on tärkeä asia "törkeä" voi saada varoituksen. Jos työpaikoilta irtisanottaisiin kaikki valkoisiakin valheita sanoneet, ei töissä olisi enään ketään.
Ei ole kyse valkoisesta valheesta.
Lasta koskeva asia laiminlyöty.
Kunnianloukkaus. Vie oikeuteen.