Onko normaalia että mies on joka päivä jostakin vihainen?
Meillä alkaa olla ihan arkipäivää, että mies äksyää millon mistäkin. Niin arkipäivää, että tänään mietin onko se oikeasti normaalia että ihminen on joka päivä hirveän vihainen jostakin?
Sähkölaskun suuruus, vaikeat työhommat, hiekkaa eteisen lattialla, kauheasti pölyä, ei rahaa siihen tähän tai tuohon, väsyttää väsyttää, eikö jääkaapissa ole sitäkään tai tätätkään, illalla pitäisi tehdä sitä ja tätä eikä jaksa.
Tätä vihaisella äänellä paasattua litaniaa kuuntelen päivät pitkät kotona kun molemmat ollaan etätöissä. Joka ikinen päivä joku aihe. Ja vihaa. Alkaa niin todenteolla tympiä! Onko tämä enää normaalia edes? Että koko ajan häntä joku vituttaa välillä kirosanojen ja huudon kera?
Onko olemassa ihmisiä joita ei joka päivä joku asia vituta, vihastuta tai ärsytä kokoajan?
Avioliittoa takana 10.v ja kaksi lasta. Alkaa olo olla aika epätoivoinen, tällastako tämä sitten on seuraavat vuosikymmenet hänen kanssaan.
Kommentit (43)
Minun mieheni oirehti noin. Selvisi että oli toinen nainen. Raivosi kaikesta kun oli alitajuisesti vihainen itselleen, kun tiesi toimivansa väärin ja oli aina pitänyt itseään hyvänä ja luotettavana miehenä.
Kuulostaa samanlaiselta kuin meillä. Puolisolla joka päivä jokin huonosti, oikein elää keskittyen ja etsien seikkoja, jotka on huonosti. Alkaa heti aamusta: väsyttää, nukkui huonosti, nenä oli tukossa yöllä, peitto rutussa. Iltapäivästä valittaa, kun työpäivä oli paskaa, ruoka oli huonoa, työkaverit oli tyhmiä ja pomo oli tyhmä. Harmittaa, kun joku tilattu paketti ei ole vielä tullut. Harmittaa kun kaikki sukat on likaisina. Harmittaa kun olisi kaikenlaista tekemättä, mut ei ole ehtinyt tai jaksanut. Harmittaa, kun lapsi metelöi/sotkee/vaatii huomiota. Tämmöstä.
Olen itse jotenkin tottunut tähän säveleen ja olen opetellut olemaan välittämättä. Katson ja kuulen, mutten kuuntele. Jos tuon narinan antaa vaikuttaa itseensä, masentuu myös itse.
Mistä se sitten johtuu? Mitä enemmen on seks hommels, sitä vähemmän valitusta. Muuta en ole huomannut. Saa hyödyntää.
On normaalia nykypäivän Suomessa, siis politiikasta jne, mutta ei kyllä oikeutetusti SINULLE vihainen, jos et mitään pahaa hänelle tehnyt.
Edellinen kirjoittaja:
Ai, no ei sitten sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna ny sille välillä vähän pillua.
Tämähän tässä hauskaa onkin, että myös seksin jälkeen häntä saattaa vituttaa niin paljon että huutaa ja kiroaa. Sai joko liian nopeasti, olisi halunnut pidempään tai vituttaa että viime kerrasta oli jo kaksi / kolme/ neljä päivää aikaa.
Siis aivan rasittavaa. Oikein naisena mieltä lämmittää odotella seuraavaa seksikertaa, mitähän se mies keksii seuraavan kerran kirota ja huutaa.
Ap
Ei ole normaalia. Yleensähän kiukuttelu on pikemminkin naisten juttu. Pyydä että mies käy mittauttamassa testotasot.
Minä ostin meille vitutuskellon, sellaisen kilistettävän. Aina kun kuka tahansa perheessä kiukuttelee tyhjästä, soitan kelloa. En reagoi asiaan muuten, soitan sitä myös itselleni.
Mies väitti ettei ole negatiivinen ihminen, mutta ensimmäisen päivän noin 20 kellonsoittoa sai hänet huomaamaan oman käytöksensä. Hän itse päätti sitten muuttaa omaa käytöstään. Nyt palaa vanhaan vaan jos on jotain oikeaa stressiä tai huolia. Silloinkin kellottelu saa hänet huomaamaan asian ja hän alkaa käsittelemään/puhumaan oikeasti huolettavista asioista.
Mun mies on kans mistä milloinkin vihainen. Aina stessaan etukäteen, miten monet normaalit arkipäiväiset jutut voi hänelle sanoa niin, että kimpaantuisi mahdollisimman vähän. Suuttuu myös esim. siitä jos lapsi kaatuu ja itkee, ja uutisissa on yleensä jotain mikä nostaa kierrokset, "juutalaisten metkuja" tai maahaanmuuttoasioita tms. Usein otan hoitaakseni enemmän asioita, ettei niistä tarvitse vääntää ja kuunnella äksyilyä, vaikken itsekään niistä aina nauti. Normaaleihin asioihin suhtautumisen ollessa jo ylimitoitettua, isommat ongelmat tai vahingot luonnollisesti saa aikaan taas ihan suhteettomia tunteenpurkauksia.
En mäkään aina mikään päivänpaiste ole, mutta nyt yli 10 vuoden yhdessäolon jälkeen alkaa jo kypsyttää vähitellen tämä jatkuvassa negatiivisuudessa eläminen ja munankuorilla hiippailu. Ero mietinnässä.
Lievä piilevä masennuskin aiheuttaa tuota, testosteronitasot laskussa, andropaussi eli vaihdevuodet aluillaan?
Erektio ongelmia? Uniongelmia? Ylipainoa ja liikkumattomuutta?
Nettipor… addiktoitumista? Toinen nainen? Alko-ongelmia, tissuttelua?…
Syitä riittää. Kysy suoraan miksi äyskii joka päivä? Tiedostaako itse?
Pidä päiväkirjaa milloin, mikä syy jne. ja puhukaa asiasta!
Onko normaalia että akka valittaa ja nalkuttaa joka ikinen päivä jostain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis vihainen itselleen, kun ei ole siivonnut tai ostanut kaupasta tarvitsemaansa?
Ei vaan yleisesti häntä vituttaa se, että ”minkä takia täällä ei taaskaan ole maitoa!” tai ”kuka tätä hiekkaa tänne koko ajan lisää kantaa!” tai ”miksi täällä ei voida edes kunnolla siivota vaan on niin saatanasti pölyä tässäkin/ tuossakin/ jossakin kohtaa.”
Asiat vaan hänen ympärillään ovat koko ajan vituttavan huonosti ja hän reppana joutuu siinä kaiken keskellä elämään ja tätä kamaluutta todistamaan vailla mitään osuutta asiaan.
Ap
No, tuossa vaiheessa vastaisin, että lähde kauppaan ja siivoa, jos siltä tuntuu. Ei kiinnostaisi yhtään enempää jäädä vääntämään aikuisen ihmisen kanssa tuollaisista asioista, joihin voi ihan itse vaikuttaa, ettei veetuttais niin paljon.
Videoi ja näytä hänelle. Alkaisko ajattelemaan?
Meillä jatkuva ärtyisyys enteili viisikymppisenä puhjennutta muistisairautta. Mutta tämä on tietysti harvinainen tilanne.
Mä ryhdyin tuollaiseksi ennen eroa- eli mulle se oli merkki, etten jaksanut sitä ihmistä enää yhtään. Erosimme. Oli molemminpuolista, eli toinen ei jäänyt mitenkään kitumaan- tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis vihainen itselleen, kun ei ole siivonnut tai ostanut kaupasta tarvitsemaansa?
Ei vaan yleisesti häntä vituttaa se, että ”minkä takia täällä ei taaskaan ole maitoa!” tai ”kuka tätä hiekkaa tänne koko ajan lisää kantaa!” tai ”miksi täällä ei voida edes kunnolla siivota vaan on niin saatanasti pölyä tässäkin/ tuossakin/ jossakin kohtaa.”
Asiat vaan hänen ympärillään ovat koko ajan vituttavan huonosti ja hän reppana joutuu siinä kaiken keskellä elämään ja tätä kamaluutta todistamaan vailla mitään osuutta asiaan.
Ap
No taisit osua juuri villakoiran ytimeen (no pun intended...)
Miehen asenne ei taida oikein sopia perhe-elämään. Niin hullulta se kuulostaakin, voi noihin hänen tiuskaisuihin tarttua asiallisesti.
"Maito on loppu, koska sitä oli ostoslistassa vain 3 litraa. Sinun pitää käydä useammin kaupassa tai ostaa enemmän maitoa kerralla. Ja jos maito on sinulle noi tärkeää, niin voidaan sopia sinulle ihan omat maitopurkit..."
"Hiekkaa tulee kengistä ja jos sitä ei lakaise tai imuroi pois, ei se ilmaankaan katsoa. Tiedät missä ovat siivousvälineet"
Sama pätee tuohon viimeiseen...
Toi videoiminen ois kova juttu, aiheuttaisko primitiivireaktion?
Oma hyväntuulinen ja mukava mieheni muuttui ärtyisäksi ja raivostui usein pienistä. Todettiin aivokasvain, johon kuoli alle kahdessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Oma hyväntuulinen ja mukava mieheni muuttui ärtyisäksi ja raivostui usein pienistä. Todettiin aivokasvain, johon kuoli alle kahdessa vuodessa.
Otan osaa. Tunnistan tuon tilanteen, itselläni aivokasvain aiheutti vain psyykkisiä oireita ja se oli juuri tuollaista. Kasvain kuitenkin oli hyvänlaatuinen, vaikka kookas.
Ei todellakaan ole normaalia.