Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kollegani puhuu näin englantia for example

Vierailija
06.05.2021 |

For example you can for example have a look for example to this for example. For example.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joskus työkaveri, joka sanoi vähintään kerran minuutissa 'at the end of the day'. Halusi kai alitajuisesti päivän kovasti loppuvan.

Huomasin btw tuon toiston vasta siinä kohtaa, kun itse aloin käyttää samaa fraasia. At the end of the day, a lot of these things go unnoticed by ourselves and others.

Vierailija
22/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on kanssa näitä oireyhtymiä joka aiheuttaa sen, että käytetään jotain "tuki-sanaa" auttamaan lauseen muodostamisessa. Oudolta ja välillä hullultahan se saattaa kuulostaa, mutta meitä on moneen junaan.

Ei se ole mikään erityisesti suomalainen tapa vaan vastaavia on kyllä varmaan kaikissa kielissä. Ihmisen ajatus ei aina luista samaa tahtia puheen kanssa ja siksi tarvitaan täytesanoja.

Esim. englannissa saatetaan laittaa vähän joka väliin "you know" ja muita vastaavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Into the ass of Timo, for example.

Vierailija
24/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtareitten englantia vierestä kuunnelleena puhe menee aina tällä kaavalla: You know, and then he was like, I mean, you know, yeah

Vierailija
25/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää 'like'. I went like crazy when this thing like turned like blue and then we just like turned around and like run like hell.

Vierailija
26/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

I think..

Yeah, yeah yeah.. I think yeah..

sure, ok.

no problem

Vierailija
27/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kai lauseesta, puhuuko noin. Esim. esitelmässä "example"-sanaa voidaan käyttää paljonkin. Mutta tuskin hän nyt arkipäivän asioista puhuu tähän tapaan:

I have to go to the library, for example.     ?

Juuri noin hän puhuu englanniksi, esimerkiksi.

Niin varmaan. Miksi et kysy: luettele, mihin kaikkiin paikkoihin hänen täytyy mennä?

Vierailija
28/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt eri asia, mutta kerronpa silti. Asuttiin ulkomailla, kun lapset oli 2-6 ja 4-8-vuotiaita. Etenkin pienempi alkoi puhua finligshiä tosi nopeasti. Se se vasta hauskan kuulosta on. ”Äiti, voisitsä cliinata tän??

”Ihan stupidia, kun tää ei hiilaannu” (parannu) ”Etkö sä vois sheeraa?” ”Luukkaa tätä, tää on niin good” ”Ihan tyhmää, kun sä et ceeraa” (välitä) 😅

Vierailija
29/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää 'like'. I went like crazy when this thing like turned like blue and then we just like turned around and like run like hell.

Kuulostaa melko teinixiltä. :) Ei varmaan enää työelämässä paljon tuohon törmää.

Vierailija
30/30 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa melko teinixiltä. :) Ei varmaan enää työelämässä paljon tuohon törmää.

"like" sanan käyttö iha normaalia ameriikkalaisille eikä mikään teinijuttu pelkästään

ja kuulostaahan se järkevämmältä kuin "for example" XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan