Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin Kape Aihista hyväksi tyypiksi

Vierailija
06.05.2021 |

Mutta meinaskin maksattaa lastensa elatuksen yhteiskunnalla.

https://www.is.fi/viihde/art-2000007960394.html

Kommentit (907)

Vierailija
621/907 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään tiedä Aihisen säästöjen arvoa, mutta aika kovalta tuo kuulostaa, että sun pitää maksaa 2600 tulosta ( josta sulle jää vain pari sataa) 1100 euroa elatusmaksuja. Vai oliko 550 molemmista vai vain toisesta. 

Molemmista erikseen 550. Joka näin vuoroviikko vanhempana kuulostaa järjettömältä summalta. MOLEMMAT vanhemmat osallistuvat lapsen elatukseen. Eli äiti menee töihin tai hakee tukea yhteiskunnalta. En kuitenkaan näe että lapseen uppoaisi tonnin per kuukausi (sillä onhan äidilläkin elatusosuus, tuo on vain isän osuus). Meillä ei makseta elareita, eikä minulla kyllä kouluikäiseen lapseen uppoa yli 300 euroa kuukaudessa. Ja hän harrastaa liikuntaa, syö paljon jne jne. On vakuutukset sun muut.

Tämä juuri! Olen itse vuoroviikkovanhempi, ja en todellakaan voi kuluttaa pelkästään lapsiin kahdessa viikossa 1200 euroa. Ja ydinperheessäkö lapsiin menisi sitten lähemmäs 2 500 e /kk.

On tietty kurjaa, että ex-vaimo on tottunut hyvään elintasoon, jota eron jälkeen ei ole. Mutta aika harvalla on. Ero on usein kova taloudellinen kolaus. Molemmille.

Vierailija
622/907 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla nousi keltainen neste päähän, kun suomen kokoisessa maassa sai vähän näkyvyyttä. Säälittävä tapaus.

Palstahullukin sitten heräsi spämmimään solvaussarjaansa ketjuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/907 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ex-vaimo kertoi vastanneensa lasten ja kodin hoidosta koko avioliiton ajan. Tämä oli mahdollistanut sen, että lasten isä oli voinut keskittyä työuransa rakentamiseen"

Nainen itse voinut olla tyytyväisenä kotona kun mies käynyt töissä, aivan oma valinta, olisi voinut mennä töihinkin jossain vaiheessa halutessaan. Oikeus on summan määrännyt niin varmaan siellä on tutkittu tiedot ja silloin summa on ok. Mutta kalliille kuulostaa, että kumpikin vanhempi elättää lapsiaan 1100€/lapsi kuussa. Tuskin ihan niin paljon lapsista on kuluja per kk?

Olenko mä nyt ainoa joka ei lue lausetta ”ex-vaimo kertoi vastanneensa kodin ja lasten hoidosta koko avioliiton ajan” niin että ex-rouva on ollut kotirouva?

Minäkin olen hoitanut kodin ja lapset kun mies on ollut reissutyössä mutta oon kyllä käynyt myös töissä.

En siis tiedä ex-rouvan työhistoriasta enkä väitä mitään suuntaan enkä toiseen, mietin vain tuon lauseen tulkintaa

Vierailija
624/907 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, melkoisia summia! Ja tuo perustelu, että toinen luonut uraa. Kyllähän sitä kumpikin voi opiskella ja käydä töissä. Itsellä 4 lapsen elatusmaksut 670€ yhteensä ja ollaan pärjätty. Toinen vanhempi näkee lapsia harvoin, joten itse olen pitänyt heistä huolen (suht lyhyet ikäerot ja avioero lasten ollessa pieniä). Olen suorittanut korkeakoulututkinnon lasten huoltamisen ohella ja nyt olen ollut työelämässä vuosia. Lähtökohtaisesti osallistun itsekin lasten rahallisiin menoihin niinkuin vanhempien kuuluukin, molempien.

Vierailija
625/907 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivinen lätkän harrastus maksaa laskelmien mukaan 87000 euroa kymmenessä vuodessa per lapsi. Tämä tarkoittaa siis 8700 euroa vuodessa eli 725 euroa kuukaudessa. Tähän päälle siis vielä normilapsen elatuskulut (vaatteet, ruoat, puhelimet tms.) niin ei ole 550 elarit liioittelua.

Kyllä se vaan on paljon. Tuskin itse sain vaatteita ja leluja koko lapsena olon eli 18v aikajaksolla ja markka-aikaan 3000mk edestä saatikka sitten kuussa?!? Kyllä lapset kasvaa, mutta ei niitä vaatteita ja kännyköitä herranjumala joka kuussa tarvitse uusia?

Valitettava totuushan näissä elareissa on, että niillä ylläpidetäänkin pitkälti ex-vaimon elintasoa. Elareissa tulisikin määritellä selkeä raja esim. 100€ kuussa per muksu. Rahat menisivät sossun tilille ja vasta sieltä nosto lasten tarpeisiin. Näin jäisi todisteet mihin rahat ovat menneet.

Vierailija
626/907 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on Suomessa vihamielinen suhtautuminen äiteihin. Ei kyllä kannusta nuoria naisia uhraamaan terveyttään ja aikaansa, uraansa ja talouttaan lasten tekoon kun syyllistetään ja aliarvioidasn näin kuten täälläkin usein lukee ja julkisuudessa kuuluu.

Miehiltä loppuu naiset kun naiset alkavat itsenäisiksi eivätkä halua miehiä kuin irto pa noiksi eli ne parhaimmat kelpaa. Sitten ihmetellään missä naiset ja ne lapset. Niin just!

Ai teettekö te naiset lapsia muiden takia? Luulin että haluatte niitä itse.

Vierailija
627/907 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari "Gape" Aihinen.

Vierailija
628/907 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillinen suomalainen mies. Yrittää laistaa omien lapsiensa elatuksesta. Lapset jätetään entisen vaimon ja/tai yhteiskunnan elätettäväksi. Häpeällistä!

Vierailija
629/907 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lapset tehnyt koska niitä olen halunnut ja ollut varma jo raskautuessani että pystyn hoitamaan ja huolehtimaan itse, ilman kenenkään apua. Mies minulla on ollut koko ajan mutta en ole koskaan ajatellut että jos me erotaan niin en tule toimeen YKSIN lasten kanssa taloudellisesti tai muutenkaan. Normielarit toki olis hyvä että maksais mutta jo pari lasta aikuseksi kasvattaneena-ei niistä niin paljon ole menoja etteikö yksinkin lasten kanssa pärjäisi. Siitä huolimatta vaikka on kotiäitinä. Suomessa tuetaan ihan liiaksikin kun vaan osaa hakea niitä apuja ja tukia. 

Vierailija
630/907 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä ketju kun suunnilleen puolet kommenteista näyttää olevan jonkun trollipellen yrityksiä kärjistää väittely ääripäiden väliseksi henkilöönkäyväksi jankutukseksi.

Toisaalta yksikään keskustelijoista ei tiedä aihisten tapauksen yksityiskohtia (ja miksi pitäisikään) joten aika turha noista henkilöinä on keskustella. Pitäisi pystyä keskustelemaan yleisemmin mutta tää trolli vetää keskustelun joka kerta takaisin Aihisiin. 

Vierailija
631/907 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkutattinen kirjoitti:

Kyllä mies on noissa asioissa tosi heikoilla, vaikka pitäisikin huolta lapsistaan. Ihan mulkkua toimintaa oli ainakin omalla kohdalla lasten oikeuksien sopiminen. Siinä oli virkanainen heti äidin puolella ja iski satojen eurojen elatusmaksut tälle isälle. Siinä oli kuin tuomioistuimessa, kun virkanainen kyykytti pienten lasten isää. Ihmetytti se, kun lapset olivat ihan yhtä paljon minun kuin äitinsä luona ja yhtälailla pidettiin (ja pidetään) huolta heistä. Onneksi ex-rouva oli sen verran järkevä, että tajusi miten asiat oikein on ja sovittiin myöhemmin asia uudelleen. Lapset ovat edelleen yhtä paljon molemmilla ja meillä on yhteinen tili mistä tenavien menot maksetaan. Ei ole koskaan mennyt lapsiin sitä määrää euroja, minkä lastenvalvonta katsoisi lasten huoltoon kuluvan.

Oikeesti, hienoa, että edes jotkut pystyy asiat sopimaan noin !

Vierailija
632/907 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko että Aihinen on itse tullut ulos elatusmaksu asioineen…HALOO! Ihan täysin lehtien kirjoittamaa juttua! Ja onko teillä tullut mieleen, että ei ex-puolisokaan mikään köyhä ole 😂 (Tienannut enemmän ku Aihinen)

Eikä sillä että vie elatusmaksut oikeuteen ole mitään tekemistä sillä minkälainen ihminen olet, joskus se on vaan ainut mahdollisuus saada sopu aikaiseksi!

Vierailija
633/907 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on täällä näköjään sitä mieltä, ettei elatusmaksuja pitäis maksaa. Miettikää ennenkuin teette niitä skloddeja, ei ole ilmaista elättää kersoja, vaatteet, harrastukset, ruoka, koulut ym. Ihme porukkaa. Telkkariin kyllä mennään ja julkisuudessa paistatellaan, tulot on hirveät, mutta sitten kun pitäis kantaa vastuuta omasta jälkikasvusta, niin kummasti ääni muuttuu kellossa. Hävettää tollaset tissiposket. Pois sieltä ruudusta per heti. Oksettaa tuollaiset luuserit ja lastensa kieltäjät.

Vierailija
634/907 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan, vuosituhannen vaihteessa, kyselin lastenvalvojalta eron jälkeen, mikä olisi sopiva elatusapu mieheltä minulle. Kerroin, että mies on erittäin varakas, ei ota lasta viikonlopuiksikaan, eikä edes halua tavata lasta ollenkaan. 

Vastaus oli, että mies maksaa tuloistaan huolimatta vain sen, mitä lapsi välttämättä tarvitsee. Eli lähinnä toimeentulotukeen verrattavan osan puoliksi.

Miten oikeudessa sitten tuommoisia päätöksiä tehdään muille ihmisille?

Vierailija
635/907 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan naiset ovat taitavia kuppaamaan miehiä.

Vierailija
636/907 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihmetyttää, että kaverilta menee tuloista muka  2/3-osaa asumiskuluihin. Eikö fiksu ihminen muuttaisi asumisjärjestelyitä edes väliaikaisesti. Kyllä ne lapset viihtyy vaatimattomammissakin oloissa.

Selittelyn makua.

Vierailija
637/907 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään tiedä Aihisen säästöjen arvoa, mutta aika kovalta tuo kuulostaa, että sun pitää maksaa 2600 tulosta ( josta sulle jää vain pari sataa) 1100 euroa elatusmaksuja. Vai oliko 550 molemmista vai vain toisesta. 

Molemmista erikseen 550. Joka näin vuoroviikko vanhempana kuulostaa järjettömältä summalta. MOLEMMAT vanhemmat osallistuvat lapsen elatukseen. Eli äiti menee töihin tai hakee tukea yhteiskunnalta. En kuitenkaan näe että lapseen uppoaisi tonnin per kuukausi (sillä onhan äidilläkin elatusosuus, tuo on vain isän osuus). Meillä ei makseta elareita, eikä minulla kyllä kouluikäiseen lapseen uppoa yli 300 euroa kuukaudessa. Ja hän harrastaa liikuntaa, syö paljon jne jne. On vakuutukset sun muut.

Käsittääkseni molemmat lapset harrastavat lätkää. On todella kallis harrastus, varsinkin pk- seudulla. Yhden lapsen harrastukseen voi mennä juurikin tuo 500€/kk.

Vierailija
638/907 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivinen lätkän harrastus maksaa laskelmien mukaan 87000 euroa kymmenessä vuodessa per lapsi. Tämä tarkoittaa siis 8700 euroa vuodessa eli 725 euroa kuukaudessa. Tähän päälle siis vielä normilapsen elatuskulut (vaatteet, ruoat, puhelimet tms.) niin ei ole 550 elarit liioittelua.

Kyllä se vaan on paljon. Tuskin itse sain vaatteita ja leluja koko lapsena olon eli 18v aikajaksolla ja markka-aikaan 3000mk edestä saatikka sitten kuussa?!? Kyllä lapset kasvaa, mutta ei niitä vaatteita ja kännyköitä herranjumala joka kuussa tarvitse uusia?

Joo, ja sinulla itselläsi ei ole lapsia, et tiedä paljonko yhteen lapseen menee rahaa. Vaatteita ei osteta kuukausittain, mutta kasvuiässä niitä joutuu uusimaan paljon ja ne maksaa. Ruoka maksaa paljon. 100 € kuussa ei ole mitään.

Älä sinä tee lapsia, laita ne piuhasi poikki.

Valitettava totuushan näissä elareissa on, että niillä ylläpidetäänkin pitkälti ex-vaimon elintasoa. Elareissa tulisikin määritellä selkeä raja esim. 100€ kuussa per muksu. Rahat menisivät sossun tilille ja vasta sieltä nosto lasten tarpeisiin. Näin jäisi todisteet mihin rahat ovat menneet.

Vierailija
639/907 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni molemmat lapset harrastavat lätkää. On todella kallis harrastus, varsinkin pk- seudulla. Yhden lapsen harrastukseen voi mennä juurikin tuo 500€/kk.

Nuorilla ei kyllä mene. 

Vierailija
640/907 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko omiin lapsiisi menevät kulut tähän esille, niin me muutkin saadaan nähdä, miten halvalla sinä heistä elättämisen hoidat. Muista laittaa ihan kaikki, myös se kesän ainoa jäätelötötterö, jos sellaisen lapselle ostat. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme