Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko duunarit oikein tienaa?

Vierailija
06.05.2021 |

Kysymys otsikossa.

Taustaa asialle: mies on selvästi jotenkin kateellinen mun palkasta. Ilmenee niin, että minun, akateemisen asiantuntijatyötä tekevän palkka on jotenkin tosi huono duunaripalkkoihin nähden. Isompi se toki on kuin mieheni palkka. Saan n. 4000/kk.

Mutta se ei ole mitään. Miehen toinen veli on sähkömies, kuulemma 5-6000 €/kk. Toinen veli raksalla laattamies, 4-5000€/kk. Kuka vaan asentaja saa heti sen 5000/kk. Puolustusvoimissa työskentelevät kaverit saavat yli 6000/kk. Ja niin edelleen.

Itse hän on varastomies, vajaa 3000/kk. Omaa palkkakuittia ei voi liioitella.

No miten siis on? Puhuvatko miehet palkoistaan todella näin paljon keskenään ja miksi mun mies ei sitten lähde vaikka raksalle jos sieltä saa kerta tollaset rahat?

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kansainvälinen teollisuusfirma pohjanmaalla, 2- vuorotyö, paljon ylitöitä... tänä vuonna kokonais ansio 81000€ eli 6750€/kk

Vierailija
102/113 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vääristää aina ku röimiesten 50o0 kUuSsA on laskettu ylityökorvauksia ja sunnuntailisiä.

Tessin mukanen tuntipalkka oikeastaan missään ammattikoulutyössä ei oo yli 17 euron ees 20 vuoden kokemuksella.

TES on TES, ammattimiehille ja -naisille maksetaan sitten ihan jotain muuta. Kyllä ammattilainen on palkkansa ansainnut. Jos osaa hommansa ja tuo taloon rahaa, on 20-25€ tuntipalkat ihan tavallisia (eikä niissä ole senttiäkään liikaa, päinvastoin).

Siihen päälle sitten mahdolliset lisät ja verottomat korvaukset. Tietenkään vasta työuransa aloittaneet ei tuollaisia palkkoja saa, eikä pidäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Pohjanmaalla olen metallialalla ja tienaan 2700€/kk, 12 vuoden työkokemuksella.

Vierailija
104/113 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen reissuasentaja teollisuuden kunnossapidossa, eli autossa istuminen lasketaan työajaksi koska työt tehdään asiakkaalla. Kuukausiliksa 3200e ja päivärahat päälle. (200-500e/kk).

Ylitöitä en tee, ei vanhana enää jaksa rahan perässä juosta.

Vierailija
105/113 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuorotyö varastossa, bruttopalkka 1900 e/kk.

Vierailija
106/113 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöhoitajana yksityisellä n. 35 000e vuodessa. Muutaman vuoden työkokemus.

Vierailija
107/113 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400 euroa, palkanlaskija.

Vierailija
108/113 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla tienaa hyvin jos teet urakkaa. esim. LVI-asentajat, sähkärit, lattiamiehet, muurarit.. Jne. Mutta vaatii helvetisti työtä eikä ne urakatkaan ikuisesti kestä.

Raksalla on hyvä palkka jos renkinä normaalilla työajalla tienaat sen 3000e/kk, harva taitaa tuonnekkaan päästä. Ei raksaukot ja akat ole kovapalkkaisia mutta ei myöskään ihan persaukisia.

Vierailija
109/113 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ainakaan milleniaalit tienaa enää duunarihommista hyvin. Ennen meidän siirtymistä työelämään valitettiin naisen eurosta ja se vaikutti sitten niin, että miesten palkka tippui samalle tasolle naisten kanssa ja sinne elintasopudokkaiksi jäätiin.

Ei näissä "miesten duunarihommissa" ketään kiinnosta minkälainen ihminen työtä tekee. Ainoastaan työn lopputuloksella on merkitystä. Sen takia koulutuksellakaan ei ole niin suurta painoarvoa. Jos pystyt tekemään työsi nopeasti ja virheettömästi olet siinä hyvä. Hyvin suoraviivaisesti sellainen työntekijä joka tuo yritykselle paljon rahaa on yritykselle arvokas työntekijä. Sellaiselle työntekijälle kannattaa maksaa kunnon palkka. Oli sitten suomalainen, nainen, mies, nuori tai vanha.

Kiintoisa keskustelu. Poikani valmistui keväällä rekkakuskiksi, tekee työtä kuorma-autokuskina. Nyt on töissä kolmena päivänä viikossa, päivät yleensä n. 12-tuntisia. Kun teki useampana päivänä töitä, palkka oli reilut 2000 e kuussa, nyt en tarkkaan tiedä ja vaihteleekin siis. Siinä mielessä tuo on hyvä ala, että työnantajaa ei kiinnosta mitkään cv:t tai videoesittelyt itsestä tms. tuuba vaan se, jaksaako tehdä työt sovitusti. Ammattipätevyys pitää nykyisin olla, enää ei mennä töihin pelkällä C-kortilla. On ollut jännä lukea mm. täältä av:lta, että töitä ei meinaa löytyä tuoltakaan alalta, kun taas poikani lähinnä revittiin töihin. Ei ole mikään superihminen, mutta hoitaa hommat kuten on sovittu. Palkka nyt ei ole kummoinen siihen nähden, että työt alkavat tyypillisesti yöllä/aamuyöstä ja työpäivien pituudet ovat etukäteen lähinnä mysteeri eli työpäivien illoiksi on vaikea suunnitella mitään. Toisaalta 19-vuotiaana pääsee töihin, joita kanssa riittää, ei senttiäkään opintolainaa. 

Vierailija
110/113 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihian alteams vuoro työ 20 000e vuosi vielä kohtuu raskasta jäystöhommaa!

Vierailija
111/113 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikainen Prisman kassa, 33.000€/vuosi.

Parin tonnin edestä vuodessa olen saanut henkilökuntaetuja.

Vierailija
112/113 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vääristää aina ku röimiesten 50o0 kUuSsA on laskettu ylityökorvauksia ja sunnuntailisiä.

Tessin mukanen tuntipalkka oikeastaan missään ammattikoulutyössä ei oo yli 17 euron ees 20 vuoden kokemuksella.

TES määrittää vähimmäispalkan. Sitä saa varmaan alalla juuri aloittelevat työntekijät.

Vierailija
113/113 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallimies, 21e/h, n.60k/v. Välillä vkl hommia ei muita ylitöitä. Enkä asu pääkaupunkiseudulla.