Paljonko duunarit oikein tienaa?
Kysymys otsikossa.
Taustaa asialle: mies on selvästi jotenkin kateellinen mun palkasta. Ilmenee niin, että minun, akateemisen asiantuntijatyötä tekevän palkka on jotenkin tosi huono duunaripalkkoihin nähden. Isompi se toki on kuin mieheni palkka. Saan n. 4000/kk.
Mutta se ei ole mitään. Miehen toinen veli on sähkömies, kuulemma 5-6000 €/kk. Toinen veli raksalla laattamies, 4-5000€/kk. Kuka vaan asentaja saa heti sen 5000/kk. Puolustusvoimissa työskentelevät kaverit saavat yli 6000/kk. Ja niin edelleen.
Itse hän on varastomies, vajaa 3000/kk. Omaa palkkakuittia ei voi liioitella.
No miten siis on? Puhuvatko miehet palkoistaan todella näin paljon keskenään ja miksi mun mies ei sitten lähde vaikka raksalle jos sieltä saa kerta tollaset rahat?
Kommentit (113)
Tehtaassa vuorotyötä tekevät tienaavat sen 55-75k€ vuodessa. Duunareilla on usein paremmat ansiot kuin akateemisilla.
Palvelualalla kassa/myymälähommissa oli 1800 e/kk, tein 40/vko. Työ sisälsi iltaa ja silloin tällöin lauantaita.
Siivoojana taas palkka oli alle 10e/h ja soppari osa-aikainen, olisikohan ollut 15 tuntia viikossa.
Varastomiehelle 3000€ on hyvä palkka.
Ainakin sähköasentajat ja LVI-asentajat tienaa todella hyvin PK-seudulla.
Naisvaltaisilla duunarialoilla palkat on surkeita, mutta miesvaltaisilla hyviä.
Siis varastomies tienaa 3000€/kk!? Mitä ihmettä!?
Omat alaiseni (tuotantotyö, yhdessä vuorossa) 2000-2500 riippuen tehtävästä ja kokemuksesta
Vierailija kirjoitti:
Tehtaassa vuorotyötä tekevät tienaavat sen 55-75k€ vuodessa. Duunareilla on usein paremmat ansiot kuin akateemisilla.
Se on ihan totta, enkä siis väitäkään että duunarit eivät voisi saada paljonkin akateemisia enemmän, riippuuhan palkka täysin siitä missä on töissä, esim paperitehdas vs lastentarha. Itse ihmettelen vaan sitä, että mieheni ei taida tuntea itsensä lisäksi yhtään duunaria, joka saisi vähemmän palkkaa kuin minä. Eli hänen päätelmänsä on ilmeisesti, että minun ei kannata monin luulla liikoja palkkatasostani. ap
Vierailija kirjoitti:
Siis varastomies tienaa 3000€/kk!? Mitä ihmettä!?
Meillä varastomies/trukkikuski tienaa noin 50 000€/v. Tekee satunnaisesti viikonloppuja ylitöinä.
Miehelläsi on ikävä asenne sinuun. Miksi hän ei vaihda hommia, jos on tyytymätön omaan palkkaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan totta, enkä siis väitäkään että duunarit eivät voisi saada paljonkin akateemisia enemmän, riippuuhan palkka täysin siitä missä on töissä, esim paperitehdas vs lastentarha. Itse ihmettelen vaan sitä, että mieheni ei taida tuntea itsensä lisäksi yhtään duunaria, joka saisi vähemmän palkkaa kuin minä. Eli hänen päätelmänsä on ilmeisesti, että minun ei kannata monin luulla liikoja palkkatasostani. ap
Ehkä hän on tuossa oikeassa.
Sellaiset perinteiset "miesten hommat". Ammattitaitoa vaativat käsityöammatit. Niistä oikeasti maksetaan suhteellisen hyvin. Tosin nuo aloittajan esimerkit on yläkanttiin. Varmasti joku tienaa tuollaisia rahoja, mutta ei duunarit keskimäärin. Usein palkka on tulospohjaista ja tekemällä hyvää työtä tai paljon tunteja tienaa enemmän. Monet tekee kymmenen tuntisia työpäiviä ilman taukoja. Kyllä sellaisesta jää muhkea tilipussi kouraan!
Vierailija kirjoitti:
Eikä tienaa. 35 000e/vuosi on keskimääräinen vuosiansio.
Aika rajua??
Olen duunari pajalla ja tenttinyt tiettyihin luvanvaraisiin töihin luvat ja saan nto 2000€/kk.
Olisipa mulla noin hyvin tienaava vaimo, voisin lopettaa töissä käynnin kokonaan.
Verokalenterista katsoin että oma ukko tienaa 73 000, osa tästä verotonta, joten kaikki tulot ei näy edes verokalenterissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, paperiliiton kirjoilla olevista siivotjatkin saa yli 50000€/v.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on ikävä asenne sinuun. Miksi hän ei vaihda hommia, jos on tyytymätön omaan palkkaansa?
Tai naista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin vuorotyötä tekevät tienaavat ilman ylitöitä (tai vähillä yltsillä) ja päivävuorolaisetkin saavat tehdä satunnaisesti viikonloppuja ylitöinä kompensoidakseen ansioita. Meillä kukaan ei tienaa noin vähän.
Varmaan vähän riippuu missä "piireissä" liikkuu. Mieheni tienaa 2800 bruttona. Toinen samalla alalla oleva 3000 ja kolmas 3200. Minä taas tienaan bruttona 1800 ja risat ja duunarikaverini 1800-2300 bruttona.