Eikö Suomessa haluta että ihmiset vaurastuu?
Tänäänkin meni yli 10€ leipään, kananmuniin, juustoon ja mehuun..
Kommentit (30)
Yliopistoon sitten. Jokaiselle on mahdollisuus opiskella suomessa jos työskentelee kovasti hyvien arvosanojen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoon sitten. Jokaiselle on mahdollisuus opiskella suomessa jos työskentelee kovasti hyvien arvosanojen eteen.
Eipä se yliopistokoulutus mitään nykyään auta. Emme elä enää 1800-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hallitus haluaa antaa suomalaisten rahat EU:lle, ul komaalaisille. Myös valtaa pois suomesta.
Ja ketä aiot äänestää ettei sama paśkà jatkuisi? Kokoomus varmasti ottaa àhŧeríin EU:sta koko varren mitalta. Entä persut? Kuulostaa hyvältä, mutta pääsemmekö kohta Venäjän osaksi?
Ei, ensin NATO-jäsenyys ja sitten persut pääministeripuolueeksi. Jos tämä ei toimi niin kaiken toivon voi heittää.
Ei saa vaurastua, ei oikeastaan edes säästää pahan päivän varalle. Jopa tavallisiin pankin rahastoihin olivat hallituksen flikat miettineet jotain lisäveroja, ettei nyt vaan vahingossakaan kukaan matti tai maija meikäläinen saa hieman sukanvarteen. Mitäs jos se ylpistyy sitten kun on jonain päivänä saanut vaikka kymppitonnin kasaan? Hä? Pröystäilee vielä! Ostaa moottoripyörän tai lähtee maailmanympärys-matkalle. Ei sellainen sovi. Sosialismissa pitää kaikilla olla yhtä kurjaa, ettei kelleen tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Nälkäisinä töissä kohta käydään ja veroja maksellaan, kohta ei ole varaa maksaa vuoraa niin parempi jäädä työttömäksi kuin kodittomaksi
Paitsi että väestökehityksen myötä ei ole varaa pitää maakuntien palveluja, jos työikäiset siirtyvät vapaaehtoisesti työttömiksi olettaen, että raha kasvaa puussa..
Tulevaisuudessa suomalaisten on valittava, että mitkä palvelut ja tuet voidaan ylläpitää, koska näin raskasta tukijärjestelmää meidän ei ole mahdollista enää kauaa ylläpitää..
Vierailija kirjoitti:
Ap muuten kuukauden hernekeitot (0,59e/prk) maksaa Lidlissä 17,70.
Siinä sulle talousoppia.
Ap taitaa olla oikeassa jos talousoppi tarkoittaa kituuttelua. Työllä ei vaurastu.
Saan kympillä viikon ruoat, kun ostan -60% tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap muuten kuukauden hernekeitot (0,59e/prk) maksaa Lidlissä 17,70.
Siinä sulle talousoppia.Ap taitaa olla oikeassa jos talousoppi tarkoittaa kituuttelua. Työllä ei vaurastu.
Eikä säästämällä.
Työllä JA sijoittamalla minä olen vaurastunut, ja vaurastun edelleen.
Korona-aikana on monille jäänyt rahaa säästöön, ja se on otettu julkisuudessa esille useita kertoja. Suomalainen kateus vie kalatkin vedestä. Suomessa taitava voi saada kerrytettyä pientä säästöä. Esimerkiksi tekemällä halpaa ruokaa itse ja leipomalla. Joskus tosissaan sapettaa, kun ei ole koskaan saanut mitään mistään esimerkiksi perintöä. Tyhjästä lähtenyt, työn ohella opiskellut ja saanut hyvän aseman työelämässä. Vienyt pienet lapset päivähoitoon. Naapurin akat lihottavat muka kotirouvana ja vielä ilkkuvat, että miten sinä viitsit. En pidä oikeana, että minä maksan lähes 40 prosenttia veroja, että joku voi kääntää kylkeä kotona.
AP valittaa ruuan hinnasta, palstan nerot vauhkoaa aivan muista asioista. Klassikko.