Siis onko "selän peseminen" joku kiertoilmaus
Seksille siis? Vai harrastavatko jotkut pariskunnat tosissaan sitä, että vuorotellen pesevät toistensa selät suihkussa?
Ihmettelen kovasti. Minun selkääni ei ole kukaan koskaan pessyt, mutta eihän selän peseminen vaikeaa itsekään ole. 🤔
Kommentit (42)
Ei ole kiertoilmaus normaalissa puheessa. Sitten on ne peervot setämiehet erikseen
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla joissain kylpylöissä on selänpesijöitä, siis ihan oikeasti :D No kaipa he hierontaakin ja jotain jalkahoitojakin tarjoavat. Itse en kyllä suostunut sellaisen käsittelyyn kun en tykkää siitä että joku tuntematon tulee iholle.
Olihan niitä ennen Suomessakin, et taida olla riittävän vanha että muistaisit esimerkiksi sarjan Hyvät herrat.
Kyllä selän pesemisessäkin on jotain outoa ja kieroutunutta.
Kyllä se tarkoittaa peppuseksiä aina.
N22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla joissain kylpylöissä on selänpesijöitä, siis ihan oikeasti :D No kaipa he hierontaakin ja jotain jalkahoitojakin tarjoavat. Itse en kyllä suostunut sellaisen käsittelyyn kun en tykkää siitä että joku tuntematon tulee iholle.
Olihan niitä ennen Suomessakin, et taida olla riittävän vanha että muistaisit esimerkiksi sarjan Hyvät herrat.
Suomessa yleisissä saunoissa oli kaikissa, muistan viela, mutta.... hmm se oli 70-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tarkoittaa peppuseksiä aina.
N22
Heitäpä trolli voltti !
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa? Kyllähän tällä saunakulttuuriin kirjaimellisesti viitataan, mutta oikeasti sillä tarkoitetaan elämänkumppanuutta. Puolisot tekevät toisilleen arkisia palveluksia, kuten selän pesun.
Aiheen vierestä, mutta olen aina ihmetellyt sellaisia ilmaisuja kuin "kylpeä saunassa" tai "pestä saunassa". Saunassahan hikoillaan ja ihon marraskerros poistuu, mutta se varsinainen pesu kyllä tapahtuu ihan muualla kuin löylyissä. Toki jossain vanhan ajan saunamökissä on liruteltu ämpärin avulla hiki pois, mutta nykyään peseydytään kyllä ihan suihkussa.
No se on selän pesemistä ei sen kummempaa :D
Meillä tarkoitti ihan pelkkää selän pesemistä harjalla tai pesusienellä. Ällöttävää kehitellä kaksimielisyyksiä kaikesta.
Te nuoret ootte ihania kun mietitte ja kysytte tällaisia 🥰
Saunakulttuurissa tuo on ollut ihan luonnollista. Kokeilepa ensi kerralla pesytyä pesuvadista. Kuinka hyvin selän pesu onnistuu?
Minulle se on aina tarkoittanut pelkkää selän pesemistä eikä ole tullut edes mieleen mitään muuta.
Asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä eikä käyttää typeriä kiertoilmaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä se tarkoittaa peppusexiä.
n18
Yöööööööök!
Selänpesijällä voidaan kyllä tarkoittaa puheissa elämänkumppania.
Meillä oli lapsuudessa kyllä tapana pestä isämme selkä saunassa. Yksi lapsi toiselle puolelle ja yksi toiselle. Isä käski aina hangata niin lujaa kuin jaksoimme. Tuntui, että hänen ihonsa kesti, vaikka kuinka lujaa hinkkasimme.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiertoilmaus normaalissa puheessa. Sitten on ne peervot setämiehet erikseen
Pervo setämies täällä terve - kyllä me naisystävän kanssa ihan toistemme selät pestään. Saunassa jos yrittää ähertää on hengenlähtö lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudenkodissa pestiin toisten selät. Onkohan jokin entisaikojen hellittelyjuttu, joka jäänyt elämään vain sanoihin.
Oikeasti ennen vanhaan selät olivat likaisia, taliköhnäisiä, kun saunassa käytiin vain kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudenkodissa pestiin toisten selät. Onkohan jokin entisaikojen hellittelyjuttu, joka jäänyt elämään vain sanoihin.
Tällä on tähän mennessä yli 100 yläpeukkua, mikä todistaa sen, että ei ainakaan saunassa ole ollut kiertoilmaisu. Varsinkin vanhemmilla ihmisillä on vaikea saada selkä pestyksi ilman mitään apuvälinettä.
Ehkä nuoremmilla suihkussa kävijöillä sillä on joku eri merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan niin setämiesslangia kuin olla ja voi.
Lapsena äidin kanssa pestiin toistemme selät ja nyt aikuisena pestään miehen kanssa toistemme selät. Oon luullut että se on ihan normaalia.
Meillä se tarkoittaa peppusexiä.
n18