Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei mun kunto nouse?

Vierailija
05.05.2021 |

Olen ollut joitakin vuosia ihan sohvaperunana, mut maaliskuussa tajusin kuinka surkeassa kunnossa olen. Siitä asti olen kuntoillut väh 4krt viikossa. Teen 45-60min lenkkejä pituudeltaan 5-6km. Kerran pääsin 5km alta 40min.
Tänään taas oli ihan pakkopullaa. Ei kulkenut yhtään ja olin henkihieverissä jo alta kilometrin matkalla. Vedin kuitenkin sen 5km, mut ei kyl tuntunut yhtään hyvältä.

Olisin odottanut että parin kk:n säännöllinen kuntoilu olisi edes vähän auttanut, mut ei siltä tunnu. Taidan olla liian hätäinen. Milloin sen alkaa tosissaan huomaamaan että kehitytty on? Paino on nyt pudonnut 2kg ja vyötäröstä hävinnyt 5cm mikä on hyvä, mut se kunto on yhä paska.
Olen nainen 46v 74kg

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuo ikä. Jos olisit 10 vuotta nuorempi, kunto olisi tuntunut parantuneen jo lyhyemmän ajan sisällä.

Vierailija
2/9 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on varmasti kunto kasvanut, mutta voisiko yksipuolisuus puuduttaa henkisesti? Voisit pitää lenkeistä vaikka viikon tauon ja tee vaikka Youtubesta kehonpainotreeni, kahvakuulaa, tanssi yms. Tai käy pyöräilemässä. Tee myös lihashuoltoa. Ainakin omalla kohdallani tauon jälkeen lenkki kulkee taas hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä nyt alussa ainakin, useamman päivän taukoja juoksusta ja tee vaikka lihastreenejä välipäivinä. Pelkkä juoksu noin yhtäkkiä kuulostaa kuluttavalta, et pääse myöskään palautumaan kunnolla ja siten voimistamaan kroppaasi. Muistathan myös monipuolisen ruokavalion tärkeyden, sitä ei korvaa mikään.

Hienoa kun olet noin ahkerasti alottanu kuntoilun! Peukut sille.

Vierailija
4/9 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset surkeassa kunnossa? Tee lihaskuntotreeniä niin jalat jaksaa paremmin.

Vierailija
5/9 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on varmasti kunto kasvanut, mutta voisiko yksipuolisuus puuduttaa henkisesti? Voisit pitää lenkeistä vaikka viikon tauon ja tee vaikka Youtubesta kehonpainotreeni, kahvakuulaa, tanssi yms. Tai käy pyöräilemässä. Tee myös lihashuoltoa. Ainakin omalla kohdallani tauon jälkeen lenkki kulkee taas hyvin. 

Olisiko suositella jotain youtubesta?

Vierailija
6/9 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

man valmennusfilosofiani mukaan on olemassa neljä seikkaa, joista kunnon kohotus muodostuu. Ja nämä pätevät niin voima-, kestävyys-, taito- kuin nopeusharjoittelussa. Tärkeysjärjestyksessä ne ovat:

Säännöllisyys

Lepo

Progressiivisuus (eli harjoittelun nousujohteisuus)

Suunnitelmallisuus

Periaatteessahan nämä kaikki näkyvät aina kaikissa kuntoiluissa, mutta se paljonko kuntoilija painottaa mitäkin, vaihtelee tavoitteista riippuen. Oman katsantokantani mukaan harjoittelussa painotetaan vakavasti numerosta 1. alkaen niin monta kohtaa kuin mitä omat tavoitteet vaativat. Niinpä kuntoa ylläpitävälle harrastelijalle riittää 1. kohta: säännöllinen kuntoilu ilman että tarvitsee sen kummemmin muista kohdista välittää. Jos taas kuntoa haluaa nostaa, tulee yleensä alkaa ottaa muitakin kohtia huomioon; lepopäivien pitämisiä ja harjoittelun nousujohteisuutta. Jos edelleen haluaa optimoida harjoitteluaan ja päästä kohti parhainta mahdollista kehitystä, tulee kaikki neljä kohtaa ottaa harjoittelussa huomioon.

mies53v

Vierailija
7/9 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi lenkki välissä kulkee huonosti, niin ei se vielä mitään meinaa. Välillä kulkee, toisinaan ei, sellaista se on kovempikuntoisellakin.

Vierailija
8/9 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveletkö vai mitä?

Vierailija
9/9 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun keho ei ehdi palautua lenkkien välissä + kehon rasitus taitaa olla sulla liian yksipuolista.

Toinen mikä melko varmasti on sulla pielessä, on ruokailu. Voisin lyödä vaikka vetoa, että et syö tarpeeksi, mikä vaikuttaa suoraan tietysti sekä palautumiseen että itse suoritukseen. Eihän se autokaan kulje ilman polttoainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi