Miten valitsen sisustusvärit?
Ihan hukassa. En ymmärrä väreistä mitään. Mitä katsotaan esim värilastuista tai värikartasta? Mitkä värit sopii yhteen?
Kommentit (6)
Eihän siihen mitään sääntöä ole. Mistä väreistä pidät itse?
Meillä on aika värikäs koti. Värityksen idean poimin mielestäni ihanan värisestä vanhasta talosta (murrettua vihreää, harmaan sinistä, okrankeltaista, tiilenpunaista, harmaata ja valkoista).
Katselet kuvia lehdistä ja netistä, ja poimit värit, kun löydät mielestäsi kivan näköisen värityksen.
Tikkurilalla on netissä värikokeiluohjelma, jolla voit kokeilla värejä sisustukseen.
Valitset ne mistä tykkäät. Meillä ei todellakaan uutta taloa sisustettu ällö valkoiseksi kokonaan. Löytyy murrettua vihreää, sinistä, pinkkiä, harmaata ja ihan tummat värit, on meidän näköinen koti...
Kyllä siihen on sääntöjä, sävyjä, kontrasteja ja harmonioita.
Usein ne näytepalojen sävyt näyttävät tummemmilta seinissä.
Voit valita esim saman värin eri tummuusasteita ja piristykseksi muutama yksityiskohta vastavärissä. Tai sitten eri värejä, mutta sama voimakkuus. Tärkeintä, että itse tykkäät.
Valitse värejä, sävyjä ja niiden yhdistelmiä, joiden keskellä tunnet olosi kotoisaksi ja jotka rauhoittavat sinua.
Itse tykkään vaaleista lämpimistä sävyistä yhdistettyinä tummiin sinisen ja vihreän sävyihin. Punainen on minusta kiva väri muuten, mutta ei sisustuksessa, samoin viileistä sävyistä en tykkää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Valitse värejä, joista pidät. :) Ei niitä lastuja ja karttoja ole mikään pakko käyttää.