Vonnegutin kirjat. Nämäkö klassikkoja?
Kommentit (32)
Jättäähän ne vähän etäisiksi. Muistaakseni pidin Sirens of Titanista, mutta siitä on hirmuisesti aikaa.
Galapagoksen luin, ja tykkäsin. Teurastamo 5 yritin 3 kertaa mutta aina jäi kesken.
Mestarien aamiainen: paikoittain hauska ja hyvin kirjoitettu mutta varmaan aikaansa sidottu kun varsinaista sisältöä ei enää löytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Rented a tent, a tent a tent. Mitä oot lukenut? (Ei sillä, että mulla olisi kovin tuoreessa muistissa, luin Vonnegutia joskus parikymppisenä ja nyt oon jo 40.)
Teurastamon ja pari muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rented a tent, a tent a tent. Mitä oot lukenut? (Ei sillä, että mulla olisi kovin tuoreessa muistissa, luin Vonnegutia joskus parikymppisenä ja nyt oon jo 40.)
Teurastamon ja pari muuta.
Pitää hyväksyä sekin, ettei kaikki oo kaikille, klassikotkaan. Esim. mä rakastan Tolstoin Anna Kareninaa ja pidän myös Sodasta ja rauhasta, mutta monen mielestä ne on ihan hirveän uuvuttavaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Oli edelläkävijä.
Onkohan nämä yksinkertaisesti vanhentuneet ja siksi eivät liikuta mua nyt kun ne luen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli edelläkävijä.
Onkohan nämä yksinkertaisesti vanhentuneet ja siksi eivät liikuta mua nyt kun ne luen?
Todennäköisesti.
Luin aikoinaan koko hänen tuotantonsa, mutta ei kiinnostaisi enää.
Teurastamo 5 on mielestäni hyvä.
Sen verran on elämä potkinut päähän ja nähnyt paskaa osuvan muillakin ropeliin, että osui ja upposi.
Oma suosikkini on "Kissan kehto", jota ei myöskään voi kovin hilpeänä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli edelläkävijä.
Oletko lukenut koskaan Aleksis Kiveä? Kirjat pitäisi olla klassikkoja ja Kivi kansalliskirjailija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli edelläkävijä.
Oletko lukenut koskaan Aleksis Kiveä? Kirjat pitäisi olla klassikkoja ja Kivi kansalliskirjailija.
No mut ne onkin niin vanhoja jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli edelläkävijä.
No mut ne onkin niin vanhoja jo.
Mä en koe, että kirjan ikä jotenkin vieraannuttais. Mun mielestä kirjallisuus on mahtava ikkuna menneisyyteen. Esim. Raamattu. Kävin opiskeluaikanani vielä teologien hepreankurssin, ja se antoi ihan uskomattoman tunteen, että luen nyt alkukielellä jotain tuhansia vuosia vanhaa. Lopulta ihminen ei kuitenkaan ole muuttunut niin paljon.
Aloittajan tyhjentävä analyysi kirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on maksuton kirjasto. Ei tarvitse olla joutilasta aatelistoa lukeakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasit varmaankin väärään ketjuun.
Luetaan luetaan, sivu toisensa jälkeen luetaan. Loputtomasti käännellään sivuja.
Mutta ymmärretäänkö mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasit varmaankin väärään ketjuun.
Servaus
Itse en tykännyt yhtään Sieppari ruispellossa kirjasta. Varmaan huonoin lukemani kirja. Silti sitä pidetään klassikkona, jota pakkoluetetaan kouluissa. Minäkin luin sen koulussa.