Omistan yhdet kengät.
Masennuksen takia. Miten alkaa suurentaa kenkä kokoelmaa? millaisia kenkiä tarvitsen? monet kengät omistat?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian monet. Tykkäsin ennen korkokengistä ja käytin siistejä ihan laadukkaita Gaborin korollista kävelykenkiä töissä. Nyt ne näyttävät kauniilta, mutta lenkkarit ovat niin paljon paremmat jalassa, että en ole viitsinyt korkokenkiä pistää päälle ja etätöissä ei kenkiä tarvitse. Haluatko ap? :)
Lenkkareitakin on muutamia, kun olen ostanut niitäkin useat. Sitten on tietenkin saappaat, parit vaelluskengät ja sandaaleja. Talvella on tietenkin omat kenkänsä.
Minulla on iso jalka :D
T. AP
39 minulla, kengissä noin 8 cm korko, joka on tukeva, mutta nätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian monet. Tykkäsin ennen korkokengistä ja käytin siistejä ihan laadukkaita Gaborin korollista kävelykenkiä töissä. Nyt ne näyttävät kauniilta, mutta lenkkarit ovat niin paljon paremmat jalassa, että en ole viitsinyt korkokenkiä pistää päälle ja etätöissä ei kenkiä tarvitse. Haluatko ap? :)
Lenkkareitakin on muutamia, kun olen ostanut niitäkin useat. Sitten on tietenkin saappaat, parit vaelluskengät ja sandaaleja. Talvella on tietenkin omat kenkänsä.
T. AP
minulla 41-42. Kamalaa, tiedän, mutta niin vain on........
Kannattaa syynätä kenkäkauppojen alennusmyyntejä ja ostaa vähän kalliimpaa alennuksella. Mutta kyllä minä ostin juuri marketista kesäkengät ja ne ovat hyvät jalassa. Marketeissakin on monenhintaisia kenkiä.
Mutta ehdottomasti osta kengät uutena, ei mitään kirpputorivirityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. AP
Riekerillä on isoja kokoja ja se on hyvä kenkämerkki. Sillä on tosi kivoja kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenkiä sään ja elämän mukaan. Esim. sellaiset talvikengät ettei palele tai liukastu, kesäkengät joissa jalat ei hikoile, kengät sateelle, mahdollisesti urheiluun tai muuhun harrastukseen (esim. lenkkarit tai vaelluskengät), jotkut siistit silloin kun pitää/haluaa pukeutua vähän hienommin.
Onko totta että halvalla ei saa hyvää? tarkoitetaanko halvalla nyt esim alle 50 euron?..
Ainakaan minä en ole saanut. Gaborin kengät maksavat n. 110-160 e, alessa jotkut jämäkappaleet halvemmalla.
Mielummin vähän ja hyviä kenkiä kuin paljon huonoja. Mieti omaa todellista elämäntyyliäsi äläkä hanki jotain vain siksi, että muillakin on.
Minulla on tällä hetkellä kahdeksan paria, näistä riittää minulle kengät jokaiseen tarpeeseen.
Talvisaappaat kunnon pitopohjalla
Sirommat saapikkaat, joita käytän syksyllä ja keväällä
Kumisaappaat
Juoksulenkkarit
Kävelykengät
Ballerinat
Sandaalit
Korkokengät juhliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. AP
Tyttärelläni, 20 vuotta, on myös. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenkiä sään ja elämän mukaan. Esim. sellaiset talvikengät ettei palele tai liukastu, kesäkengät joissa jalat ei hikoile, kengät sateelle, mahdollisesti urheiluun tai muuhun harrastukseen (esim. lenkkarit tai vaelluskengät), jotkut siistit silloin kun pitää/haluaa pukeutua vähän hienommin.
Onko totta että halvalla ei saa hyvää? tarkoitetaanko halvalla nyt esim alle 50 euron?..
Riippuu ihan tarkoituksesta. Esim. vaelluskenkiä ei tuolla hinnalla saa hyviä, mutta jotkut juhlakengät joilla ei paljoa kävellä kylläkin, tai kevyet kesätossut. Kannattaa katsella alennus- ja poistomyyntejä, outletejä jne, joskus löytyy "käytettynä" (= joku käyttänyt vähän ja myy pois kyllästyttyään uuden veroisina) myös hyviä. Ihan marketeista voi löytyä kelvollisia kenkiä sopuhintaan, varsinkin jos tarkoituksenmukaisuus (esim. lämpimät talvikengät) on pääasia eikä mahdollisimman hieno ulkonäkö.
Mulla on aivan liian monet kengät, koska vuosia sitten innostuin shoppailemaan... Mutta nämä riittäisivät hyvin:
-vaelluskengät, näillä pärjää maastossa ja kaupungissakin huonolla säällä
-talvisaappaat, joilla pärjää kylmässä ja märässä ja sen verran siistit että kehtaa kuökea kaupungillakin
-sandaalit joilla hyvä kävellä maastossa
-siistimmät sandaalit esim. hameen kanssa kaupungilla käyettäväksi
-tennarit
-lenkkarit
-ballerinatossut
-juhlakengät
Monille muille nämä eivät varmasti olisi sopiva valikoima, mutta omaan elämään kylläkin. En tarvitse esim. erityisen siistejä työkenkiä tjsp.
Raspia ei suositella kantapäihin, vaan mielummin Schollin jalkavoidetta. Voide maksaa jotain 7 e, mutta on riittoisaa ja tosi ihana jaloille pitkään. Muut vastaavat halvemmat voiteet ovat olleet ihan kakkoja, olen kokeillut varmaan 5-8 eri voidetta.