Pitääkö mennä lääkäriin? Orava puri minua!
Oli jähnettynyt pihalleni ja mennin lässyttämän sille ja tulin käsi ojossa kohti. Hipasin sitä ihan hieman ja se suorastaan syösyi käteeni kiinni ja jäi roikkumaan!
Pieni pintahaava tuli.
Kommentit (33)
Kannattaa käydä. Jäykkäkouristustokote voimassa?
Onko sulla jäykkäkouristusrokotus kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä. Jäykkäkouristustokote voimassa?
*rokote 😁
Joo jäykkäkouristus, aid ja korona ja mitä lie. Mutta aina kun elukka puree niin pitäis kyllä lääkäriin ottaa yhteyttä.
Millä sait irti, yleensä orava puree niin kauan, että hampaat on taas yhdessä. Inhottava otus. Rotta se on vain kauniimmassa paketissa.
Eniten mä pelkäisin vesikauhua. Jos saa tartunnan eikä lääkitystä aloiteta ennen kuin oireet alkavat, niin se on sitten täysin varma kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Millä sait irti, yleensä orava puree niin kauan, että hampaat on taas yhdessä. Inhottava otus. Rotta se on vain kauniimmassa paketissa.
Orava.. inhottava otus... wtf
Kuka menee koskemaan villieläintä? Tottakai se puree kun joku 100-kertaa isompi hyökkää kiinni. Ei eläimet ajattele kuin ihmiset..
Mutta ensimmäinen osoite sinulle on lääkäri. Vaikka olisikin pintavaurio.
Ohje on, että pitäisi eläimen puremasta aina käydä.
(Ennen kuin viisastelijat kysyvät hyttysistä, niin tarkennetaan, että eläimen jolla on hampaat)
Mulla puraisi orava kaulaan, tuli iso tummanpunainen jälki... että mitähän v...ua
Vierailija kirjoitti:
Mulla puraisi orava kaulaan, tuli iso tummanpunainen jälki... että mitähän v...ua
Ja Sanni tykkää
Mitä ihmettä te oikein puuhastelette luonnossa, kun oravat puree?
Orava saa katkaistua koko sormen!!!! Yhellä puraisulla!!!!
Pidin joskus oravia söpöinä ja symppiksinä, mutta muutama vuosi sitten niistä tuli oikea maanvaiva. Tosi rohkeasti tulivat terassille etsimään ruokaa, kiipesivät grilliin ym. Eivät onneksi hyökänneet päälle, mutta eivät paljon ihmisiä säikkyneet. Öisin juoksivat välikatolla, ettei kukaan pystynyt nukkumaan. Pääsevät ihan käsittämättömän pienistä reiistä sisään.
Joten siihen loppui oma oravarakkaus, ovat oikeasti petoeläimiä. Vaikka hieman tosiaan söpömmässä paketissa, kuten joku osuvasti ilmaisi.
Itse kävisin lääkärissä varmuuden vuoksi, vertaisin rotan puremaan.
Aina suositellaan että eläimen puremaa käy näyttämässä lääkärille, varsinkin villieläimen, sieltä lääkäriltä saa tarvittaessa antibiootttikuurin. Jäykkäkouristusrokotekin on hyvä olla voimassa, jos ei ole niin sen saa samalla.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mä pelkäisin vesikauhua. Jos saa tartunnan eikä lääkitystä aloiteta ennen kuin oireet alkavat, niin se on sitten täysin varma kuolema.
Jäykkäkouristus on myös tappava. Vesikauhu taitaa olla harvinainen (vaikkakaan ei mahdoton) Suomessa. Mutta jäykkäkouristuksesta olisin enemmän huolissani. Jos ei ole rokote voimassa tai ei ole varma/muista milloin on ottanut sen, niin kannattaa se käydä ensimmäisenä ottamassa.
Kuten joku kerran sanoi: orava on rotta jolla on hieno turkki päällä.
Kai puhdistit pureman samantien?