Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teen kolmivuorotyötä hoitajana ja olen yh. Lastensuojeluilmoitus on tehty.

Vierailija
05.05.2021 |

Koulun mielestä olen jättänyt lapset (9 v. ja 11 v.) toistuvasti heitteille koska olen iltoja ja joskus öitä pois kotoa. Tämä tuli ilmi kehityskeskusteluissa. Lapsilla pitäisi olla hoitaja. Hoitajaa en kuitenkaan mistään saa. Sosiaalitoimesta sanottiin vain että minun pitää järjestää työni niin että teen päivävuoroa. Tämä taas ei ole työn luonteen vuoksi mitenkään mahdollista. Myöskin palkkaan vaikuttaa monta sataa euroa jos vaihdan jonnekin päivätyöhön. Pelkkä peruspalkka on onneton.

Kommentit (299)

Vierailija
21/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä sanot lastensuojelulle että hankkivat sitten hoitajan tai hoitopaikan siksi aikaa kun olet töissä. Huostaanotto tai sun työttömyytesi tulisivat yhteiskunnalle monin verroin kalliimmaksi.

Missä muuten isä on?

Vierailija
22/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni lastensuojeluilmoitus tehdään muihin syihin vedoten kuin että vanhemman työajat eivät ole sosiaalitantoille mieleinen. Lapset ovat 9 ja 11 vuotiaita, joten hoitajan kyllä tarvitsevat, eivät saa eikä pidä olla kahdestaan. Jumpattavaa siis riittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna sitten heidät huostaan. Sulla on 2 vaihtoehtoa, huostaan tai työttömäksi. Kumpi parempi?

Vierailija
24/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä sanot lastensuojelulle että hankkivat sitten hoitajan tai hoitopaikan siksi aikaa kun olet töissä. Huostaanotto tai sun työttömyytesi tulisivat yhteiskunnalle monin verroin kalliimmaksi.

Missä muuten isä on?

Isä on lähtenyt jo vuosia sitten ja perustanut uuden perheen. Molemmat vanhempani ovat kuolleet, sisaruksia ei ole. Lasten isän isovanhemmat lähtivät lasten elämästä isän uuden perheen myötä.

Ap

Vierailija
25/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli 70-luvulla vuorotyössä ja isä toisella paikkakunnalla. Koko kylässä ei ollut mitään päiväkotia. Olin iltoja kotona 7 vuotiaana 10 vuotiaan sisaruksen kanssa ja kun sisko muutti 15 vuotiaana kaupunkiin opiskelemaan, olin 12 vuotiaana iltoja ja öitä yksin. Ei sitä silloin erikoisena pidetty. Lankapuhelimella sai soittaa äidin työnumeroon, jos tuli hätä.

Ei voi nykyaikaa verrata siihen aikaan.

Miksi ei? Nykyään lapsilla on puhelimet. Minun lapsuudestani 80-luvulla jotkut kaverit jopa laittoivat ruoan valmiiksi työstä palaaville vanhemmilleen.

Vierailija
26/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä jäät työttömäksi hoitamaan kouluikäisiä lapsiasi. Työpaikka kielitaidottomalle m u u al ta m u u t ta ne e lle. Näin ne hommat toimii.

Vierailija
27/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Jos tulee tulipalo tai ryöstäjä ovelle, niin miten lapset pärjäävät? Muu ratkaisu pitää keksiä.

No mikä se ratkaisu on?

1) Hankit hoitajan lapsille

2) Siirryt päivätöihin

3) Irtisanoudut nykyisestä työpaikastasi ja jäät sitten vaikka työttömäksi, jos et päivätöitä löydä.

Vierailija
28/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin pienet lapset voivat oikeasti pelätäkin yksinoloa, vaikka esittävät reipasta. Äkkiä alkaa mielikuvitus laukata.

Vierailija
29/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin työterveyteen kun jäin lasten kanssa yksin.

Vierailija
30/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muuten isä on?

Isä on lähtenyt jo vuosia sitten ja perustanut uuden perheen. Molemmat vanhempani ovat kuolleet, sisaruksia ei ole. Lasten isän isovanhemmat lähtivät lasten elämästä isän uuden perheen myötä.

Ap

Lapsilla on lain mukaan oikeus isäänsä. Käsket Sosua laittamaan rattaat pyörimään ja isän kantamaan vastuunsa

Vierailija
31/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät ovat?

Ei ole. Mainitsin aiemmin että hoitajaa ei vain ole.

Ap

50-luvulla puhuttiin aina "isättömistä lapsista", niitä on siis nykyäänkin. Aikamoinen ihmeotus on isätön lapsi, miten hänet on saatu aikaan? Oikeammin pitäisi puhua lapsensa hylänneistä isistä.

Vierailija
32/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten isä ei halunnut osallistua hoitoon? Etkö halunnut sitä ja teit sen mahdollisimman hankalaksi?

Vierailija
33/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Jos tulee tulipalo tai ryöstäjä ovelle, niin miten lapset pärjäävät? Muu ratkaisu pitää keksiä.

No mikä se ratkaisu on?

2) Siirryt päivätöihin

3) Irtisanoudut nykyisestä työpaikastasi ja jäät sitten vaikka työttömäksi, jos et päivätöitä löydä.

Kerrassaan mielettömän upeita ideoita!

Vierailija
34/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9 ja 11 pärjää jo.

Ei pärjää nykyholhoussossusuomessa edes 17v.11kk.

Niin, nämähän ovat nykymääritelmän mukaan lapsosia, vaikka parta rehottaisi.

Vierailija
35/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda päivätöihin. Hoitajille riittää töitä kyllä.

Vierailija
36/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muuten isä on?

Ap

Eikö olisi korkea aika tutustuttaa lapsenlapset isovanhempiinsa? Kai se on sinullakin aloitteen mahdollisuus?

Vierailija
37/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli 70-luvulla vuorotyössä ja isä toisella paikkakunnalla. Koko kylässä ei ollut mitään päiväkotia. Olin iltoja kotona 7 vuotiaana 10 vuotiaan sisaruksen kanssa ja kun sisko muutti 15 vuotiaana kaupunkiin opiskelemaan, olin 12 vuotiaana iltoja ja öitä yksin. Ei sitä silloin erikoisena pidetty. Lankapuhelimella sai soittaa äidin työnumeroon, jos tuli hätä.

Ei voi nykyaikaa verrata siihen aikaan.

Miksi ei? Nykyään lapsilla on puhelimet. Minun lapsuudestani 80-luvulla jotkut kaverit jopa laittoivat ruoan valmiiksi työstä palaaville vanhemmilleen.

Standardit ovat eri. Voinko minä laittaa 12-vuotiaani tehtaaseen töihin? Olihan se vielä ihan normaalia niihin aikoihin, kun mummoni syntyi.

Vierailija
38/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä se ratkaisu on?

2) Siirryt päivätöihin

Kerrassaan mielettömän upeita ideoita!

Älä jaksa olla lapsellinen.

Vierailija
39/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, miten yhteiskunta pyrkii vaikeuttamaan ihmisten elämää. Mistä ihmeessä hoitaja saisi tuosta noin vain päivätyötä, kun ylivoimaisesti suurin osa hoitotyöstä on vuorotyötä? Eikä hoitajien palkoilla maksella lastenhoitajien palkkioita. Onko isovanhempia lähistöllä? Voisivatko he tulla luoksesi yöksi, kun sinulla on yövuoro? Tämä ei enää sinua auta, mutta ei kannata ihan kaikkea elämästään kertoa koulussa.

Vierailija
40/299 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päiväkodeissa vuorohoitoa pikkukoululaiselle?