Teen kolmivuorotyötä hoitajana ja olen yh. Lastensuojeluilmoitus on tehty.
Koulun mielestä olen jättänyt lapset (9 v. ja 11 v.) toistuvasti heitteille koska olen iltoja ja joskus öitä pois kotoa. Tämä tuli ilmi kehityskeskusteluissa. Lapsilla pitäisi olla hoitaja. Hoitajaa en kuitenkaan mistään saa. Sosiaalitoimesta sanottiin vain että minun pitää järjestää työni niin että teen päivävuoroa. Tämä taas ei ole työn luonteen vuoksi mitenkään mahdollista. Myöskin palkkaan vaikuttaa monta sataa euroa jos vaihdan jonnekin päivätyöhön. Pelkkä peruspalkka on onneton.
Kommentit (299)
Tottahan tuo on. Jos tulee tulipalo tai ryöstäjä ovelle, niin miten lapset pärjäävät? Muu ratkaisu pitää keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Jos tulee tulipalo tai ryöstäjä ovelle, niin miten lapset pärjäävät? Muu ratkaisu pitää keksiä.
No mikä se ratkaisu on?
No olen mä siitä samaa mieltä koulun kanssa, että onhan toi heitteillejättö. Mutta miten tuon ratkaiset, sitä en osaa sanoa.
Käytin sanaa tun ke ut uja ja kommenttini ei läpäissyt sensuuria. Olisinn halunnut kommentoida mahdollista murtovarkautta tähän.
Sosiaalitoimi on oikeassa, sinä valitettavasti väärässä. 9v on liian pieni, 11v vois vielä mennä, jos ei tarvitsisi huolehtia pikkusisaruksestaan
Sun pitää hommata lapsille hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä se ratkaisu on?
Tervetuloa vain sitten kortistoon. Tai selvitä ensin saisitko päivävuorossa työskentelevänä toimeentulotukea.
Äitini oli 70-luvulla vuorotyössä ja isä toisella paikkakunnalla. Koko kylässä ei ollut mitään päiväkotia. Olin iltoja kotona 7 vuotiaana 10 vuotiaan sisaruksen kanssa ja kun sisko muutti 15 vuotiaana kaupunkiin opiskelemaan, olin 12 vuotiaana iltoja ja öitä yksin. Ei sitä silloin erikoisena pidetty. Lankapuhelimella sai soittaa äidin työnumeroon, jos tuli hätä.
Et kai sinä tosissasi ole jättänyt 9 ja 11 v. lapsia yksin yöksi kotiin? Jos olet niin sietääkin tehdä lasun.
Mikä tätä maata riivaa? Yksinhuoltaja ei voi mennä edes töihin enää. Hoitajaa ei kuitenkaan tipu avuksi. Noinko yksinkertaista se on iäkkäämmälle ihmiselle joka on tehnyt 20 vuotta työtään, vaihtaa ”vaan jonnekin” töihin? Kyllä se on yleensä täysin kestämätön ratkaisu ottaa velallisena lopputili vakituisesta työpaikasta, ehkä muuttaa (millä rahalla), vaihtaa lasten koulut, ystäväpiiri, tuttu ympäristö, ostaa ehkä auto (millä rahalla).
Kylkä tuon ikäiset pärjää, kun on joku jolle soittaa jos tulee hätä.
Suomessa pärjää varsin hyvin työttömänä yksinhuoltajanakin. Koulu on täysin oikeassa. Ajattelisit lapsiasi, etkä varallisuuttasi. Läsnäolo on tärkeintä, ei uudet vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Äitini oli 70-luvulla vuorotyössä ja isä toisella paikkakunnalla. Koko kylässä ei ollut mitään päiväkotia. Olin iltoja kotona 7 vuotiaana 10 vuotiaan sisaruksen kanssa ja kun sisko muutti 15 vuotiaana kaupunkiin opiskelemaan, olin 12 vuotiaana iltoja ja öitä yksin. Ei sitä silloin erikoisena pidetty. Lankapuhelimella sai soittaa äidin työnumeroon, jos tuli hätä.
Ei voi nykyaikaa verrata siihen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä se ratkaisu on?
Lapset isälle, lapset huostaan, työttömäksi jääminen, päivätyö, työpaikan vaihto. Miksi minun pitäisi se ratkaista? Fakta on, että noin pienet lapset eivät kuulu keskenään säännöllisesti kotiin!
Ap tässä. Lapset voivat soittaa jos tulee hätä. Olen töissä lähellä, alle kahden kilometrin päässä päässä. Lapsilla on hätänumero tallessa, sekä naapurin rouva yläkerrassa jonka kelloa voi soittaa hädässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä se ratkaisu on?
Lapset isälle, lapset huostaan, työttömäksi jääminen, päivätyö, työpaikan vaihto. Miksi minun pitäisi se ratkaista? Fakta on, että noin pienet lapset eivät kuulu keskenään säännöllisesti kotiin!
Täysin elämästä vieraantunutta tajunnanvirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä lasten isät ovat?
Ei ole. Mainitsin aiemmin että hoitajaa ei vain ole.
Ap
Kohta saat varmasti hienon neuvon: vaihda työpaikkaa! Se on sitten niin yksinkertaista! Vaihtaa vaan työpaikkaa, noin vain!