Kun tt-tukiasioita hoiti kunta, sain suuhuni yhteensä 8 ihammasmplanttia ja kaikki kodinkoneet ja huonekalut maksettiin mukisematta kun niille oli tarvetta
Myös silmälasit sai itse valita hyllystä. Nyt kun homma siirtyi Kelalle kaikesta joutuu tappelemaan
Kommentit (49)
Ihan itse on pitänyt hampaat ostaa. Silmälaseihin ei enää rahat riittäny joten ne maksoi mun eläkeläisäiti.
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse on pitänyt hampaat ostaa. Silmälaseihin ei enää rahat riittäny joten ne maksoi mun eläkeläisäiti.
T. Työtön
Itselläni hampaat kyllä kasvoi ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. TyötönItselläni hampaat kyllä kasvoi ihan ilmaiseksi.
No ei mulla kasva pois otetun hampaan tilalle uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopettaisit muiden rahoilla loisimisen ja menisit töihin?
Kaikilla suomen kansalaisilla on oikeus loisia, myös sinulla. Jos v*tuttaa niin aina voit alkaa itsekin loisia. Työpaikkaa, hyvää sellaista, jossa viihtyy on vaikea löytää.
Paskaako se ketään kiinnostaa, että viihtyykö työssään.
Olisi kyllä aika päästä tästä velliperseiden elatuslandiasta eroon ja pistää sohvalla makoilijatkin tekemään jotain, jos haluavat ylimääräistä rahaa.
Perustulo olisi ihan okei, eikä työttömässä elämäntavassakaan pahemmin vikaa ole, mutta on ihan typerää olettaa, että yhteiskunta kustantaisi pelit, vehkeet, kauneushoidot ja lomamatkat.
Lomamatkat olen kyllä maksanut aina itse.
ap
Totta meisselissä lomamatkoihin jää rahaa, jos kaiken muun maksaa yhteiskunta!!
t: omillaan elävä pieneläkeläinen, jolla ei ole varaa matkoihin!
Toimeentulotukilaissa sanotaan näin:
10 §
Alennettu perusosa
(30.12.2002/1294)
Edellä 1 ja 3 momentissa tarkoitettu alentaminen voidaan tehdä vain edellyttäen, että alentaminen ei vaaranna ihmisarvoisen elämän edellyttämän turvan mukaista välttämätöntä toimeentuloa eikä alentamista voida pitää muutenkaan kohtuuttomana. Alentaminen voi olla kestoltaan enintään kaksi kuukautta kerrallaan kieltäytymisestä tai laiminlyönnistä lukien.
Tuo viimeinen lause. Otin asiasta selvää niin Kela tulkitsee tuon siten, että toimeentulotuesta voidaan leikata vaikka vuoden putkeen kunhan toimeentulotukipäätöstä ei tehdä kerrallaan pidemmäksi aikaa kuin max kahdeksi kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
kyllä mä joudun pienestä palkasta nuo kaikki iha itee maksamaan :/
Ja minä maksan kaiken pienestä työttömyyskorvauksesta. En saa edes toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä mä joudun pienestä palkasta nuo kaikki iha itee maksamaan :/
Ja minä maksan kaiken pienestä työttömyyskorvauksesta. En saa edes toimeentulotukea.
Myyt ensin kaiken omaisuuden niin pääset sen jälkeen tt-tuen piiriin
Ei ap valehtele.
Sossu maksaa vakioasiakkailleen kaiken. Siksihän toimeentulotuet siirrettiin Kelalle, jotta olisi tasapuolisempaa.