Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö suositusten mukaan vai siten kuin kehosi tarvitsee

Vierailija
05.05.2021 |

Minkälainen on päivittäinen ruokasi?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä, mitä tekee mieli. Luotan siihen, että kroppa tietää tarpeen ja herättää halun syödä sitä, mitä se tarvitsee. Paino on ihanteellinen ja kaikki veriarvot osoittavat sen, että mitään syytä muuttaa ruokavaliota suositusten mukaiseksi ei ole. Kun kysyin asiaa lääkäriltä, hän sanoi "te olette terve ihminen, älkää muuttako mitään".

Vierailija
2/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sellaista ruokaa, millä kroppani voi hyvin. Suositusruoka keinoruokineen ja huonoine rasvoineen ei sitä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa edellä mennään.

Vierailija
4/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, kun on nälkä. Yleensä 1-2 krt/vrk. Voin hyvin.

Vierailija
5/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset on pitkälti laadittu sen mukaan mitä keho tarvitsee. Olen syönyt itse sävelten ja sen jälkeen korjannut puutostiloja. Nykyään pyrin syömään suositusten mukaan poislukien vanhoja peruja olevat yliherkkyydet gluteenia ja kaseiinia kohtaan ja painotus eettisempään kuin tehotuotettuun lihaan.

Vierailija
6/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositukset on pitkälti laadittu sen mukaan mitä keho tarvitsee. Olen syönyt itse sävelten ja sen jälkeen korjannut puutostiloja. Nykyään pyrin syömään suositusten mukaan poislukien vanhoja peruja olevat yliherkkyydet gluteenia ja kaseiinia kohtaan ja painotus eettisempään kuin tehotuotettuun lihaan.

Suositukset on laadittu teollisuuden tarpeiden mukaan, ei suinkaan kehon tarpeita ajatellen.

Vierailija
7/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön herkkuja. Terveellinen ruoka ei joko maistu miltään tai maistuu pahalta.

Vierailija
8/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ymmärrä, mikä on terveellistä.

Vierailija
9/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti syön sitä, mitä tekee mieli silloin, kun tekee mieli. Yleensä tekee mieli terveellisiä asioita. Painon kanssa on ollut vähän ongelmia. En pysty mukavasti syömään niin paljon, että saisin nostettua normaalipainoon.

Nyt raskaana on pitänyt vähän muuttaa tätä tapaa. Ennen söin noin kolme isoa ateriaa päivässä. Nyt pitää syödä vähän kerrallaan ja vähän väliä. Muuten ei mahdu ruoka mahaan. Eikä tulisi syötyä riittävästi. Toinen asia on, etten voi enää syödä mielitekojen mukaan. Mulla on raskausdiabetes. Sokeriherkut, banaani ja peruna esimerkiksi nostavat verensokeria liikaa. Onneksi raskaus ei kestä enää pitkään, koska mä rakastan perunaa :D Nyt vaan yritän syödä hiilareita tasaisesti ja syödä enemmän, vaikkei ole nälkä. Painokehitys on selkeästi jäljessä.

Eli nyt syön suositusten mukaan, koska nyt suositukset on se, mitä kehoni ja vauva tarvitsevat.

Vierailija
10/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitisisin sen mukaan, mitä kehoni kertoo tarvitsevansa (eli mitä mun tekee mieli), söisin tosi paljon sokerisia herkkuja. Mutta en syö niitä kovin paljon.

Vierailija
11/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen kehoani. Just nyt se vaatisi suklaata.

Vierailija
12/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ymmärrä, mikä on terveellistä.

Ymmärrän. Se mikä maistuu pahalle/ei miltään.

Vierailija
13/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti syön sitä, mitä tekee mieli silloin, kun tekee mieli. Yleensä tekee mieli terveellisiä asioita. Painon kanssa on ollut vähän ongelmia. En pysty mukavasti syömään niin paljon, että saisin nostettua normaalipainoon.

Nyt raskaana on pitänyt vähän muuttaa tätä tapaa. Ennen söin noin kolme isoa ateriaa päivässä. Nyt pitää syödä vähän kerrallaan ja vähän väliä. Muuten ei mahdu ruoka mahaan. Eikä tulisi syötyä riittävästi. Toinen asia on, etten voi enää syödä mielitekojen mukaan. Mulla on raskausdiabetes. Sokeriherkut, banaani ja peruna esimerkiksi nostavat verensokeria liikaa. Onneksi raskaus ei kestä enää pitkään, koska mä rakastan perunaa :D Nyt vaan yritän syödä hiilareita tasaisesti ja syödä enemmän, vaikkei ole nälkä. Painokehitys on selkeästi jäljessä.

Eli nyt syön suositusten mukaan, koska nyt suositukset on se, mitä kehoni ja vauva tarvitsevat.

Miksi uskot, että suositusruoka on hyväksi? Eihän keho ja vauva tarvitse keinoruokaa ja sopimattomia rasvoja.

Vierailija
14/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön sitä, mitä tekee mieli. Luotan siihen, että kroppa tietää tarpeen ja herättää halun syödä sitä, mitä se tarvitsee. Paino on ihanteellinen ja kaikki veriarvot osoittavat sen, että mitään syytä muuttaa ruokavaliota suositusten mukaiseksi ei ole. Kun kysyin asiaa lääkäriltä, hän sanoi "te olette terve ihminen, älkää muuttako mitään".

Miksi tätä alapeukutetaan? Ihan normaalia tuo on. Nykyään vain ihmiset ovat niin irtaantuneet luonnostaan, etteivät osaa kuunnella kehoaan.

Itse syön myös mielitekojen mukaan, enkä tällä tarkoita suklaata ja sipsiä 24/7. Syön silloin kun tekee mieli, ennen kuukautisia keho kerää ravintoa ja tällöin voisin syödä jatkuvasti. Kun taas kuukautisien jälkeen paastoan kevyesti muutaman päivän. Tunnen myös kuukautisten eri vaiheet ja ovulaation, joten ihan hyvin meillä viestintä kulkee. Nyt mielitekona on ollut porkkana, joten epäilisin c-vitamiinin puutosta ja mussutan sitten porkkanaa kilokaupalla :D

Vierailija
15/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun keho haluais vain juoda alkoholia ja syödä leivoksia päivät pitkät. Lisäksi kehoni viestii jatkuvasti kaipaavansa kahvia ja nuuskaa.

Katson järkevämmäksi olla kuuntelematta kehoani. Joten syön suositusten mukaan.

Vierailija
16/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon auttaa paasto. Kun 3-4 päivää on syömättä mitään ja juo pelkkää vettä tai yrttiteetä (ei mitään mehuja, edes vihannesmehuja), niin koulun inhokkiruoatkin rupeavat tuntumaan herkuilta.

Vähän helpompi vaihtoehto on, että kun ekana päivänä tulee nälkä, syö kananmunan, ja 1 kananmuna sen jälkeen aamuisin. Jos kananmunaa ei tee mieli, sitten ei ole vielä nälkä, vaan vaan vatsa vaan tyhjä, mikä on eri asia kuin nälkä. Oikean nälän tunnistaa siitä, että terveellinen ruoka rupeaa maistumaan. 

Vierailija
17/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen mitä keho tarvitsee. Nykyään syän vhh ja pari kertaa päivässä. Just nyt halutti ensimmäiseksi ateriaksi eilen kermaan itse tekemääni kanakeittoa ja vähän enemmän hiilareita, niin kävin ostamassa karjalanpiirakoita kaveriksi.

Vierailija
18/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskot, että suositusruoka on hyväksi? Eihän keho ja vauva tarvitse keinoruokaa ja sopimattomia rasvoja.

Siksi koska jos syön liikaa kerralla, tulee ähky ja närästys. Jos en syö tarpeeksi, minä laihdun ja vauva ei pääse kehittymään kunnolla. Jos syön liikaa hiilareita, mun verensokeri nousee, tulee huono olo, ja se on riski niin vauvalle kuin mulle. Diabetes ja diabetesruokavalio eivät ole mikään uskoon perustuva asia. Mä en missään vaiheessa sanonut syöväni keinoruokaa tai sopimattomia rasvoja, mitä niillä sitten tarkoitatkaan.

Vierailija
19/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä sattuu. Olen terve.

N45

Vierailija
20/89 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska jos syön liikaa kerralla, tulee ähky ja närästys. Jos en syö tarpeeksi, minä laihdun ja vauva ei pääse kehittymään kunnolla. Jos syön liikaa hiilareita, mun verensokeri nousee, tulee huono olo, ja se on riski niin vauvalle kuin mulle. Diabetes ja diabetesruokavalio eivät ole mikään uskoon perustuva asia. Mä en missään vaiheessa sanonut syöväni keinoruokaa tai sopimattomia rasvoja, mitä niillä sitten tarkoitatkaan.

Jos syöt suositusten mukaan, niin ruokasi on keinotekoista ja kyllästetty sopimattomilla rasvoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä