Mitä ajattelet aikuisesta ihmisestä, joka asetteleen ruuan lautaselle niin, ettei eri ainekset kosketa toisiaan?
Kommentit (38)
Tuli toi ikä väärään kohtaan. Hups. 🤭
Jos on ollut aina jollain lailla nirso ruoan kanssa.
En todennäköisesti ajattelisi mitään ihmeellistä.
Monia syitä mistä tämä voi johtua - autisminkirjon oire, nirsous, opittu tapa… Minä en siedä että tietyt ruoka-aineet koskettavat toisiaan. Esim. graavikala tai silli ei saa koskettaa salaattiin, koska en halua että maku tarttuu. En nyt syömättä jätä kuitenkaan.
Meitä mahtuu moneen junaan 😊
Ei halua syödä pitsaa, mämmiä ja sushia sekaisin.
Horoskooppimerkki? Anna kun arvaan...... neitsyt?
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten vatsassa? Onko useampi vatsalaukku?
No höh. Eihän se ole sama asia. En minäkään haluaisi että pääruoka koskisi jälkiruokaan vaikka ne sekaisin vatsassa menevätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään, onko siinä jotain erikoista?
On se nyt vähän hassua, kun lautasella on perunaa, kastiketta ja salaattia ja 5cm hajurako toisiinsa. Niinkuin pikkulapsilla.
Puhutko itsestäsi vai mittailetko useinkin toisten annoksia?
En usko, että kiinnittäisin huomiota. Mutta mä teen noin (olen tehnyt lapsesta saakka) ja olen autismin kirjolla. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen kyllä olen ja mun syömispäähänpinttymät lienevät oma asiani. Kylässä yritän kyllä käyttäytyä!
Aina jos nään että joku EI tee noin, ihmettelen onko heillä maku- tai tuntoaistia...
Itse teen aina noin ja yököttää ajatuskin lämmenneestä kurkusta joka on vähän perunamuussissa! Mulla on kyllä aika paljon näitä ”rajoitteita”, oksennan suoraan jos suussa joku tuntuu ällölle.
Laatikkoruuissa pitää jokainen haarukallinen koota niin että siinä on sopivassa suhteessa esim. lihaa ja perunaa.
Olen kuitenkin ihan elämässä menestynyt keskiluokkainen täti.
En ajattele mitään, paitsi jos se menee niin överiksi, ettei hän sitten voi syödä ollenkaan jos ne vahingossa koskettavat. Tällöin ajattelen, että hänellä on ehkä joku autismin kirjon häiriö. En sen enempää.
Minua ihmetyttää ne ihmiset, jotka kasaa lämpimän ruuan ja salaatin yhdeksi läjäksi. Mutta jokainen tyylillään, itse en halua syödä annosta, mikä näyttää biojäteastiasta kauhotulle. Esim. kastike ja peruna koskee toisiinsa, mutta salaatti erikseen lautasella
Ihan normaalia.
Itse syön keitonkin jääpalarasiasta, helppo asetella perunat yms omiin lokeroihinsa
Eipä ole tapana tuijottaa muiden lautasia. Kukin syököön tavallaan ☺️
En ajattele yhtään mitään, Miesystäväni on lievästi arperger ja hänelle on tärkeää mättää jokainen ruoka erikseen. Meneehän ne sitten mahassa sekaisin niin kuin kaikilla muillakin. Syömisen pitää olla mukava asia ja jokainen tyylillään.
Joku outo fobia.