Twin flame ja sielun pimeä yö
Onko kukaan käynyt läpi? Itselläni meneillään ns. perustarina: tavattiin kuin taivaallisen sattuman kautta, rakastuttiin, tunsin valtavaa sielunyhteyttä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Sitten aloimme triggeröidä toisiamme, kaikesta tuli vaikeaa ja nyt hän on poissa. Olen itkenyt 2kk putkeen eikä loppua näy, olen menettänyt kaiken tarkoituksen ja merkityksen tunteen elämässä. Tiedän, että ainoa tapa selvitä on mennä eteenpäin, unohtaa, rakastaa itseä ja kehittyä, mutta piru kun se on vaikeaa.
Muita jotka kokevat olevansa twin flame polulla ja olette keskellä sielun pimeää yötä/selvinneet siitä?
Kommentit (42)
On valitettavaa, miten moni lankeaa nykyään etenkin näihin itämailta alkunsa saaneisiin hengellisiin eksytyksiin. Ei kenenkään psyykelle tee hyvää ajaa itseään väkisin masennukseen ym. Etsikää Jeesusta niin löydätte aidon valon ja totuuden elämäänne ja sielunrauhan <3
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa tää. Mikä tuo sielun pimeä yö on? Onko se jotain muuta kuin tavallinen eromasennus?
"Sielun pimeä yö" ei liity twin flameen välttämättä millään tavalla. Se on oman henkisen prosessin läpikäymistä kun on perin pohjin ymmärtänyt, ettei onni löydy ns maallisista asioista eikä niihin takertumisesta, ja että omasta egosta luopuminen on välttämättömyys, koska olet huomannut sen olemassaolon perustuvan erehdykseen. Kun ymmärrät, että luopuminen on välttämättömyys, mutta et kuitenkaan välttämättä haluaisi sitä tehdä etkä luopua tottumuksistasi, on tilanne aika kinkkinen. Vain hyvin harvat ovat todella kulkeneet edes tähänkään asti.
Kaikki kokevat jossain vaiheessa elämäänsä syvää sydänsurua, kovaa tuskaa luopumisesta, ikävää ja menetystä. Twin flame -höpinät voi jättää omaan arvoonsa. Raastavat tunteet ovat tuttuja ihan kaikille. Toipumiseen auttaa ajan kuluminen, joka laittaa "ainutlaatuisen" suhteen uuteen perspektiiviin ja kontekstiin. Tsemppiä.
Päivitän nyt vähän:
Olen siis nyt yli 2 kuukautta kärsinyt jatkuvasti mm. paniikkikohtauksista, itkukohtauksista, painajaisista, dissosiaatiokohtauksista ja innottomuudesta. Paino on laskenut kun en saa syötyä ja kunto huonontunut kun en pääse liikkeelle. Olin saikulla pari viikkoa, nyt saan käytyä töissä, mutta päivät menee sumussa. Aivan järjetön romahdus. Olen yrittänyt opetella meditoimaan, hengitystekniikoita ym. Tuntuu kuin en olisi oma itseni enää.
Ja teille jotka ette usko twin flameihin: en ole varma uskonko itsekään, mutta se on ainoa keksimäni "järjellinen" selitys. Ikinä ei ero kenestäkään ole ollut minulle näin rankka, ei edes vuosien kumppanista. En todellakaan ymmärrä miksi tämä kaikki tapahtuisi, ellei sillä olisi jotain syvempää tarkoitusta.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tää twin flame hommeli on tosi rankka kokemus. Mulla on just menossa viimeset (toivottavasti) vaiheet egon kanssa tappelua. Ensin tavattiin, sitten tuli tuo dark night of the soul, sitten runner-chaser dynamiikka ja nyt ollaan tässä. Kauan on kestänyt tämä prosessi mutta kyllä se siitä.
Mä en ymmärrä näistä teksteistä mitään. Naurattaa ihan. Mistä me keskustelemme?
Joo samat fiilikset. Taidan olla onnekas, kun en tiedäkään.
Miksi aina kun ketjun aihe on vähänkään "henkisempi" sinne kerääntyy lauma "en usko, kuulematta roskaa" - kerho hokemaan sitä yhtä ja samaa?
Itseäni kiinnostaa twin flamet, vaikka omaani en ole kohdannutkaan (ja näiden dark night of the soul - juttujen jälkeen en ole varma haluankokaan) . Maailma on jännittävä paikka.
Twin Peaks oli hyvä sarja. Muistakaa "Pöllöt eivät ole sitä miltä ne näyttävät"
En itsekään ole keksinyt tälle muuta selitystä. Runner/chaser vaihe kesti 7 raskasta vuotta. Nyt olemme olleet jonkun vuoden kokonaan erossa. Oman valtavan henkisen kasvuharppauksen johdosta olen kuin eri ihminen ja todella onnellinen, vaikka jossain välissä ja pitkään olin varma että kuolen siihen pimeyteen. Nyt en edes halua häntä reaalielämääni, pysyköön kauempana.
Kokemuksia irti päästämisestä? Tuntuu, että viimeinkin alan päästämään hänestä irti. Ei pyöri mielessä 24/7. Jotenkin helpottavaa. Samalla ihmetyttää tämän tarkoitus. Tuleeko silti olemaan osa minua tulevaisuudessa?
Oletteko pystyneet rakentamaan parisuhdetta tf:n jälkeen? Kaipaatteko sellaista?
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko palstalla tai tunnetteko yhtään miestä joka kokee näitä twin flame-juttuja?
Minusta on ollut hieman kumma tässä twin flame hommassa, että
a) ensinnäkin oikein kukaan ei tunnusta olevansa runner eli juoksija/karkaaja. Aina löytyy ns. Jahtaajaa .
b) Miesten tarinat puuttuu lähes kokonaan. Kukaan mies ei puhu kaksoisliekki juttuja tai kokemuksia.
C) väärä liekki kokomuksia esitellään oikeina. Niinku esim. AP. Väärä liekki triggeroi oikea kasvattaa ja rauhoittaa yhtäaikaa.
D) juuri kukaan ei ole liekkinsä kanssa naimisissa.
F) usean liekki on joku julkimo jota ei ole edes tavannut koskaan.
Todella uskottavaa.
Vain Jeesus antaa rauhan ja rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
a) ensinnäkin oikein kukaan ei tunnusta olevansa runner eli juoksija/karkaaja. Aina löytyy ns. Jahtaajaa .
b) Miesten tarinat puuttuu lähes kokonaan. Kukaan mies ei puhu kaksoisliekki juttuja tai kokemuksia.
C) väärä liekki kokomuksia esitellään oikeina. Niinku esim. AP. Väärä liekki triggeroi oikea kasvattaa ja rauhoittaa yhtäaikaa.
F) usean liekki on joku julkimo jota ei ole edes tavannut koskaan.Todella uskottavaa.
Englanniksi on myös miesten kertomuksia, olikohan esim. Quora. Tässä Vauva.fi-ketjussa hyvää, että nähdään ihmisen oman psyyken kehityksenä.
Mietin, voiko ajatus kaksoisliekistä johtua esi-isistä? Siis siitä, että kaksi sielua yhdistyy, kun mies ja nainen saavat lapsen. Siitä ihmisille jää voimakas tunne, että kaksi on ollut yhdessä. Jos twin flameissa on tuttua, samanlaiset silmät tms., jospa heissä tunnistaa jotain samaa. Järkeenkäyvää, ettei kaksi liian samanlaista päädy yhteen. Vaikka naimanaamat muuten pariutuvatkin.
Täällä eräs sielun pimeän yön läpi käynyt. Kaksoisliekistään luopumaan joutunut. Huh. Oikeasti, en ihmettele että ihmiset tappavat itsensä masennuksessa. Itselläni kesti 5 vuotta tuo!! Aivan järjetön määrä ydinpelkojani tuli pintaan. Pahimpia painajaisiani siis.
Paniikkikohtauksia, dissosiaatiota, identiteetin romahtaminen, kuolemanrajakokemus.. Ja toki tuo luopuminen rakkaudesta, jota en ole ennen kokenut.
Mitä teen vauvapalstalla :D En tiedä. Mutta tsemppiä ap:lle. Kyllä meitä muitakin on.
Googlatkaapa kaksoisliekin kokeneet trauma bonding. Alkaa löytyä vastauksia ja selityksiä.
Vierailija wrote:
On valitettavaa, miten moni lankeaa nykyään etenkin näihin itämailta alkunsa saaneisiin hengellisiin eksytyksiin. Ei kenenkään psyykelle tee hyvää ajaa itseään väkisin masennukseen ym. Etsikää Jeesusta niin löydätte aidon valon ja totuuden elämäänne ja sielunrauhan <3
Ei ehkä kannattaisi lähteä neuvomaan kun ei tiedä asiasta mitään. Ei tämä ole mitään itämaista. Jos juuria haluaa etsiä tälle uskomukselle, niin ne on Antiikin Kreikassa.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tää twin flame hommeli on tosi rankka kokemus. Mulla on just menossa viimeset (toivottavasti) vaiheet egon kanssa tappelua. Ensin tavattiin, sitten tuli tuo dark night of the soul, sitten runner-chaser dynamiikka ja nyt ollaan tässä. Kauan on kestänyt tämä prosessi mutta kyllä se siitä.
Mä en ymmärrä näistä teksteistä mitään. Naurattaa ihan. Mistä me keskustelemme?
Joo samat fiilikset. Taidan olla onnekas, kun en tiedäkään.
Mitäs jos ette kommentoisi asioita joista teillä ei ole mitään tietoa? Vai menettekö jonnekin moottorinrassaajien keskusteluihinkin kertomaan vartavasten että ette ymmärrä moottoreista mitään?
Vierailija wrote:
F) usean liekki on joku julkimo jota ei ole edes tavannut koskaan.Todella uskottavaa.
a) minä tunnustan, pakenin koska hämmennyin kokemuksen intensiivisyydestä niin paljon
b) on miehiä, jotkut kirjoittaneet aiheesta kirjojakin. Naiset vaan ovat usein se intuitiivisempi ja tunteisiin keskittyvänpi osapuoli, kuten monessa muussakin asiassa.
c) kyllä se oikeakin liekki triggeröi välllä, tässä on kaikki tavallisen ihmissuhteen piirteet ja lisäksi paljon muuta
d) eihän sen Liekin kanssa ole mikään ensisijainen tarkoitus olla romanttisessa suhteessa, saati sitten naimisissa. Liekki voi olla kuka tahansa, vaikka naapuri, ystävä, isoisä, sisko…
e) jonkun kaksoisliekkejä ne julkimotkin ovat. Eivät he ole mitenkään ihmisyyden yläpuolella vaikka ovatkin tunnettuja. Toki monet varmasti sotkeutuu karismaan, eivätkä tunnista asioita. Virheitä sattuu, se on inhimillistä.
Voisiko se samainen Jeesus antaa sulle sen verran hyvyyttä sydämeen ettet suhtautuisi ylimielisesti muihin ihmisiin ja siihen mihin he uskovat?
Voi hyvää päivää, kaikenlaisia satuja te uskotte. Oikeesti herätkää nyt todelliseen elämään, rakkauksia tulee ja joskus menee, kaikki ei kestä ikuisesti mutta siitä pitää mennä eteenpäin. Ja älkää nyt ihmeessä jääkö roikkumaan tuollaiseen ajatukseen, että rakastamme toisiamme ikuisesti ja olemme yhdessä aina vaikka emme eläisikään yhdessä... Oletteko nyt ihan varmoja, että vastapuolikin on samaa mieltä, että ikuista rakkautta tämä on? Juu ei ole, elämä jatkuu, tulee uusia ihmisiä ja jos ei, niin elämä jatkuu silti. Älkää pettäkö itseänne, teiltä jää elämä elämättä jos jäätte vellomaan tuohon tunteeseen.