helmien loppuviikko =)
Kommentit (46)
Heti alkuun ettei unohdu: Minkille onnittelut ja Napero06, mikä oli testin tulos?????
Meidän poitsun yöunet on todella hyvät, aamuisin heräilee 7-8 aikaan ekan kerran, mutta nukahtaa sitten kun antaa tutin. Päiväunet ovat sitten ihan eri luokkaa.... Eilen nukkui 12 maissa parin tunnin unet ja sitten vasta illalla 20 maissa tunnin unet! Saa nähä miten mun lukemisen käy jos noin valvoo...viihtyy kyllä itsekseenkin aika hyvin, mutta mun pitäis kuiteski saada lukurauha...iltaisin en hirveesti viiti lukea, mutta kai sekin on sitten otettava vaihtoehdoksi...niin ja viikonloput.
Pojalla on melkosen herkässä tuo yökkääminen...iltaisin yleensä kun tankataan, niin poika saattaakin sitten vain yökätä kun yrittää antaa tuttipullosta maitoa...se yökkäys ei ole mitenkään " voimakas" , mutta saa aikaan sen, että poika sitten yökkää niin kauan, että yrjö kirjaimellisesti lentää... Sitten kyllä ruoka maistuu taas kun vanhat oksennettu ulos :) Yleensä kyllä ruoka menee alas sen ihmeempiä ökäilyjä, mutta välillä se on jotenkin niin " herkällään" tuon kanssa vaikka periaatteessa samalla rytmillä mennään kokoajan. Nooh...jospa se tästä.
Mekin saatiin hammasharja neuvolasta, mutta ei hirveesti olla sitä vielä testailtu. Pari kertaa ollaan " pesty" pojan hampaat.
Pitäis kai jotain syysvaatteitakin Eetulle ostella, ulkoillaan kuitenkin aika paljon.
Nyt kahville! Ihanata viikonloppua kaikille!
Sasuliini ja Eetu 6,5 kk
päiväunet meillä on nyt tullu takas kun Aaro nukkuu sisällä, eli nyt aika tarkkaan aina 9-11, 13-15 ja 17.30-18.30
Tuosta pukeltamisesta... Aarohan ei puklannu ollenkaan kun joi mun maitoa, nyt kun juo tuttelia, tulee kaaressa kunnon läjiä useesti päivässä. Taitaa olla massukin vähän kipee kun vikisee, mutta unia ei häiritse, ei siis oo niin kipee ainakaan. Kiva kun se tahtoo koko ajan kääntyä mahalleen kun on lattialla ja kun on mahalleen tulee siihen eteen aina melkein poikkeuksetta karsee läjä ja siinä se sitten ehtii naamaansa uittaa ennenku huomaan ja sitten on silmäripsetkin oksennuksessa. YÄK! Multa ja pojalta menee ainaki kolme vaatekertaa pesuun päivittäin. Nyt en enää terrorisoi tälle päivälle.
Vilja vaan edelleen
Hellou siskot!
Ensinnäkin, Napero06, mikä oli testin tulos? Apua, ajatus siitä että olisi raskaana on niiiiin kaukainen, meillä kun tyssäsi tuo sekstailu siihen kun laitatin kierukan. Ei ole sen jälkeen tehnyt mieli kertaakaan, tuntuukin että ollaan ihan kaukana toisistamme. Olisihan se ihanaa, mutta mä olen aina iltaisin niin väsynyt, kaadun vain sänkyyn stressaten siitä että kahden tunnin päästä pitää olla taas pystyssä. Nuo yöt ovat ihan kamalia nykyään, iltapäivällä jo alkaa ahdistamaan se että kohta on edessä sitä kauhua, valvomista väsyneenä.
Toinen mun ahdistuksen aihe on tuo Reetan syöminen, voi että mä voin vihata sitä! Kauhea itku ja huuto, mikään ei maistu, hyvä että saan alas aina edes pari lusikallista. Tämä on juuri niin tyypillistä, mun tyttö se ei syö, ei nuku, ei kakkaa, ei tee mitään mitä minä (itsekkäänä) haluaisin, huutaa vain pää punaisena. Varmaan ensimmäinen sanakin on EI! Mulla äidinrakkaus on taas niin hakusassa, en tajua miksi ihmeessä laitoin itseni tällaiseen liemeen että hankin lapsen, kaikki kun tuntuu olevan niin perkeleen hankalaa! Välillä on sellainen olo, että koko elämä on takanapäin, nyt on vain tätä kirkumista ja tappelua syömisestä. Hoh hoijaa, miten tästä kaikesta selviää?!
No joo, niin kuin näkyy, tunnelmat täällä ei ole kovin katossa. Jotenkin on alkanut kyllästyttämään tämä kaikki, mies ja lapsi.
Mutta Minkki, jos vain ehdit kerro lisää teidän häistä! Ja oikein paljon onnea huomisen johdosta, toivottavasti ilma on hieno ja teillä on oikein ihana päivä! Tule sitten raportoimaan ainakin jälkeenpäin että kuin meni!
Mutta nyt taas huuto käy, johan täällä olikin hiljaista hetken...
Iloista viikonloppua kaikille,
Austen
Viimeisiä tunteja töissä kärvistelen. Vielä tunti, ja sitten haen miehenkin töistä. Ihanaa, viikonloppu! Ja sitten enää viikko töitä, tittidii...
Sunnuntaina vietetään varmaan Sennin ½-vuotispäivää. Tai vietetään ja vietetään, mutta kummiskin muutama kaveri ja kummit pyydetään kahville ja mustikkapiirakalle. On kiva nähdä niitä tällaisten kissanristiäisten nojalla :) Huomenna aion pistää pääni puna- ja mustaviinimarjapuskaan, aaah ihanaa! Saa sitten mehua talven varalle. Pirun linnut söivät kaikki raparperit. Mummu lupasi Sonjalle vadelmapensaan, nam nam :p Tai tiiä sitten koska siitä satoa saa... Parin vuoden päästä varmaan.
Olen täällä töissä pumpannut kerran päivässä vaikkei rinnat aina niin kireiltä tunnukaan. Jos saisi edes hiukan miadontuotantoa pidettyä yllä. Yöimetys kai pitää paremmin maidontuotantoa yllä (siksi en antanut Senniä mummulle yöksi vaikka niin eilen hinkui), mutta kun neiti nukkuu n. klo 21-06! Ihan hyvä vaan, mutta en haluaisi luopua imetyksestä! No, ei se maailman loppu ole. Kunpa olisivat työt ohi, ja saataisiin jotain rytmiä elämiseen.
Sennille maistuu jo paremmin peruna-porkkana, ja huomenna varmaan kokeillaan perunaa ja kukkakaalia. Ehkä voisi uskaltaa antaa iltapäivällä jotain hedelmää..?
G: Miten voi olla, että mulla ei ole MITÄÄN muistikuvaa missä vaatteissa 4-vuotias esikoinen on 4 vuotta sitten talvella lyllertänyt...? No, ainakin 4 ä-pakkauksen haalaria on, mutta onkoos muuta..? Ei ole kai muita haalareita, mutta olikohan meillä sitten kurahousut päällä. Tai sitten me ei vaan olla kökitty lumihangessa, heh... Kai me ihan vaan ä-pakkauksen haalarilla pärjäillään, kun ei niin ulkona viihdytä. Tai ei ainakaan niin pitkää aikaa, että vaaveli saa itsensä litimäräksi hangessa/kurakelissä. Se olen esikoisen kanssa elellessä oppinut, että se on aivan sama missä vaatteissa liikkuu/kauanko imettää jne kun jälkikäteen miettii, vaikka nyt just ne tuntuu maailman tärkeimmiltä jutuilta. Hienoja ihmisiä niistä silti kasvaa :o)
Noih, sainpas tässäkin 10 minuuttia kulutettua. Kello, mene nopeampaa eteenpäin...
-Pikri
..linnut söivät siis karviaiset eivätkä raparperit.....
[color=pink]MINKILLE IHANAA HÄÄPÄIVÄÄ!![/color]
napero= Muakin jännittää testin tulos! Täytyy kai tunnustaa, että minäkin tein eilen testin... Menkat eivät ole alkaneet, ja mitään ehkäisyä ei olla käytetty (kumpikaan ei ole jaksanut ostaa kortsuja, minipillereitä en ole halunnut aloittaa koska en halua niitä menkkoja). Mulla on parin viikon ajan ollut etova olo ja välillä oksettaa. Munasarjat myös juilii välillä. Olin ihan varma, että olen raskaana ja melkein porasin (tuli pienimuotoinen synnytyspelko edellisestä synnytyksestä). 2 testiä näytti kuitenkin toisin. Vauva on kyllä haaveissa, mutta ei ehkä näin pienellä ikäerolla.
Vai että on teillä joillakin jo seuraava kierros mielessä : ). Kyllä mekin vielä lisää lapsia halutaan, mutta ei nyt ihan vielä. Eipä tosin olla vielä mitään kortsujakaan jaksettu ostaa, aina välillä tulee mieleen että varmaan pitäis... En siis ihan järkyttyis jos vahinkö sattuis. Kertokaas muuten te, joilla on lapsia pienellä ikäerolla, miten sujuu? Meillä esikoinen oli 2,5v kun Siiri syntyi, ja se tuntuu olevan jo tosi helppo väli, vanhempi syö ja käy vessassa ja pukee yms ite, leikkii itse pihalla kavereiden kanssa jne.
austen, voi kun osais jotain neuvoja antaa : (. Eiköhän se helpota kun taas saat jossain välissä väsymystä pois, väsyneenä kaikki tuntuu vaikeammalta kuin on ja pienetkin asiat *tuttaa. Varsinkin se mies : ). En muista onko ollut puhetta, mutta voiskohan Reetta olla jollekin allerginen jos syömätouhut on hankalia?
Siirin 6kk neuvola oli tänään, mitat oli 8,1kg ja 69cm. Eli tasaisesti mennään, vaikkei kiinteät pahemmin vielä maistukaan.
Trelaiset, nähtäiskö ens viikolla joku päivä jossain? (olipa selkeä ehdotus...)
FannyK
Mä en sitten ymmärrä tuota jätkää!!! Tänään ei sitten ole suostunut syömään juuri mitään eikä juomaan tissimaitoakaan! Onkohan se pimahtanut? Siis aamulla keitin herralle vehnäpuuroa, eikä mennyt alas vaikka sekoitin sen hedelmäsoseen kanssa! Eikä Eetu kyllä ole aikaisemmin ollut nirso ruoan suhteen. Eikä sitten meinannu ottaa maitoakaan eikä syöny kunnolla päiväruokaakaan! Eipä siis ole juuri saanut mahaansa mitään tänään, muttei kyllä ole liiemmin kitissytkään! No, nyt nukkuu ja kun tuolta herää niin saa nähä miten menee hedelmäsose... No, eipä sitä aikuisellekaan aina ruoka maita...
Ja toinen juttu mitä en tajuu on noi yöt ja muutenkin nukkuminen!!! Siis meillä herätään kaksi-kolme kertaa syömään! Siis kunnolla syömään, oikein tuntuu kun Eetu imee, ihan kuin ei olis ruokaa koskaan saanukkaan!!! Ja mä olen jo oikeastaan luovuttanut että meillä ikinä nukuttaisiinkaan kunnon öitä, ehkä sit kun Eetu menee kouluun, tai armeijaan... Ja näistä meijän päikkäreistä... Eetu on tän viikon kukkunu tonne yhteentoista saakka! Vaikka ollaan menty iltatissille sänkyyn klo 21, Eetu vaan pyörii ja hyörii omassa sängyssään. Ja nyt ollaan sit mietitty että pitäisköhän kokeilla taktiikkaa että jättäs noi iltatorkut (½-1tunnin) pois, ja pitäs väkisin herraa hereillä, että nukkuis sit viim 21.30? Eetu nukkuu siis kolmet päikkärit (noin aikoja!) klo 10.30-12 ja klo 14-16 ja sit vielä klo 18-18.30(19). Täytyy vissiin kokeilla saataisko jotain järkee tähän nukkumiseen!!!
Meillä oli eilen illalla aikas raju yhteenotto miehen kanssa, puolin ja toisin sanottiin ja pahasti. Jotenkin sitä vaan väsyneenä menee hermot niin älyttömän nopeeta ja sit kun toinen " nysvää" vaan tiellä niin alkaa raivoominen... Mutta aikamme kun mökötettiin niin puhuimme asiat selviksi ja tällä hetkellä kaikki vaikuttaa olevan kunnossa (kunnes uusi myrsky tulee!)
Olin tänään siellä Lepaalla puutarhapäivillä, ja voi vitsi että siellä oli kaikkee ihanaa... Olis niin ihana laitella tota pihaa, mut siinä on vaan yks juttu RAHA, tai siis sen puute!!!
Muuten onko joku teistä tamperelaisista menossa torstaina sinne vauvakinoon? Mä ajattelin tulla sinne Eetun kanssa... Olis kyllä kiva nähä kuinka paljon vauvanne ovat kasvaneet...
Jaaha, tulipa taas motkotettuu! Täytyy vissiin ruveta pakkaamaan tavaroita kun mennään sinne agiharkkoihin ja Eetu mun vanhemmille hoitoon...
Napero ja Eetu 6kk+8päivää
Voisin kompata Naperoa, tyttö ei suostu syömään mitään ja tänään vittuiltiin ukon kanssa puolin ja toisin, sillä erotuksella et minä älysin pitää pääni kiinni. Voi saatana et ottaa päähän ku ukko sanoo et miks menet nyt polkemaan kuntopyörää kun hän joutuu kahden tunnin päästä lähtemään töihin.Hänen kun pitää päästä suihkuun,ajaa parta ja vittu peilailla tunti tolkulla. Olis pitänyt älytä mennä sillon ku tyttö nukkui,tänään oli känkkispäivä, eikä sillon ku Hän joutuu vahtimaan. Voi vittu että keitti, koppasin tytön kainaloon ja lähdin vesisateeseen marssimaan. Marssin sellasen 7 km lenkin, tulipa hyvä mieli siitä.
Ukko vielä sano et ite halusit lapsia, nyt kestä niiden kitinät ja vähennä omaa aikaa!!!! Teki mieli vetää päin näköö. Seuraavan kerran ku tulee munansa kanssa häröömään ni sanon et laita kaks kortsua päällekkäin ettei tuu kusipäitä lisää!!! Saatana nyt ottaa päähän. Ja varmaan sen kirjoituksesta huomaa. Ehkä mä olen sitten niin huono äiti kun sanoin tänään et mä en jaksa kuunnella tätä kitinää 24/7 ilman että saisin nukkua yhden yön heräämättä. Kyllä oon huono kivittäkää jo!
Ja tänään söin diettorelle karkkeja ja tuli karmeet vatsakivut niistä ja laksatiiviset vaikutukset päälle, joo sillonkin olin huono äiti kun menin ripuloimaan yksin ja jätin tytön sänkyyn itkemään. Olis varmaan pitänyt paskoa housuun.
Kiva kun sain purkaa pahaa mieltä tänne, toivottavasti ei tartu tää paha olo kenellekkään. Ja tyttö vaan narisee!!!(taidan vetää yhden röökin vitutukseen)
Mitä siinä raskaustestissä näkyi?????
Kypsääkin kypsempi kuumetta ja kiljukaula
Eli ukko ottaa päähän ihan kympillä!!!! No äsken " sovittiin" eli minä pyysin anteeksi... Se ei ole mun vahvimpia osa-alueita tuo anteeksipyytäminen... :/
Pakko kai se on yrittää, kun alkaa puheet kääntyä jo avioeroon... :( Miehellä siis ei mulla.
Ja meidänkään kullannuppu ei ole tänään oikein syönyt. Maitoa ja velliä on hieman litkinyt mutta soseita ei ole syönyt eilen eikä tänään. No jospa se siitä.
Jep, semmoista siis meillekin. Huomenna on uusi päivä ja silleen... ;)
Nyt nukuttamaan poikoo. -Kumppari-
no saunottiin ja sit maidot ja puurot huiviin ja nukkumaan.
Meillä ei oo sovittu kun työt loppuu vasta keskiyöllä ja mä aion nukkua silloin ;))) ja aion ottaa koko peiton ihan itselleni itsekkäästi. Siinähän paukapää nukkuu ilman peittoo!!!
Sovintoa hierotaan sitten aamulla!
Lukemassa olen näitä juttuja käynyt varmaan päivittäin, mutta ei vaan oo saanu aikaiseksi kirjoitella mitään. Nyt piti tsempata.
Ekaksi austenille voimia! Mulla oli tuollaisia fiiliksiä silloin alussa. Kaikki tuntui kamalan hankalalle ja sit kun oli väsyny ja tyttö vaan kitisi, niin kaikki kaatui kyllä ryminällä päälle. Kyllä niitä helpompiakin päiviä tulee! Koita saada niistä sit puhtia ja voimaa, kun kohdalle osuvat!
Tällä hetkellä yleisesti ottaen kestän ja jaksan Vilman hoitoa tosi hyvin, mutta minä olenkin päivät töissä enkä kotona. Voipi olla, että tilanne olisi täysin eri, jos olisin vielä kotiäitinä. Jotenkin vaan se jatkuva kotona oleminen sen kaiken muun lapsen saamiseen liittyvän fyysisen ja henkisen rankkuuden lisäksi oli mulle vaikea asia. No, joka tapauksessa pointtini on se, että tämä aika ei ole pelkästään antoisaa ja aurinkoista, kun hoitaa lastansa kotona vaan se on myös tosi vaativaa. Muistetaan olla armollisia itsellemme. Ihmisiä me äiditkin vaan olemme. ;)
Sit tähän parisuhteeseen. Lapsi ei totta vieköön " paranna" tai pelasta suhdetta! Mekin naiveina luulimme, että kauan yhdessä olleina ja jalat maassa- ihmisinä selviäisimme tästä kaikesta hyvin. Nyt tuntuu sille, että kunhan edes selviämme ilman avioeroa tai toistemme nirhaamista! Riitely tai semmoinen pieni kinaaminen on lisääntynyt (lue: jatkuvaa). Sit kun tilanne on päällä koko ajan, niin missä välissä sitä sit ollaan tarpeeksi leppyneitä puolin ja toisin, että voitais hoitaa sitä parisuhdetta tai olla edes jotenkin positiivisesti toistensa kanssa... Ei meillä vielä mitään pahoja riitoja ole, mutta sellainen tosi ikävä lievän epäsovun tila vallitsee mielestäni lähes tauotta (mieheni mielestä asia on tuskin ihan näin huonosti, hän kun on jotenkin epäherkempi tämmöisille asioille). Asiaa ei ehkä auta se, että olemme aloittaneet rakentamaan. ;) No, onneksi emme todellakaan meinaa tehdä hommaa itse, vaan maksamme lähinnä iiiisoja laskuja. Jos tekisimme suurimman osan hommista itse, niin ihan varmaan tulisi ero! Ei epäilystäkään!
Nyt kun tilityksen ja valituksen alkuun pääsin, niin jatketaan vielä vähän. Suurin syy, miksi itse olen jatkuvast miehelleni näreissään on ehkä se, että hän jää aamuisin nukkumaan, kun minä koitan valmistautua töihin ja hoidan samalla tytön. Siinäpä sit koitan yhtä aikaa meikata, keittää puuroa ja vahtia tyttöä... Hoidan myös suurelta osin Vilman aamuruokailun. Imetän hänet ja keitän tosiaan tuon puuron (Vilma syö sen sit vähän myöhemmin isänsä kanssa). Sit joudun aina herättämään äijän, että koitas nyt rueta vahtimaan tätä tenavaa, kun mun pitää lähteä... Itse kun oli töissä, niin nousi ylös, laittoi vaatteet niskaansa ja lähti. Ei puhettakaan, että olisi auttanut. Joskus " alennuin" pyytämään, että vahtisi tyttöä sen aikaa, että pääsen rauhassa edes kuselle. (olen siis sitä sorttia, joka tekee marttyyrinä itse suurimman osan hommista ja sit kiukuttelee) Siis miehenihän hoitaa tyttöä mielellään (kun on kerran vanhempainvapaallekin jäänyt), mutta aamulla herääminen on ollut aina hänen heikko kohtansa. Olen NIIN pettynyt, että hän ei ole yhtään muuttanut ja minusta edes yrittänyt muuttaa tapojaan. Saa nähdä, miten kauan tämä homma jatkuu. En minäkään aina jaksaisi nousta puolta tuntia aikaisemmin sen takia, että joudun hoitamaan aamuisin kaiken itse.
No, kun kerran aamulla nukkuu pitkään, niin sittenhän sitä jaksaa vahdata yökaudet telkkaria. Onkohan tuo sit kumma, ettei aamulla tahdo jaksaa nousta ylös???!!! Kukahan se omalla vanhempainvapaavuorollaan meni yleensä yhdeksältä nukkumaan, että jaksoi yövalvomiset ja nousta sit aamulla kuudelta ylös... Nyt neiti herää sentään vasta puol seiskalta ja nukkuu melkein koko yön (yleensä tarttee laittaa kerran tai pari tutti takaisin suuhun ja btw nekin teen yleensä minä).
Tulipa tästä nyt tällainen oman sädekehän kiillotus-viesti. Anteeksi. Hyvinhän mulla on asiat, mutta siltikin tämä kaikki nyppii. Minulla on kuitenkin aina töistä tullessani ollut ruoka valmiina ja mies on huolehtinut minulle seuraavaksi päiväksi eväät töihin, joten siksi en oo viittiny rueta tästä kauheasti sille avautumaan. Älkää nyt ihan lynkatko minua, vaikka valitankin näin pienistä jutuista. :/ Taidan olla minäkin vaan väsyny, joten ehkä kannattais tän naputtelun sijaan painaa pää tyynyyn. Sen teenkin. Kiitos taas teille varoventtiilinä olosta!
turhista kitisee: kirppu
Olen näitä aktiivisia lukijoita, omat kirjoittelut on kuitenkin jäänyt vähemmälle. Nyt olen kuitenkin NIIN onnellinen kun meidän Joona nukkui ensimmäisen kerran koko yön. No, tietty tarvitsi pari kertaa kääntää masulta selälleen kun se taito on vielä hakusessa.
Ajattelin tässä kysellä teiltä muilta helmiksiltä, että millaista vettä annatte vauvoille ? Meillä on reilu viikko sitten aloitettu kiinteiden reenailu ja se sujuu aika mallikkaasti. Olen kyllä varautunut " henkisesti" takapakkiinkin....
Hyvää viikonloppua kaikille ; )
Tiuhti & Joona 5 ja puol kk.
johan tuo ukko osaa yllättää.. olin just keittelemäs aamukahvii, kun se tuli kotiin uuden moccamasterin kans, saan siis aamukahvit ihan uudesta keittimestä.. maistuu hyvälle! ;) osasin odottaa sitä kun on syntymäpäivälahja tällee kuukauden myöhässä. Vauveli nukkuu vielä.
Huomenna mennään ilmoittautumaan vauvauintiin, ja pian alkaa myös äiti-lapsi-kerho, saa uusia ystävii muista äideistä ja Lara seuraa samanikäisistä vaaveleista. '
Enpää tiedä mikä syynä unettomuuteen nyt yöllä, ja ukkolla kans. Nukuttiin ihan kylki kyljessä ja sikinsokin, ja aamulla seiskalta ylös.. sais nukkuu, mut ei väsytä ollenkaan. Ehkä seki aiheutti unettomuutta kun eilen saunassa jutskattiin uuden talon rakentamisesta, projekti tosin aloitettaisiin vasta jotai viiden vuoden päästä.. nykyisessä kun ei ole tilaa lasten omille huoneille, kun tiedossa että tulee toinen ja ehkä kolmaski.
Kiva kiva, mulla on vapaa viikonloppu =). No vapaa ja vapaa, mutta miehellä kun oli niin paljon menoja tällä viikolla niin nyt voin minä vähän relata.
Tästä pääseekin kätevästi aiheeseen lapsenhoito -kyllä vaan välillä jurppii se, että miehellä on paljon harrastusmenoja sun muuta, etenkin kun niistä ilmoitetaan aamulla ja illalla mennään. MUTTA mun mielestä (ja miehenkin kuulemma) meillä toimii pääsääntöisesti hyvin nää systeemit (vaikka välillä vaimon oikeudella kehtaankin täällä valittaa, taidan olla katkera kun en vielä itse pääse reenaamaan...). Siinä vaiheessa kun jälkikasvusta ruvettiin vakavissaan puhumaan sanoin, että kun lapsella kerran on isä ja äiti, niin isä ja äiti myös jakavat urakan. Niin niuho ämmä mä olen. Mun mielestä ei lapset ja lapsenhoito ole mitenkään automaattisesti kokonaan äidin harteilla eikä kenenkään pitäisi niin ajatella. Sellainen tilanne että pitäis jotenkin nöyristellä ja pokkuroida miestään jotta viitsii katsoa omaa jälkikasvuaan on mulle ihan järjetön.
Ja vaikka mä olen kuinka yrittänyt tän kohta kymmenen vuotta niin en oo saanut tota miestä koulutettua ajatustenlukijaksi. Sille pitää aina sanoa ääneen asioista (minähän sanon). Meillä ei siis toimi se, että mä pidän mykkistä ja oletan, että ton putkiaivot ymmärtää tehneensä jotain väärin/jättäneensä tekemättä jotain oikein. Mies on vaan tyytyväinen kun talossa on kerrankin hiljaista.
Austen, auttaisiko jos pääset hetkeksi pois sieltä kotoa? Ootko käyny missään esim. kaupoilla tms.? Voiko joku kattoa hetken ajan Reetaa?
Tiikeri76, mä en anna vettä ollenkaan. Poikkeuksena pari päivää, jolloin Puklu oksensi lähes kaiken maidon.
Pukelo kävi taas kiskomaan verkkopiuhaa, siitä tulee varmaan joku tietoliikenneasentaja tai jotain. Se on aina noissa tietokoneen letkuissa kiinni, vaikka omia leluja olisi ympärillä kuinka.
Jees, mutta nyt syömään ->
KL.
Paljon onnea Minkille=)
Joonalla oli eilen neuvola. Pituutta oli nyt 70.3cm ja painoa 10630g, joten on alkanut tasaantumaan tuo kasvuvauhti selvästi. Ihan riittävästi kasvua siltikin. Tuo painon määrä ei ole aivan tarkka, koska poika heilui ja huitoi vaa`alla niin, ettei se lukema pysähtynyt ollenkaan, vaan th:n piti arvioida paino =) Th kokeili ikeniä ja sanoi, ettei ole ihan heti hampaita tulossa, osasin odottaa sitä kyllä, koska esikoinenkin oli 9 kuukautta ensimmäisen hampaan puhjetessa. Ja ompahan tuo imettäminen mukavampaa ilman niitä hampaita, tuo kyllä " pureskelee" lujaa pelkillä ikenilläkin.
Meillä loppui nyt taas antibioottikuuri ja nyt toivotaan kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että se jää tällä erää viimeiseksi!
Austenille voimia, toivottavasti tilanne helpottaa pian ja Reetta alkaa syömään ja nukkumaan paremmin! Muistan hyvin esikoisen parin ekan kuukauden ajalta sen kamalan väsymyksen!
Pitäisi lähteä kaupasta hakemaan täytekakkuaineksia, kun huomenna juhlitaan Joonan 1/2 vuotis synttäreitä ja itsellenikin valitettavasti tulee tänään vuosi lisää mittariin, kolmenkympin kriisi lähestyy!!! Mies ja esikoinen lähtivät hetki sitten " ulkoilemaan" , mutta autolla näyttivät johonkin lähteneen, olisikohan jotain ylläriä luvassa=) Veeti lauloi aamulla niin ihanasti onnittelulaulun, että meinasi tippa tulla linssiin, tosi liikkistä=)
Tiikerikö se kyseli vedenantamisesta. Minä olen alusta saakka antanut d-tipat kraanaveteen sekoitettuna ja myös siis juo ihan hanavettä. Neuvola suosittelee meillä veden keittämistä kiinteiden aloitukseen saakka, mutta täällä Tampereella on niin puhdasta tuo hanavesi, etten ole viitsinyt keitellä.
Hyvää viikonloppua, helmet!
nonnu78 ja pojat
Kyselin tuossa äsken vesiasioita. Taidanpa vähän tarkentaa mitä ajattelin teiltä muilta kysellä. Elikkäs meillä Joona on syönyt pelkkää rintamaitoa. Nyt soseitten myötä tuntuis et pitäis ruokailun aikana antaa jotakin juomista. En kyl millää viittis lypsää maitoa..... (tientenkin soseiden jälkeen annan tissiä). Olikohan nyt tarpeeksi sekavasti kirjoiteltu... elikkäs te jotka annatte vettä, annatteko keitettyä vai vesijohtovettä ? koska voi vesijohtovettä antaa ?
Tiuhti
Auts! Mä sitten toheloin eilen illalla, kun tultiin sieltä agilityharkoista. Mies tuli Eetun ja koirien kanssa sisään ja mä menin pakittamaan auton tuohon autotelttaan... Ja kun sitten laitoin sitä " luukkua" kiinni tai siis aukaisin lukot joilla oli se luukku nostettu ylös, siinä vieläpä sellainen lauta, että saa paremmin rullattuu sen, niin se s*atanan lauta pamautti mua suoraan nenään! Ja sattu sitten niin pirusti! Tuli vähän vertakin, ja nyt on pää ja nenä kipee... Ehkä tää tästä joskus, onneksi ei silti noussu mustelmaa!!! Se olis vielä puuttunu!!!
Sitten Eetu päätti nousta syömään yöllä klo 1 ja klo 3 ja klo 5 jonka jälkeen nukkukin klo 9 saakka, ja nyt on sitten nukkunu jo päikkäreitäkin kohta kaksi tuntia... Taas haetaan uutta rytmiä ilmeisesti...
Tuosta vedenannosta... Mä olen antanut Eetulle ihan vesijohtovettä, meillä aloitettiin kiinteät n kaksi kuukautta sitten, Eetun ollessa 4,5kk. Mutta siis lähinnä hörpytän häntä taikamukista (josta poistin sen venttiilin, kun ei raukka osannu juoda sen kanssa!) ja hyvin menee, tai menee sen mitä menee, annan siis ehkä joka viidennen lusikan jälkeen pienet vesihömpsyt. Ja nyt vasta noin viikon aikana on Eetu tajunnu että se on juotavaa, kun ennen tuli kaikki ulos samantien kun oli mennyt sisäänkin... Että jotain oppimista täälläkin tapahtunut.
Sitten tuosta liikkumisesta, meillä Eetu ei pääse eteenpäin vaan taaksepäin ja sitten harmittaa kun lelut jää kauemmaksi, nyyh! Meillä ollaan ehkä kaks viikkoo hytkytty kanssa tuossa konttausasennossa, ja äippä täällä miettii ja pohtii että koska tuo lähtee liikkeelle... Nyyh!
Mutta nyt tuli vieraat ovesta sisään joten täytyy lopettaa... Ehkä palaan terrorisoimaan myöhemmin :=)
Napero ja Eetu 6kk+9pvä
Jätkä nukahti illalla klo 22.30 ja ekan kerran söi vasta klo 8! Ja silloinkaan ei syönyt kuin 80ml vaikka normaalisti syö 200ml!
Onkohan siinä lapsessa joku hetkellinen häiriö!?! :)
No kyllähän se Onni kitisi jo klo 3 ja nostin viekkuun nukkumaan ja siinä sitten posotti nukkua tuohon klo 8 ja siitä sitten vielä klo 11.30! Eli nukuttu on urakalla! Ei koskaan ennen näin pitkään!! Ja nyt poika on taas nukkumassa... Kummallista.
Päästiin eilen miehen kanssa käymään parilla oluella tuossa lähikuppilassa. Mun isä tuli meille valvomaan siksi aikaa, Onni oli jo unilla silloin. Oli oikein romanttista, kun mentiin polkupyörillä! :) Ja mulla oli pyykkipoika housunlahkeessa kiinni, kun kettinkisuojus on rikki... Huvitti kyllä suuresti se meidän reissu! Ja nyt ollaan ihan sovussa (ainakin toistaiseksi).
Pitäis vaan aina jotenkin yrittää järjestää enemmän semmoista kahdenkeskistä aikaa/tekemistä. Mies ei sitä hoksaa mutta mun mielestä se tois aina semmoista piristystä suhteeseen. Siis, että päästäis käymään kahdelleen jossain... Edes tuommoinen pikkureissu niin kuin eilen. 2h taidettiin viipyä sillä reissulla.
Mulla on muutenkin joku ihme " tuska" , että johonkin olis päästävä! Mulle aina säännöllisin väliajoin iskee semmoinen hinku, että tekis mieli samantien hypätä junaan ja mennä Helsinkiin... Mutta eipä tuo rahatilanne taida antaa myöten.
Juu, nyt taidan lähteä ruokakauppaan. Onhan se jo jotain sekin! ;)
-Kumppari-
Upea ilma edelleen. Ihan hiki tuli ulkona, vaikka oli kesävaatteet päällä. Mä olin eilen illalla taas kaupungilla shoppailemassa, mutta tällä kertaa otin Helmin mukaan, että nukkuis vikat unet siellä, kun rattaat liikkuu. No, olinpa taas tosi fiksu. Eihän Helmi meinannut millään nukahtaa, kun joka paikassa oli kamala meteli ja hirveästi ihmisiä (täällä oli eilen ne ilotulitusten SM-kisat, joten kaupungissa oli vielä normaalia enemmän porukkaa). Aleksilla yksi äijä rummutti jotain Afrikka-rumpua niin kovaa, että Helmi pelästyi ihan kamalasti =( Nyt on onneksi lasten vaatteet saatu ostettua (periaatteessa kumpikaan ei tarvitse juuri mitään ennen talvea, paitsi esikoinen jonkun pipon ja myöhemmin sitten talvikengät yms.). Ens viikolla jos jonain iltana pääsisin vielä itselleni tekemään vaateostoksia.
Helmi heräsi viime yönä ekan kerran syömään vasta 03.30 (edistystä) ja seuraavan kerran 06.30, jolloin olisi kyllä vaan ryöminyt pitkin sänkyä. Ton välin Helmi nukkui mun kainalossa, mutta tuolloin puol 7 siirsin Helmin takaisin sänkyynsä, missä aikansa ryömi, kunnes nukahti ja heräsi sitten joskus vähän ennen puol 9. Yksi ylimääräinen herätys kyllä tuli, kun miehen herätyskello (=kännykkä) alkoi soimaan klo 05.45. Mies oli unohtanut laittaa sen pois, kun oli nyt ekaa viikkoa töissä. Vähän olin raivona, mutta onneksi Helmi ei herännyt siihen.
Hyvä kuulla, että monella muullakin menee parisuhteessa vähän huonommin. Tai ei se tietenkään kivaa ole, että muillakin menee, mutta aika lohduttavaa, ettei ole ainoa. Meillä ei nyt ole mitään kauhean uusia kriisejä, mutta niitä samoja vanhoja. Muhun ainakin vaikuttaa se, etten ole yli 3 vuoteen saanut nukkua kokonaisia öitä (no, ehkä 2 kertaa) ja aina pitää olla vastuussa KAIKESTA. Meillä mies osallistuu kyllä tosi kiitettävästi sekä lastenhoitoon että kodinhoitoon, mutta ei koskaan pyytämättä. Eikä koskaan tiedä, milloin kukakin syö, mitä syö (siis lapset) jne. Ois kiva, kun vois joskus vaan heittää aivot narikkaan ja mies huolehtisi kaikesta, mutta ei onnistuis mun mieheltä. Mä joudun sitten huolehtimaan miehenkin asioista, siis muistuttamaan. En kyllä aio hänen puolestaan asioita tehdä, mutta oishan se kiva, jos mies itse muistaisi omat asiansa... No joo, mun mies on kyllä siinä mielessä upea isä ja aviomies, että tosiaan osallistuu tähän yhteiseen arkeen tosi paljon. Viikonloppuisin nousee lasten kanssa, jos mä haluan jäädä nukkumaan. On iltaisin pääasiassa kotona ja lasten kanssa. Tälläkin viikolla mä oli yhtenä iltana lenkillä (no, oli mulla esikoinen pyörän kanssa mukana), yhtenä iltana punttiksella ja kahtena iltana shoppailemassa (eilen oli Helmi siellä mukana). Ja mies leikkii ihan hirveästi esikoisen kanssa. Olen siitä kyllä tosi onnellinen, koska heillä on tosi läheiset välit, kun mies on alusta saakka ollut paljon pojan kanssa.
MINKKI75: Teillä on tänään ne häät, joten et enää suurella todennäköisyydellä lue näitä viestejä, mutta ONNEA joka tapauksessa! Tule sitten kertomaan, miten juhlat meni, kun selviät joskus koneelle...
NONNU78: HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ ja mukavia synttärijuhlia!
NAPERO79: Meidän Helmi on aika saman kokoinen kuin Eetu (5 kk neuvolassa 65 cm ja vajaat 7 kg) ja jostain kasvukäyrältä katsoin, että Helmi on just tasan keskellä käyrää. Eetu on tietenkin poika, mutta ei mun mielestä ollenkaan pieni!
VILJAA: Todella hyviltä kuulosti Aaron yöunet! Meillä, jos Helmi herää vaan 2 kertaa, eikä harrasta yöllisiä liikuntahetkiä tunti kaupalla, on kyseessä hyvä yö. En osaa vielä edes haaveilla siitä, että yö menisi vaikka vain yhdellä heräämisellä.
TIIKERI76: Mä olen alusta asti antanut Helmille kraanavettä. Riippuu asuinpaikasta, onko vesi tarpeeksi puhdasta, mutta ainakin Helsingissä on. Nyt kun Helmi syö kiinteää ruokaa, annan ruoan yhteydessä vesihuikkia mukin reunasta. Me ei olla koskaan käytetty mitään nokkia, kun juominen sujuu ilmankin. Eipä sitten tarvitse myöhemmin opettaa juomaan tavallisesta mukista. Imetän ennen tai jälkeen kiinteän ruoan, riippuu tilanteesta (tai oikastaan siitä, kuinka nälkä Helmillä on).
Nyt pitää päästää mies koneelle. Myöhemmin lähdetään ravintolaan (terassille) syömään, vaikka se onkin aika stressaavaa lasten kanssa (siis meidän lasten, ei tietenkään kaikkien).
T:Fassiloora ja Helmi (6 kk)
Ei en minä ole hammashoitaja! =) Muistaakseni " hammasalalla" toimi DENTAURUS joka kirjoitteli silloin odotuspuolella.
Mitähän hänelle nykyään kuuluu?!
Muistaakseni meillä oli sama LA hänen kanssaan... Jäi vaan semmoinen mielikuva, kun silloin luin näitä kirjoituksianne mutta en itse vielä kirjoitellut...
Mutta vaikka en hammashoitaja olekaan niin meillä on hammasharja käytössä. Mummu ja pappa toi sen heti seuraavana päivänä, kun O sai ekan hampaan maanantaina. Nyt niitä on muuten jo kaksi! =) Ollaan annettu Onnin pureskella sitä harjaa pitkin päivää... Tuleepahan tutuksi.
Pitänee taas tältä erää lopettaa, kun miehen sukulaisia on tulossa käymään. Palailen ehkäpä myöhemmin.
-kumppari-