Oletko ollut mukana / pyrkinyt mukaan kunnallispolitiikkaan?
Kunnallisvaalit näyttävät tänä vuonna kiinnostavan:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000007957362.html
Esimerkiksi PS saanut ehdokkaita jo nyt puolen enemmän edelliskertaan verrattuna (3831, v. 2017). Oletko sinä ollut ehdokkaana / päättämässä kunnallispolitiikasta? Mitä vinkkejä antaisit uusille ehdokkaille?
Kommentit (4)
En ole/ en ole.
Tuttava yritti insinöörismiestä saada mukaan d*mareihin. Tyhjältä näytti listat. Kieltäytyi verukkeeseen vedoten. 😂
En ole ollut. Joskus harkitsin, mutta en enää. Yhteisistä asioista päättäminen ja vaikuttaminen sinällään kiinnostaa, mutta asiattoman "palautteen" ja suoranaisten uhkailujen määrä on tullut niin isoksi että minä en tuohon enää ainakaan ryhdy. Ei ole mitään mielenkiintoa kohdata tätä julkisuuden varjopuolta.
En minä oikeasti oleta että jostain peräkylän kunnallispolitiikosta valtakunnan lehdet suuria juttuja kirjoittelisivat, mutta nykyään siihen vihalistalle joutumiseen ei enää tarvita isoa nimeä vaan riittää jo sekin että menet omalla nimelläsi yksityishenkilönä kommentoimaan esim facessa jotain keskustelua.
En ole, mutta tiedän monia jotka ovat olleet. Töllöttävät pahvikuvissa ihan julkisesti muutaman vuoden välein.
Olen ollut ehdokkaana. Kannattaa olla oma itsensä ja kertoa suoraan minkälainen ehdokas olet ja mikä sinulle on tärkeää. Näitä halailijoita ja makeilijoita riittää joilla prosessi jakaantuu vaaleja edeltävään aikaan ja vaalien jälkeiseen aikaan joissa ne arvotkin ovat kuin yö- ja päivä.