Mitä ruokia teette kananmunista paistinpannulla?
Kommentit (23)
No ihan vaan paistan sellaisenaan, joskus molemmilta puolilta, joskus vispaan munat ja paistan lettupannulla. Tai teen oikein hyvän munakkaan, tavallisen tai lisään vähän kermaa, ruohosipulia ja parmesaania. Siihen minulla on rasvapoltettu hiiliteräspannu, mikä on paras munakkaiden tekemiseen. Joskus voin tehdä isommalla pannulla espanjalaisen perunamunakkaan, mikä onkin jo tuhti ateria. Mitä nyt kananmunista voi paistinpannulla tehdä.
Munakasta, munakokkelia tai shakshukaa.
Paistettua kananmunaa, kurkkua, juustoa ja tsatsikia kauraleivän päälle on nam 😋
Vierailija kirjoitti:
Munakas tai paistettu muna.
Mä usein yhdistän nuo samaan pannuun. Itse tykkään kokkelista, mies haluaa paistetun munan läpikypsällä keltuaisella ja lapsi syö vain valuvan vähän hyydytetyn keltuaisen.
Tortillalettu pohjalle, munia päälle, pinaattia, paprikaa, juustoraastetta, mitä nyt sattuu olemaan. Paistetaan/hyydytetään, taitetaan kahtia ja leikataan keskeltä. Voi syödä vaikka käsin leivän korvikkeena tai ihan vaan haarukalla ja veitsellä.
Ojjaa, joka on tunisialainen ruoka, kai sama tai suunnilleen sama kuin aiemmin mainittu shakshuka.
Paistan "aurinkoinen puoli ylös" (sunny side up) eli paistan vain toiselta puolelta.
Laitan munan pannulle ja odotan että se kypsyy ja eiku suuhun.
Makaronilaatikkoa tai maksakastiketta.
Olikohan oikealta nimeltään häränsilmä: paahtoleipään tehdään muutaman sentin reikä vaikka piparimuotilla keskelle. Paistetaan leipä pannulla rasvassa, käännetään ja lisätään muna siihen reikään ja paistetaan kunnes muna on mieluisan kypsäksi kypsynyt.
Teen makkara munakkaan jossa sipulia myös. Paistan kaiken kerralla pannulla.
Jerkypannun. Suolalihaa ihan pieninä siivuina, potaatteja, sipulia ja munia. Ei tarvi lisätä suolaa ja on tos hyvää.
Pilkon keitettyä perunaa ( myös pilkottu tomaatti sopii) munien sekaan ja paistan. Pyttipannun kera myös hyvää. Lempparini , raastan kesäkurpitsaa pannulle, paistan n, 10min, lisään munia ja paistan kypsäksi, maustan suolalla.
Perunamunakasta.