Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&hearts MAALISmasut &hearts torstai toivoa täynnä

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkiä pinoja päivittäin.Ihan hengästyttää kun kahlaa niitä läpi=)Jatketaan samaan tahtiin!!!!

Omaan napaan ei nyt aamutuimaan kuulu muuta kuin lievää etomista.Yö oli heikohko alkavan flunssan takia.Eilisen napostelin pitkin päivää karhean ja ärsyttävän kurkun takia ja nyt aamulla se näkyi puntarissa +1kg.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!Joku siirtyi helmikuisiinkin,onnea sinne!

Palaan päivän aikana.

L+5+sissi rv 8+6

Vierailija
2/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukavan viileä aamu vihdoinkin, ja aamulla ainakin täällä oli kunnon ukonilma, salamoitsi ja jyrisi. Olikin ihana nukahtaa siihen jytinään :-)

Nyt aamulla olo kohtalainen, ei oikein okseta tai muutenkaan ole oiretta !

Eilinen oli melkein koko päivä KAMALA-eli aamulla oli kuvottavaa oloa aina iltaan saakka ja klo21 alkoi sitten se oksentelu. Se kesti kolmisen tuntia ja oli aivan kamalaa-ei ole moista aikaisemmin ollut. Päätä jyskytti, ja närästi .. Voi voi .. Alkaa jo innostus katoamaan, kun niin kurjassa kunnossa olen ollut sieltä rv5 lähtien. Onhan joukossa ollut melkein oireettomiakin päiviä, mutta enemmän on näitä kamalia oksetus päiviä.

Leanna kiva, että vauvelilla oli kaikki hyvin. On ne vain ihmeellisiä nuo vuodot raskausaikana, ja kuitenkin moni odottaja niistä kärsii. Toivotaan, että sinulta nuo vuodot loppuu pian, ettei tarvitse olla pelonsekaisin tuntein.

Tappert ei kannata käydä lukemassa noita km-sivustoja. Aivan varmasti jos sinne menee niin tulee pelko omasta vauvasta, onko kaikki hyvin jne. Mutta monesti olen lukennut oireettomista odottajista, eli senkin pitäisi olla ihan normaalia. Mutta käy ultrassa, jos olet todella peloissasi !!! Minä ainakin olisin mielelläni oireeton odottaja, kun töihinkään en ole päässyt, ja alkaa puuduttamaan tämä jatkuva oksentelu ja kuvotus, mutta ymmärrän, että oireettomuus lisää pelkoa.

Äippä07 (?) siirtyi helmikuisiin, ihanaa !!!

Papu kiva, että nyt vointi parempi-olotila ..

Pian täytyy lähteä kaupassa käymään ja ostamaan purtavaa. Voi kun ei tarttis puskaan kyykätä matkan aikana, on se niin noloa.

t. emmi rv-8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen työpäivä tänään meni sitten niin, että

kun olin kolmannen kerran työmatkalla pysähtynyt oksentamaan,

palasin takaisin kotiin.. Kohta taas lääkäriin.

Luulen kyllä että se on tämä penisiliini, mikä pitää ottaa tyhjään vatsaan

joka tekee tästä olosta näin kamalan.

Alkaa vaan olla työpaikalla niin paljon tekemättömiä töitä ja aikataulut

painavat päälle, että olisi sinne välillä pakko päästä! Ehkäpä mulle palkataan äitiyslomasijainen jo etukäteen : ) Tulisi kyllä tarpeeseen!

Huomenna uusi yritys.

Edellisessä raskaudessa mies pystyi kuskaamaan mua töihin ja oksensin aina autossa. Silloin pahoinvointi oli muutenkin onneksi vaan aamupahoinvointia eikä kestänytkään kuin kolmisen viikkoa.

Nyt ei ole mahdollista että mies veisi ja julkisilla joudun kulkemaan. Kiire tulee aina hypätä kyydistä pois kun laatta lentää. Muovikassia pidän varalta mukana, mutta en jotenkin kehtaa ruuhka-bussissa oksentaa..

12 viikkoa tulee onneksi kohta täyteen ja toivoa on että olo alkaisi helpottaa.

Mutta nyt taas kerran lääkäriin, jos vaikka antaisi luvan syödä lääkkeen kanssa niin jo helpottaisi paljon!

Pirriäinen, poju 1v 11kk ja rv 11+5

Vierailija
4/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huokaus* mä olen kai niin väsyny että tulee kaikki paha mieleen..tänään ei pelota NIIN paljoa kuin eilen, mutta vähän vielä kaihertaa mielessä -josko kaikki ei kuitenkaan ole hyvin. En halunnut miestä säikyttää ajatuksillani niin en voinut edes itkeä...mietin vaan ja haudoin ajatusta. Onneksi sen voi edes tänne purkaa - kiitos että jaksatte aina tsempata :)

Onneks huomenna on vapaapäivä, nukkuisin jo nyt päivällä mutta kun pitää mennä puolilta päivin jo töihin takasin, torkun sitten iltapäivällä töiden jälkeen..siitä kaikki varmaan johtuu.

Se hirmuinen väsymys katosi jonnekin jo joku aika sitten, ja siitä eteenpäin olenkin paahtanut tajuamatta että taitaa sitä lepoa kuitenkin tarvita nyt enemmin kuin aiemmin.

Nyt täytyy mennä löylyttämään koiruuksia, kaivavat taas kukkapenkkiä...kele..

Tappi 10+4

Vierailija
5/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen muutamana päivänä huomannut, että en saa vedettyä enää alamahan " löllykkää" piiloon, vaan se jää pömpöttämään ja tuntuu kovalta. Kohtu on tainnut alkaa kasvaa vauhdilla. Työpaikalla ovat jo alkaneet ilmeisesti uumoilemaan jotakin , sillä vain yksi kyllä tietää varmaksi. Olemme yrittäneet salailla, jos sais sitte parin viikon päästä itse kertoa, kun aloitan työt. Aamulla kaupassa yksi utelias työkaveri ihan selvästi yritti tiirailla minun mahan seutua. Kyllä minä itsekseni hykertelin, että maltahan vielä. Kerrotaan, kerrotaan sitten joskus. Ai niin ja äkkiliikkeet vihlaisevat tosi kipeästi. Täytyy ihan tunnustella irtosiko jotain. Edellisten raskauksien kiinnikkeet siellä natisevat liitoksissaan.

Taitaa meillä kaikilla olla näitä samoja pienen pieniä vaivoja. Nipistelyä ja näpistelyä. Olen lukenut ,että joillakin teistä on niitä vuotoja. Ne ovat varmaan ikäviä ja aiheuttavat lisää huolta. Toivotaan niiden pikaista loppumista ja teille jaksamista. Itselläni ei ole koskaan ollut eli voin vain kuvitella sitä huolen määrää, mikä vuodoista aiheutuu.

Yritän tässä muistella mitä kaikkea on kyselty. Ainakin asumisesta. Eli asumme tällä hetkellä pienessä omakotitalossa ja olemme ostamassa toista isompaa taloa. Muutto on edessä syys-lokakuun vaihteessa. Tämä nykyinen talo me vuokrataan. Eli vuokralaiset muuttaa sitten kun me lähdemme pois alta. Kyllä sitä tietää seuraavat 25 vuotta , miksi aamulla töihin täytyy nousta.

Synnytyspelosta on ollut kans puhetta. Mulla lähinnä pelottaa se etten kerkeä synnärille. Mikäli pääsen lähimpää (65 km), niin kerkeän. Mutta tämä synnäri on lakkautuksen uhan alla vuodenvaihteen jälkeen. Sitten suraavaan on jo matkaa 150 km. Ambulanssisynnytys voi olla hyvin todennäköinen ja se ei minua oikein kiehdo. Tässä odotetaan, mitä herrat päättää. Pojat on nimittäin syntyneet aika nopeasti. Toinen 1h 45 min ja viimeisin 2 h 10 min. Mutta tulipas tässä raapustelua. Täytyis alkaa jotain kotihommiakin tekemään.

äitiliini74 rv11+4

Vierailija
6/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä oo kerennyt koneen ääreen pitkiin aikoihin, töissä olen kyllä salaa lueskellut tarinoitanne, mutta en ole pystynyt ite kirjoittelemaan. Olo on täällä pysynyt ihan samanlaisena jo monta viikkoa. Paha olo katosi joskus tuossa viikolla 8+ ja nyt ei ole jäljellä enää kuin aikasta iso masu ja hirmuinen väsymys! Ensi tiistaina olis sitten se ensimmäinen ultra ja torstaina sitten jo heti ensimmäinen lääkärikäynti. Tästä se sit alkaa... kumpa kaikki vaan olisi hyvin.

Minullakin noita pelkotiloja tulee päivittäin, oon vähän väliä aivan varma ettei masussa todella ole mitään elämää ja sitten taas hetkenpäästä järkeilen että ei tuo masuni varmastikaan kasvaisi noin jos siellä ei mitään ole! Alkaisi jo ne liikkeet tuntumaan niin sitten tuntisi että kaikki on hyvin =) Täytynee vielä ootella kuukauden päivät aikankin.

Joku kyseli tuossa aiemmin asumisesta niin me asumme myös omakotitalossa, ostimme romun jonka sitten remppasimme...nyt olis ajatuksissa myydä kun tarvittais isompi. Täällä pääkaupunkiseudulla on kyllä täysin mahdotonta (ainakin mun mielestä) asua 4-henkisen perheen+koiran kanssa vuokra-asunnossa, kun vuokrahinnat ovat korkeampi kuin se mitä nyt maksamme omaamme pankille.

Synnytyksistä oli myöskin juttua eli mulla esikoinen synty käynnistyksellä ja se touhu kesti noin 7 h. Jännitin sitten ihan hirveästi toista synnytystä ja juuri sitä että milloin lähteä sairaalaan ja miltä se luomuna käynnistynyt oikein sitten tuntuu. No olihan se erilaista, mutta hyvissä ajoin olinkin jo sairaalassa (hyvä etteivät passittaneet kotia vielä odottelemaan) ja toisen kestoksi kirjattiin n. 10h vaikka omasta mielestäni se " virallisesti" olis ollut noin 6 h, mutta sama kai tuo. Molemmissa sain kuitenkin epiduraalin, hyvin piikkikammoisena luulin esikoista synnyttämään mennessä että minahän en minkäänlaisia piikkejä anna itseeni tunkea, mutta toisin kävi. Anelin synnytyssaliin astellessa ihan mitä vaan, enkä kyllä tuntenut pientäkään pistosta kun lääkäri taitavasti päästi minut tuskistani =)

Sohvi84 mietti tuossa miten ajella sairaalaan 15 km matka, no minä en kyllä olis ajanut autoa metriäkään, en kyllä pystynyt supistusten aikana juuri pitämään edes silmiä auki, joten jos paikkakunnalta löytyy taksi niin suosittelen sen käyttöä taikka sitten jotakin ystävällistä naapurin tätiä/setää kuskiksi! Mutta nääkin on sitten yksilöllisiä juttuja eli toisethan varmaan pystyvät ponnistusvaiheeseenkin asti tekemään ihan mitä vaan itse.

Jossakin välissä oli teillä juttua vauvauutisten kertomisesta. Mä en ole vieläkään kertonut omille sukulaisilleni mitään, eikä jostain syystä huvita yhtän kertoakaan. Nyt mun on sitten pakko vältellä näitten tapaamista, koska jään heti kiinni kun mahani on jo nyt sen verran iso! ÄÄäh, pakko kait se on ens viikon jälkeen kertoa.

Nyt ei muuta kun onnelista odotusta kaikille, yritän päästä koneelle vähän useammin ja ainakin tulen kertomaan ultrauutiset sitten ensiviikolla.

Ootteko muuten kaikki töissä vai onko joku teistä kotona jostakin syystä? Itse olen ollut nyt puolitoista vuotta töissä ja nyt sitten lapsilta lähteekin hoitopaikka alta yht´äkkiä niin minä jään sitten hoitovapaalle siksi aikaa kun äippäloma alkaa. Saas nähdä miten tuo arki lähtee pyörimään taas, vähän jännittää ettei vaan hermot menis noihin riiviöihin.

T. kolomonen rv 11+5

Vierailija
7/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai siis kaikki te muut. Eilisiä kuulumisia tuossa tavailin ja aikaa meni melkein tunti, kun kaikki luin. Itse en ole aikoihin taas kirjoitellutkaan.

Huomenna sitten olisi loma loppu ja töihin pitäisi mennä. Saa nähdä tuleeko siitä mitään, tänään aamulla vein esikoisen hoitoon, enkä meinannut kotiin sieltä selvitä, niin huono olo oli. Välillä on jo ollut ihan siedettäviäkin päiviä, mutta enimmäkseen on edelleen tosi kuvottava olo. Np-ultra on viikon päästä, ihanaa.

Kaveri tuli käymään, palataan....

Matilda rv10+2

Vierailija
8/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannalle ihan ensinnnä: Mullehan sanottiin myös vuodosta noin. Että istukan kehittymiseen/kiinnittymiseen liittyvää VOI olla, mutta ei varmaa. Mulla on lauantaille uusi lääkäri jossa taas kurkataan tilannetta. Eipä sieltä enää vuotoa tule, pyyhkiessä voi tulla sellaista ruskeaa kuivaa vähän paperiin.

KOHDUN KOOSTA oli puhetta. Mulla on kohtu maanantaisen gynenkin mukaan reilusti suurentunut, vois olla jopa pitemmällä. (näin oli esikostakin, kuljin mahani kanssa yläkäyrillä koko ajan) Ja sen huomaa. Ei mahdu enää normaalit vaatteet ollenkaan ja eilen kyllä multa kysyi 2 ihmistä, että saako onnitella.... Vatsa on aivan selkeä pyöreä pallo. Huomaahan sen kun muuten on hoikka ja aina olen pitänyt ihonmyötäisiä vaatteita niin ei tätä millään peitä. Onnitteluihin sanoin että toivottavasti saa, että on vähän jotain ongelmia tässä mutta toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi.

En oikein muuta osaa sanoa ,mulla on niin järkyttävä flunssa ollut jo viikon ja olen ollut sairaslomalla. Töistä soitellaan koko ajan eikä tuu edes ääntä joten hankalaa on. En ole eläissäni näin kamalassa yskässä ollut. Poskionteloihinkin on tainnut mennä kun päätä niin särkee ja aivan hirveän sitkeää saa niistää :-( Yök. Penisilliiniä olen syönyt nyt 2pvää, toivottavasti auttais.

11+3 toivottavasti edelleen

Vierailija
9/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääh, onneksi päästiin just koulusta. Odottelen että mies tulee mua noutamaan :)

Odottavan aika on pitkä, tilasin nlan heti kun tein testin, eli rv 5 ja sain ajan vasta 4.9 eli silloin on rv 10+6, menee mun mielestä tosi pitkälle, kun ekaa ja tokaa odottaessa on nlat ollu jo viikolla 7-8.

Noh odotellaan vielä 2,5viikkoa.

Maha ihan turvonnut ja kasvua näkyvissä, kaikkea en saa sisään vedettyä joten äippäfarkut käytössä, ei toivoakaan mahtua normihousuihin! Tää tasasen pyöreä maha ollut tässä jo viikonpäivät, joten turvotus jäi ja kasvu alkoi.

Ruoka maistuu, paremmin kun hyvin! Varsinkin hesen ranet ja paprikamajoneesi...

Noh, nyt taas syömään pasteijaa, kauhea nälkä!!

Dharma+2 ja rv 8+2

Vierailija
10/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä on odotettuja päiviä nämä sateiset päivät. Jotenkin tuntuu, että helteeseen alkoi jo kyllästyä. Tuntui myös, että kuumalla ilmalla oli pahempi olokin, kun sateisella ja raikkaalla ilmalla.

Tappert; jätä kokonaan ne km sivut lukematta, oman mielenterveyden vuoksi. Itse ainakin olen niin herkkää sorttia, etten viitsi edes piipahtaa siellä. Sen jälkeen minulle AIVAN varmasti on tulossa keskenmeno, jokaisesta nipistyksestä :))

Papu; mukavaa, että tänään on parempi päivä :) Montako lasta sinulla onkaan? Minkä ikäisiä? Itselläni 3v poika, jonka kanssa taistellaan rajoista päivittäin! Ja sitten omapäinen puolitoistavuotias poika, joka kiukuttelee joka asiasta, ja matkii isompaa niin hyvässä kuin pahasssakin.

Joku kysyi onko kaikki meistä työelämässä. Itse olen ollut kotona esikoisen syntymästä. Tiukkaa on rahasta, kun kotihoidontukea saa 310 euroa kuussa. Miehen tili menee pitkäli lainojen lyhennykseen, vakuutusmaksuihin, auton bensaan, sähköön ym. Minä koetan raapia ruoan omasta " tilistäni" . Joten vaikka sitä asuu omakotitalossa, niin ei sitä silti rikkaita olla, kuten joku kadehti :)) Tietysti rahallinen tilanteemme olsis parempi, jos olisin töissä, mutta koemme tärkeäksi hoitaa lapset kotona...niin kauan kuin mielenterveys kestää joka pennin laskemista! Minulla ei kuitenkaan ole vakipaikkaa jonne palata, joten ihan helposti ei työllistyminen onnistuisikaan.

Olo aika hyvä. Pahoinvointi taitaa olla loppu. Maananatian np-ultra jota kovin jo odotan. Mutta nyt vien pienokaiset päikkäreille!

Caius rv 11+3

Vierailija
11/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova flunssa päällä ja tuntuu että olis kääntymässä poskiontelotulehdukseksi. Hengityskin tuntuu taas vaikeelle ja piippu on käytössä. Soitin kättärille, mutta enää eivät ota sinne vaan on mentävä terv.keskukseen. Kiva tällasessa olotilassa. Kättärille ainakin 2003 sai mennä suoraan, mutta nyt on uudet kujeet. jotain positiivista kuitenkin; en ole oksentanut 2 päivään ja mun puolesta sais nyt loppuakin.

Ilta pitäis pärjätä kaksisteen kuopuksen kanssa, kun miehellä on menoa, tupla plääh. Taidan olla aika raato jo kuudelta.

Tappert: mun eka raskaus oli oireeton, pikkusta väsymystä ja rintojen arkuutta, mutta kertaakaan ei tehnyt pahaa. Kaikki meni hienosti ja terve poika syntyi.

(raato) -m- rv11+1

Vierailija
12/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan, ja kiva että löytyi yksi tutkimuksessa mukana olija!!! Mä pääsin vasta nyt koneelle ja luin et sulla on tuhruttelua..... toivottavasti on väärä hälytys!

Joo, tuntuu et Tampere säästää kaikesta mahdollisesta. Sen takia mä menin mukaan tutkimukseen et sais ilmaiseksi ne kolme ultraa. Mulla ei ole nyt aikaa enempää kirjotella, mut huomenna palaan asiaan!! Jaksamista koko maalismasujoukolle!

Rv 8+6

Vierailija
13/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappert!!Mulla ollut ekan,kolmannen ja neljännen odotukset oireettomia.Tai ainoa oire on ollut väsymys.Ei mitään muuta ja kaikki mennyt hyvin!

Tieto lisää tuskaa joten hus pois km sivuilta.Jos ajattelet lääkäri kirjaa ja olet flunssainen.Luetpa mitä tahansa tautia, maksan vajaa toiminnasta syöpään aivan varmasti jokin oire sopii sen hetkiseen oloosi.Joten ei kannata kiusata itseään!!

Synnytyskysymyksiin jatkoa.

Kuinka moni on ajatellut " erillaista" synnytystä?--Tarkoittaen siis esm perhehuonetta,poliklinista synnytystä,allas synnytystä tms????

Itse jotenkin ajatuksissa kummitellut tuo poliklininen synnytys,jos pääsis nopeasti kotiin vauvan kanssa.Nukkunut kun koskaan en osastolla ole.En edes kahta viimeisintä kertaa jolloin olin 1h huoneessa.Silti käytävän valot ja äänet piti hereillä,sänky oli hiostava,yöpuku kiertyi,aina joku hoitaja juoksi huoneessa juuri kun vauva nukkui ja minäkin.

Pidemmittä puheitta!!!

L+5+sissi rv 8+6

Vierailija
14/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen työviikko loppusuoralla, ja olo on ollut niin väsy, etten ole jaksanut edes koneella notkua työpäivän jälkeen. (töissä taas ei konetta edes ole)

Pahoinvoijille: Mä oksensin ekassa raskaudessa lähes puoli vuotta ympärivuorokautisesti, joten tiedän todella, ettei olo pahoinvoivana ole herkkua. Toivottavasti olot helpottaa pikaisesti!

Tällä kertaa en ole oksentanut kuin muutamia kertoja, vaikka kuvotus onkin usein seurana. En oikein ole tähän saakka uskaltanut ryhtyä " olemaan täysillä raskaana" vaikka neuvolassa jo sykkeet kuuluikin, viimesyksyinen keskenmeno on kai kummitellut mielessä. Tänään kuitenkin kaikki muuttui! Oli nimittäin np-ultra...

Ultraamaan sattui aivan ihana kätilö, joka esitteli erikseen kaikki vauvan raajat, ja jopa sormet; katsoi aivot, munuaiset, virtsarakon, vatsalaukun yms yms! Tämä siis vielä sen niskaturvotuksen lisäksi. En tosiaan muista, että esikoisesta olisi oltu näin perusteellisia! Turvotusta oli alle puoli milliä, ja kätilö sanoikin, että kaikki on niin kunnossa kuin vain voi olla. Pikkuisella oli kuulemma hikka!

Itku kyllä pääsi kun sairaalasta pois lähdin; niin valtavasti helpotti!

En edes yritä muistaa mitä kaikkia kyselyitä on ollut; ehkä tässä jossain vaiheessa jaksaa ryhdistäytyä taas ja ryhtyä vähän aktiivisemmaksi.

Dandelion rv 11+6

ps: niin tosiaan: viralliset rv:t on nyt siis 11+6, ja LA muuttui 2.3.07ksi. Kuukautisten mukaan olisi pari päivää vähemmän, mutta näillä mennään tästä eteenpäin.

Vierailija
15/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! :) Juu, meillä on siis kolme lasta, joista kaksi on minun omia ja kolmas siis miehen oma. Lapsilla on myös kolme kotia, joissa aikaansa viettävät miten milloinkin. Poika on 9v. ja tytöt on molemmat 6v. Että kamalan isoja siis jo. Kaksi koululaista ja yksi eskarilainen. Ja voi vitsi, että mua jännittää tää tulokas, kun ei enää muista millaista se elämä on pienen kanssa.

Mä kysyisin sulta kans jotain, mut ei mulla tänään kulje ajatus. Alkaa taas kello olla sitä luokkaa, että ois unelma mennä ja pistää jo itsensä yöunille. :)

Moikka vaan muillekin! :) Kaikki ennallaan ja se on hyvä homma se.

Papu 9+6

Vierailija
16/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa ja ärsyttää! Sain tänään kuulla, että työt ei jatku syyskuussa. Aivan varmasti kaikki johtuu siitä, kirotusta pahoinvoinnista, jonka takia jouduin sairaslomalle, eihän kukaan pidä raskaana olevaa töissä. Ajattelin soitella entiseen työpaikkaan, mutta jos en kerro, että olen raskaana ja joudun sitten jäämään sairaslomalle, ylihoitaja suuttuu verisesti enkä saa koskaan koko kaupungista töitä :( (turhan vaikutusvaltainen nainen). Jos taas kerron, että olen raskaana, en saa töitä (rouva ei palkkaa raskaana olevia). Työssä olo ehtokaan ei ihan täyty, että pääsisin liitonrahoille, per... pitikin aikoinaan sössiä nuo liiton hommat... En tiedä, että mitä tekisin.

No iloisempiin asioihin, oli ihana nähdä eilen meidän tiitiäinen ja kuulla se ihana sydämmen jyske, uus ultrahan piti varata parin viikon päähän, että saatas varmempi laskettuaika, mutta en sinne aikaa saanut, pitää siis käydä varmaan reissun jälkeen jolloin viikkoja jo 12+

Jotenkin olen töissä pärjännyt, pitää vain yrittää syödä koko ajan. Väsymys vaan on valtava.

Ihana että leannen sissi on pysynyt matkassa! Toivottavasti vuodot lakkaisi tähän. *peukut pystyssä*

Epiduraalista: Otin ensimmäisen kanssa ja otan toisenkin kanssa, se oli kuin olisi taivaaseen päässyt ja vauhditti todella avautumista kun en enää harrannut vastaan, eikä tuo ponnistus vaihekkaan ollut pitkä ja tärkeintä SE OLI KIVUTON, eikä repeämiä tullut!

Nyt on mentävä, poika tekee kokoajan jotain ilkeyttä, sori jos on kirjotusvirheitä (kokoajan pitää poikaa komentaa).

möhkis ja tiittiäinen 8+4?

Vierailija
17/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan oltu yksinkertaisesti NIIN väsynyt että en ole edes iltaisin koneelle jaksanut. Olen ihan loman kaipuussa, tekisi niin mieli jäädä vain kotiin maleksimaan tai puuhailemaan jotain omaan tahtiin.

Masun turvotus ja ajoittainen tosi etova olo ovat omanapaoireita väsymyksen lisäksi, oikeastaan sen kummempaa ei nyt kuulu. Tämä on kyllä omituista tällainen kesto-kurjaolo. Ei ole oikein hyvä missään. On väsynyt ja levoton olo. Vielä viikko sitten nukkuminen oli ihan luksusta, mutta nyt yöt hirvittää vessakäyntien ja esikon yövaipattomuusjuttujen merkeissä. Ja aamulla se hiivatin kello taas soi!

No, ehkä tämä tästä. Ensi maanantaina olis neuvola ja siitä viikko niin on vanha gynen aika, jonka ajattelin säästää yksityistä ultraa ajatellen :-) Näkisi mikä siellä on (ja onko jotain).

Tällaista tänne!

-Telma ja Pepi (tulevan isosiskon nimi " pikkusiskostaan" ) 8+1

Vierailija
18/18 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sanoi eräs tuttavani minulle kun odotin ensimmäistäni.

Mutta mitenkähän sitä voi nukkua, kun vessassa pitää juosta vähän väliä ?

Ja sitä paitsi mun poika nukkui jo synnärillä 8 tunnin yöunet !

Mutta siis nyt, viimeyönä, heräsin jo 3 tunnin jälkeen en voinut uskoa silmiäni kun katsoin kelloa, se oli vasta jotain vaille yksi, aikaisemmin olen herännyt joskus kolmen neljän aikaan... *huoks*

Mitäs muuta... maha on väännellyt ja käännellyt tänään, olen miettinyt josko kohtu olis lähtenyt kääntymään, kun se on taaksepäin kallistunut. Toisaalta kantelin päivällä kaikennäköisä lautoja, joten oiskohan tuo ihan tavallista lihaskipua :D Niskat yrittää jumittaa, mutta muuten on ollut ihan ok päivä, koskapa ulkona on vaihteeksi ihanan raitista ! Vettä ei tosin satanut kuin hieman kostukkeeksi, mutta siltikin maa kastui pinnalta, eikä kaikki pölise!

Ja raksalla alkaa seinät valmistumaan ja viikonloppuna pääsee maalle !

Ja mitähän vielä... ai niin, meillä on mies töissä ja itse olen ollut työttömänä juhannuksesta asti. Tänään laitoin hakemuksen yhteen 3kk työpaikkaan. Työkkäri on jotenkin liian tiukka, se ilmoittelee mulle vaan täsmälleen ammatinmukaisista töistä ja esimerkiksi nyt ois ollut vuorotteluvapaan vuoden sijaisuus tarjolla, mutta miten ihmeessä menen sellaista hakemaan, olisin ollut pätevä ja olin juuri vastaavanalaisessa työssä 6kk sijaisena. En vain kehdannut hakea paikkaa, olen kai liian rehellinen :/. Pitäis kuitenkin saada jonkinlainen työpaikka niin se edes vähän nostettua päivärahaa.

Mutta lähinnä minua vaivaa se, että tiedän tulevani hulluksi jos joudun koko odotusajan olemaan kotona työttömänä ! En tunne täältä ketään ja olen jo miettinyt missä vaiheessa kehtaisin mennä paikalliseen perhekahvilaan, kun sellaisen mainoksenkin näin =) Pitää kai odottaa kun maha kasvaisi hieman ;) jos vaikka joulukuussa jo ???

Mutta nyt tökkii, piti jostain muustakin kirjoitella... mutta unohtu jo :D

Hyvää yötä...

t. punkeli rv10+2(+1)