Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8 kk ei varaa jalkoihinsa

Vierailija
04.05.2021 |

Ks.otsikko. Ei kuitenkaan lääkäri ollut huolissaan ollenkaan neuvolassa. Vauva ryömii, nousee konttausasentoon ja istumisheijasteet olivat ok.

Itse kuitenkin vähän huolestuin. 🤔😣 Pitääkö tässä alkaa hyppyyttää lasta tai kävelyttää tai pitää pystyasennossa muuten, oon aatellu et ne vois edistää varvistamista?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huolestu, jos lääkäri ei ollut huolissaan. Mun äiti on monesti muistellut, että isoveljeni makasi 8 kk:n iässä lattialla, kun erään tutun samanikäinen lapsi käveli.

Vierailija
2/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän varaa jaloilleen, jos konttaa. Nousee siitä sitten seisomaan, kun aika on kypsä. Lapset eivät kehity kaikki samaan tahtiin. Osa oppii kävelemäänkin vasta 1,5v tai ylikin. Ei siis huolta. Kyllä neuvolassa kertoo, jos on jotain poikkeavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tuli veljestäsi joka makasi lattialla?

Vierailija
4/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla "mitä tuli"? Haluatko tietää tyyliin hänen koulutuksensa, perhestatuksensa vai mitä? Ihan normaali ihminen tuli, ihan normaalisti kehittyi.

Vierailija
5/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pois sylistä ja lattialle, niin lihakset vahvistuu ja lapsella alkaa tulla tarvetta nousta pystyyn. Kävelytystä, sylissä pystyasennossa jaloillaan pitämistä. Hankkikaa kävelykärry. PALJON sylissä/sitterissä/pomppukiikussa tms istuvat lapset alkaa kävellä hitaampaa. Saivartelijoille tiedoksi kohtuus kaikessa, nyt en tarkoita sitä että lapsi pitäisi ”hylätä” lattialle, että kyllä se oppii….

Vierailija
6/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nousin seisaalleen yli 1-vuotiaana. Ihan normaaliksi aikuiseksi silti kasvoin ja kykenin jopa harrastamaan telinevoimistelua liki 15 vuotta. Ei paniikkia ap. Lapset kehittyvät eri tahtiin. 

Vierailija
7/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi pois sylistä ja lattialle, niin lihakset vahvistuu ja lapsella alkaa tulla tarvetta nousta pystyyn. Kävelytystä, sylissä pystyasennossa jaloillaan pitämistä. Hankkikaa kävelykärry. PALJON sylissä/sitterissä/pomppukiikussa tms istuvat lapset alkaa kävellä hitaampaa. Saivartelijoille tiedoksi kohtuus kaikessa, nyt en tarkoita sitä että lapsi pitäisi ”hylätä” lattialle, että kyllä se oppii….

Höpön pöpön. Lasta, joka haluaa liikkeelle, ei voi sylissä (tai sitterissä) pitää, koska hän haluaa liikkua. 8 kuukauden ikäistä lasta ei tarvitse mitenkään stimuloida kävelyn opetteluun, jos kaikki on normaalia. 

Vierailija
8/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialla on paljon ja viihtyy mahallaan, ryömii ja treenaa konttausasennossa joka päivä. Mutta pitääkö tuota pystyasentoa siis harjoitella lapsen kanssa/hyppyyttää enemmän tms?Kävelytuolia/hyppykiikkua en haluais hankkia kun niitä ei kai suositella.

ap

Vierailija
9/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattialla on paljon ja viihtyy mahallaan, ryömii ja treenaa konttausasennossa joka päivä. Mutta pitääkö tuota pystyasentoa siis harjoitella lapsen kanssa/hyppyyttää enemmän tms?Kävelytuolia/hyppykiikkua en haluais hankkia kun niitä ei kai suositella.

ap

Ei pidä.

Vierailija
10/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Parhaiten homma sujuu, kun annat lapsen kehittyä ihan rauhassa etkä yritä liikaa. Se lattialla möyriminen yms. on paljon parempaa harjoitusta tulevaa kävelyä varten kuin väkisin hyppyyttäminen. 

Vierailija
11/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konttausasennossa myös kurkottelee käsillään ylöspäin mutta ei nouse mitään vasten. Ja "seisottamalla" ei siis varaa jalkapohjiinsa koko jalkaterällä, saattaa kyllä ottaa maasta tällöin vauhtia, koukistaa polvensa ja ponnahtaa ylöspäin. Pitäiskö häntä alkaa nyt näin hypytellä enemmän, oon ajatellu et lattialla olo olis parasta treeniä vauvalle?

ap

Vierailija
12/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla "mitä tuli"? Haluatko tietää tyyliin hänen koulutuksensa, perhestatuksensa vai mitä? Ihan normaali ihminen tuli, ihan normaalisti kehittyi.

Nyt ymmärsit kysymyksen sävyn ihan väärin.

Vierailija
13/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konttausasennossa myös kurkottelee käsillään ylöspäin mutta ei nouse mitään vasten. Ja "seisottamalla" ei siis varaa jalkapohjiinsa koko jalkaterällä, saattaa kyllä ottaa maasta tällöin vauhtia, koukistaa polvensa ja ponnahtaa ylöspäin. Pitäiskö häntä alkaa nyt näin hypytellä enemmän, oon ajatellu et lattialla olo olis parasta treeniä vauvalle?

ap

Sinulle on jo moneen kertaan vastattu, että ei pidä hyppyyttää. Miksi ei mene perille?

Vierailija
14/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärsit kysymyksen sävyn ihan väärin.

No selitä, millä tavalla se pitää ymmärtää? Mitä siinä kysymyksessä halutaan tietää?

Vierailija
15/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Parhaiten homma sujuu, kun annat lapsen kehittyä ihan rauhassa etkä yritä liikaa. Se lattialla möyriminen yms. on paljon parempaa harjoitusta tulevaa kävelyä varten kuin väkisin hyppyyttäminen. 

Näin oon itekin ajatellut ja pitänyt paljon lattialla, isä joskus hypyttelee mut ei säännöllisesti. Nyt vaan iski epäilys kun ei varaa vielä jalkoihinsa et pitäiskö sitä erikseen harjoitella.

ap

Vierailija
16/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli toimii ihan niin kuin normaalin 8kk ikäisen kuuluukin. Lopeta vauhkoaminen ja anna lapsen oppia seisominen omaan tahtiinsa.

t. 7 lapsen äiti

Vierailija
17/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan hyppyytä! Tulee varvasastuja lapsestasi... ja siitä ei oikein pääse pois. Mulla yks kaveri vielä aikuisenakin hyppelee päkiä edellä. Oli ison perheen kuopus.... ja pienenä hyppyytettiin.

Vierailija
18/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinulle on jo moneen kertaan vastattu, että ei pidä hyppyyttää. Miksi ei mene perille?

Nyt meni. 🤭😄

t.hysteerikko ap, esikoisen äiti

Vierailija
19/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Näin oon itekin ajatellut ja pitänyt paljon lattialla, isä joskus hypyttelee mut ei säännöllisesti. Nyt vaan iski epäilys kun ei varaa vielä jalkoihinsa et pitäiskö sitä erikseen harjoitella.

ap

Mistä sulle tämä epäilys iski?

Vierailija
20/29 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä mitään. Ehkä häntä ei vaan huvita seistä vielä, hyppiminen on hauskempaa. Anna lapsen kehittyä omaan tahtiin, voit tietysti hyppyyttää jos haluat, mutta lapsi kyllä ihan itse jossain kohtaa oppii nousemaan ylös kun hoksaa, että sillä tavalla yltää kaikkiin kiinnostaviin juttuihin. Ja sitten toivot että voi kun ei olisi oppinut ihan vielä 😅