Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskalainen mies? Onko sulla?

Vierailija
04.05.2021 |

Tapasin netissä muutama viikko sitten yhden. Sellaisella kaverisivustolla. Ei deittisivusto.

Olemme jutelleet tämän tyypin kanssa päivittäin. Niin chatissä, kuin Skypessä (ihan soittamalla). Meillä on kivaa, hyviä keskusteluja aiheesta kuin aiheesta ja monia yhteisiä harrastuksia.

...alan ehkä ihastumaan hieman, mutta silti joku suomalainen varautuneisuus yrittää nostaa päätään. En ole ollut ranskalaisten kanssa tekemisissä ja mietityttää nuo kauniit asiat, mitä se mulle sanoo. Jo ensimmäisen viikon jälkeen tuli välillä joku "you make me smile" tai muuta vastaavaa pientä. Eilen hän sanoi, että sen jälkeen kun hän alkoi jutella mun kanssa hän on huomannut, että hänen ympärillään on "tyhjä paikka, joka pitäisi täyttää". Mä ehkä sulin siihen kohtaan. Ja sitten aloin kuitenkin miettimään mitä tässä tapahtuu.

Mitään asiattomuuksia hän ei ole sanonut tai kirjoittanut koskaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aikanaan eräs Yves laitteli kirjeitä kerran kuukaudessa. Joskus mukana oli pieniä yllätyksiä kuten minikokoisia hajuvesiä.  Suhde loppui siihen, kun huomasin että tämä sama lähettää kirjeitä myös mun äidille ja muutamalle naispuoliselle ystävälleni.

Silti vielä vuosien päästä kaipaan tätä ihanaa charmikasta miestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihastuminen löysässä, jos moiseen lepertelyyn lankeaa. Älä tule sitten itkemään, jos tämä saalis ei todellisuudessa olekkaan ihan sellainen kuin mielikuvituksessasi luulit.

Vierailija
4/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta Tytillä on.

Vierailija
5/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma adonis, jonka äidinkieli on amouri?

Vierailija
6/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minulla mitä?

Vierailija
7/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen pomo on ranskalainen. Todella kohtelias ja joka aamu kävi antamassa poskisuudelmat ja sanoi jotain mukavaa. Ei se sillä mitään sen kummempaa kuitenkaan tarkoittanut. Tosin hänellä oli kyllä rakastajatar myös. Silloin ajattelin, etten kyllä ranskalaisiin miehiin sotkeennu. 

Vierailija
8/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on Ranskasta. Ja asuu siellä nytkin, minä taas välillä Suomessa. 20 vuoden avioliiton jälkeen parin vuoden etäsuhde tekee ihan hyvää. Meidän varsinainen koti on Lounais-Ranskassa.

Mieheni on tyypillinen ranskalainen: insinööri, kiinnostunut autoista ja koneista, kätevä käsistään ja aikaansaava. Remontoi vanhoja taloja ja kunnostaa huonekaluja harrastuksekseen. Kuitenkin myös älyllinen, kiinnostunut filosofiasta yms. Hyvä kokki ja tykkää ruuasta. Varmasti puheliaampi kuin monet suomalaiset, muttei mikään hölösuu. Kohtelias.

Vierailija
9/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihastuminen löysässä, jos moiseen lepertelyyn lankeaa. Älä tule sitten itkemään, jos tämä saalis ei todellisuudessa olekkaan ihan sellainen kuin mielikuvituksessasi luulit.

En yleensä lankeakaan. Ja se mua tässä mietityttää, kun tunnistan yleensä merkityksettömän lepertelyn, mutta tämä ei tunnu siltä. Vaikea selittää mitenkään järkevästi. :D 

t: ap

Vierailija
10/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että ranskalaisia naisia ei häiritse se, että miehellä on avioliiton ulkopuolisia suhteita. Se on Ranskassa normaalia ja naisillakin on muita miehiä. Se ei tarkoita sitä etteikö olisi rakkautta ja sitoutunut puolisoonsa.

Vierailija
11/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, minulla on suomalainen mies. On ollut ranskalaisia, montakin, mutta olivat kaikki sekundaa verrattuna nykyiseen. Taitaa mieskin ajatella samalla tavalla, koska sanonut minun olevan paljon parempi kuin kukaan exänsä. On tapaillut paljon suomalaisia naisia.

T. Ranskatar

Vierailija
12/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ranskalaista miestä, mutta ranskalainen minulla on suussani.

Vierailija
13/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo, hänen nimensä on Nico. Se on ainoa asia mitä olen hänen sönkötyksestään ymmärtänyt.

Vierailija
14/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni on Ranskasta. Ja asuu siellä nytkin, minä taas välillä Suomessa. 20 vuoden avioliiton jälkeen parin vuoden etäsuhde tekee ihan hyvää. Meidän varsinainen koti on Lounais-Ranskassa.

Mieheni on tyypillinen ranskalainen: insinööri, kiinnostunut autoista ja koneista, kätevä käsistään ja aikaansaava. Remontoi vanhoja taloja ja kunnostaa huonekaluja harrastuksekseen. Kuitenkin myös älyllinen, kiinnostunut filosofiasta yms. Hyvä kokki ja tykkää ruuasta. Varmasti puheliaampi kuin monet suomalaiset, muttei mikään hölösuu. Kohtelias.

Kiitos vastauksesta!

Tää mun nettituttava vaikuttaa myös tuollai yleispätevältä. On päivätöissä it-alalla, mutta on erittäin kiinnostunut taiteesta. Tekee itsekin paljon ja saan kuvia hänen kävelyiltä, kun hän on pysähtynyt tekemään luonnoksia maisemista ja taloista. Musikaalinen, soittaa useampaa soitinta. On jotenkin löytänyt Suomen, sekä taiteen, että musiikin kautta ja sitä myöten kiinnostunut kaikesta Suomeen liittyvästä. Itse tiedän paljon luonnosta, ja hän vaikuttaa kiinnostuneelta tietämään itsekin lisää ja kyselee multa puutarhanhoitovinkkejä. Vaikuttaa samanlaiselta tarkkailijaluoneelta kuin itsekin olen, vaikka hänen suurin mielenkiinto liittyy taiteeseen ja itsellä luontoon. 

- ap

Vierailija
15/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että ranskalaisia naisia ei häiritse se, että miehellä on avioliiton ulkopuolisia suhteita. Se on Ranskassa normaalia ja naisillakin on muita miehiä. Se ei tarkoita sitä etteikö olisi rakkautta ja sitoutunut puolisoonsa.

Olen itsekin kuullut tästä :) Ja ihan tosissaan mua ei haittaisi. Olen itse ollut aiemmin avoimessa suhteessa ja se sopi mulle todella hyvin. Kaatui sitten muihin asioihin.

- ap

Vierailija
16/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuu ranskalainen mies. Pitää aina ovea auki rappukäytävään, viheltelee jatkuvasti ja rynkyttää mitä lie. Harrastaa grillaamista ja viininjuontia. Joka toinen viikko osapäivätöissä ja joka toinen kotona. Tervehtii rapussa ja juoruaa naapureista mielellään, jos joku vain kuuntelee.

Vierailija
17/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta ei enää. Suoraan sanottuna itsekeskeinen. Jos ei saanut lepertelyllä tai lahjoilla minua suostumaan tahtoonsa, niin veti kauheat kilarit. Liian kova hinta teennäisistä teoista, koska ei tuota hyvällä tahdollakaan voi sanoa välittäväksi. Sanoi sen mitä haluan kuulla ja siinä se.

Vierailija
18/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia juokalehia ne ranskalaaset äijät on.

Niillä ei oo mieles ku karvareuhka.

Vierailija
19/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin sisko on naimisissa ranskalaisen miehen kanssa. Varmaan 15v jo olleet yhdessä, asuvat Ranskassa. Muutamissa illanistujaisissa olen tavannut kun ovat olleet Suomessa käymässä. Oikein mukavalta mieheltä vaikuttaa. 

Ei kai ihastuminen kiellettyä ole, anna mennä vaan :). Ei ole pakko heti heittäytyä ns. vakavaan suhteeseen. 

Vierailija
20/27 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sellaista yhtä tyyppiä kuin jonkinmaalainen mies. On vain lukemattomia erilaisia miehiä.

Ominaisuuksiensa ja tapojensa sekä ympäristönsä komboja. Ranskalaisia, suomalaisia ja inuiitteja.

Jokaiseen ihmiseen tutustutaan yksilöllisesti.

Onnea matkaan, ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi